cięcie brzóz ??

1. Data: 2002-09-16 23:13:34

Temat: cięcie brzóz ??
Od: "smokol" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z szanownych grupowiczów na jakąś dobrą
rade na to by młode brzozy siakoś tak poprzycinać
by ich korony były jak najbardziej gęste ??? Czy przy-
cinanie da zamierzony skutek. Jak ciąć, kiedy itp.
Za wszelkie rady - z góry dziekuje !

smokol

2. Data: 2002-09-17 13:58:15

Temat: Re: cięcie brzóz ??
Od: "Wojtek" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "smokol" <s...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś z szanownych grupowiczów na jakąś dobrą
> rade na to by młode brzozy siakoś tak poprzycinać
> by ich korony były jak najbardziej gęste ??? Czy przy-
> cinanie da zamierzony skutek. Jak ciąć, kiedy itp.

Nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie, jednego jednak jestem pewien: borzozy
takie już są, że nie rosną zbyt gęste. Jak chcesz się oddzielić od sąsiada
to raczej wybierz inny gatunek drzewa.
Pozdrawiam
Wojtek

3. Data: 2002-09-17 14:09:52

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <t...@b...pl> napisał w wiadomości
> Nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie, jednego jednak jestem pewien:
borzozy
> takie już są, że nie rosną zbyt gęste. Jak chcesz się oddzielić od sąsiada
> to raczej wybierz inny gatunek drzewa.

Albo zacznij czytać ksiązki ;-)
Pozdr

4. Data: 2002-09-17 14:50:07

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Albo zacznij czytać ksiązki ;-)

Lub skorzystaj z internetu.
Najpopularniejsze to Betula pendula (brzoza brodawkowa) i Betula utilis
(brzoza pożyteczna), wrzuć na google na pewno coś znajdziesz.
Oczywiście może być jeszcze całe mnóstwo odmian:-))) Ale nie zniechęcaj się,
człowiek uczy się całe życie...

Pozdrawiam

Marta

5. Data: 2002-09-17 17:30:39

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> wrote in message

> Albo zacznij czytać ksiązki ;-)

Faktycznie, jak dobrze schowasz sie za ksiazka, to sasiad Cie nie zobaczy :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2002-09-17 17:55:59

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:3FJh9.130593$N9.21924749@twister.neo.rr.com...
> Faktycznie, jak dobrze schowasz sie za ksiazka, to sasiad Cie nie zobaczy
:-)
Czy sadzisz, ze niektorzy uczestnicy grupy kotrzystaja z poradnikow
encyklopedycznych?
Watpie ;-(
No, chyba ze niektorzy....
Pozdr
Grzegorz

7. Data: 2002-09-19 22:11:37

Od: "Wiesiek P." <W...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
U mnie znakomicie zagęściły korone brzozy mszyce.
Tak jest - jaj se nie robię. Było tychże mszyc sporo
na każdym końcu każdej gałązki. Nie walczyłem z ta inwazją
choć żal mi było jak się młode listki na końcach gałązek
zwijały i obumierały. W następnym roku ta sponiewierana
brzoza wypuściła sporo nowych gałązek poniżej zniszczonych
czubków. Minęło ze 3 lata od tamtej pory, mam jeszcze 2
inne brzozy, ale ta od mszyc wyróżnia się piękną, gęstą
koroną.
Może więc spróbować dokonać takich mszycowatych
manewrów i przez dłuższy czas obcinać wszelkie końcówki
wszystkich gałezi - gdzie tylko będą młode listki.
Jak nie wyjdzie z tego bonsai to może zgęstnieje korona?

--
Pozdr.
Wiesiek

8. Data: 2002-09-23 23:56:10

Od: "smokol" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurde balans, może i coś z tego wyjdzie ... Pewnie zaryzykuję
i popróbuję chirurgicznych cięć :))) Powiedz mi tylko jeszcze
ilu letnie były te brzózki kiedy je oblazły te mszyce ??

smokol

9. Data: 2002-09-24 20:10:50

Od: "Wiesiek P." <W...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik smokol <s...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:
[...]
> ilu letnie były te brzózki kiedy je oblazły te mszyce ??

Zabieg dokonał się tylko na jednej -
miała wtedy jakieś 3 m wysokości - i pewnie z 4 lata

Wiesiek

10. Data: 2002-09-30 14:39:55

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Albo zacznij czytać ksiązki ;-)

Jakie?
Podpowiedz przynajmniej ze dwa tytuły!!!
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

Re: Tego się powinno zabronić!!!!!
Re: dzięki
Re: powakacyjne dzien dobry
Krokusy - przepraszam, że naiwnie pytam ;-)))
książka "Amatorska uprawa winorosli"