ciasto w problemach z cholesterolem..

1. Data: 2008-03-03 14:07:42

Temat: ciasto w problemach z cholesterolem..
Od: "Fiora" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Doradźcie mi jakieś ciasto w przypadku jak w temacie.
Musiałam mocno zmienić dietę, ale chętnie coś bym zjadła
takiego deserowego, bo lubię
np.biszkopt tylko z białkami i odrobiną cukru z kremem z chudego jogurtu -
tak sobie wymyślam - czy to możliwe?
Lub coś innego - na pewno coś sie da zrobić.
Poradźcie coś , poproszę bardzo
Fiora z wysokim cholesterolem....

2. Data: 2008-03-03 19:55:47

Temat: Re: ciasto w problemach z cholesterolem..
Od: Szymuś <pwdi_@_friko3.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem ile masz tego cholesterolu ale mnie pani doktor powiedziała, żebym
na początek unikał sera żóltego, wątróbek, cukru, mięsa z wyjątkiem drobiu
i koniecznie żebym zmienił masło na Florę Proactiv. Sprawdziła to na swoim
mężu. Cholesterol mu spadł i nie musi brać żadnych leków. Ja jeszcze nie
zdążyłem skontrolować efekltu badaniami. Flory nie da się użyć do smażenia
używam więc olej ryżowy i palmowy.

--
"Podwładny winien mieć przed obliczem przełożonego
wygląd lichy i durnowaty tak,

Ukaz cara Rosji, Piotra I z 2 grudnia 1708r.

4. Data: 2008-03-04 08:14:28

Od: "basia" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szymuś" <pwdi_@_friko3.onet.pl> napisał w wiadomości
Ja jeszcze nie
> zdążyłem skontrolować efekltu badaniami. Flory nie da się użyć do smażenia
> używam więc olej ryżowy i palmowy.

Olej palmowy nie jest wskazany przy dużym cholesterolu. Olej
palmowy i kokosowy zawierają dużo kwasów nasyconych, a człowiek z
podwyższonym cholesterolem powinien jeśc tylko tłuszcze nienasycone i
najlepiej na zimno. Smażonego w ogóle nalezy unikać, a jeśli już to na
rzepakowym.

5. Data: 2008-03-04 08:17:47

Od: "basia" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fiora" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> takiego deserowego, bo lubię
> np.biszkopt tylko z białkami i odrobiną cukru z kremem z chudego jogurtu -

Jeśli chodzi o jajka i cholesterol, na podstawie doświadczeń
rodzinnych uważam, że jajka nie mają wpływu na wzrost poziomu cholesterolu.
Wydaje mi się, ze to sa dawne mity.

6. Data: 2008-03-04 11:56:03

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "basia" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

Smażonego w ogóle nalezy unikać, a jeśli już to na
> rzepakowym.

Olej ryżowy też możesz używać. Wskazany przy wysokim cholesterolu.
Wytrzymuje wysokie temperatury. Jest lżejszy, łagodniejszy w smaku i
aromacie od rzepakowego. A smażyć możesz na patelni teflonowej, z minimalną
ilością lub bez oleju - w zależności od produktu.

JBP

7. Data: 2008-03-04 20:47:12

Od: "Fiora" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tak sobie wymyślam - czy to możliwe?
> Lub coś innego - na pewno coś sie da zrobić.

Dzięki za rady -ale gdzie przepis?? poproszę coś :-)
Fiora

8. Data: 2008-03-04 21:49:20

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za rady -ale gdzie przepis?? poproszę coś :-)

Spróbuj poszukać w tych książkach:

http://www.medbook.com.pl/towar/2465.htm
Zofia Narbut - "Jemy bez cholesterolu" - 175 stron - przepisy z całego
świata.
Albo:
http://www.kkkk.pl/fragment,154.html
Wanda Jackowska - "Dieta, która chroni serce".
Albo:
http://www.medicon.pl/4679.html
Tadeusz Barowicz - "Kuchnia bez cholesterolu".

Reszta w Google, na przykład pod hasłem: cholesterol+przepisy :)
JBP

9. Data: 2008-03-05 06:15:24

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Fiora" <> wrote in message news:fqkcgt$8m9$1@inews.gazeta.pl...

> Dzięki za rady -ale gdzie przepis?? poproszę coś :-)

Fioro,
widocznie nikt z pl.rec.kuchnia nie stosuje tego typu diety.
Polecam zapytać na grupie o dietach - pl.misc.dieta.

Bożenka z Wilna :)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.prv.pl

10. Data: 2008-03-05 12:24:52

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie Bo?ena napisał(a):

> Fioro,
> widocznie nikt z pl.rec.kuchnia nie stosuje tego typu diety.
> Polecam zapytaae na grupie o dietach - pl.misc.dieta.

Etam, stosują ;) Problem w tym, że jak ma to być ciasto to nie będzie
się do tej diety nadawać, ale jak ma być "coś na kształt ciasta" to moze
się znajdzie jakiś przepis ;)

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
http://foto.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

Salatka z tunczyka
ile lat
NOWE LOJALKI