ciekawa rzecz dla socjologów

1. Data: 2001-06-06 14:05:38

Temat: ciekawa rzecz dla socjologów
Od: "vaccinium macrocarpon" <d...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

bywm też na grupie pl.sci.chemia i tam nikt nie dyskutuje o zarobkach
chemików, nikt sie nie żali, nikt nikogo nie atakuje.
jak jest na innych grupach ?
czy tylko lekarze są tak sfrustrowani, czy też są ekshibicjonistami ?
co wy na to ?

pzdr

dar

2. Data: 2001-06-06 14:57:39

Temat: Re: ciekawa rzecz dla socjologów
Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

vaccinium macrocarpon napisał:

> bywm też na grupie pl.sci.chemia i tam nikt nie dyskutuje o zarobkach
> chemików, nikt sie nie żali, nikt nikogo nie atakuje.
> jak jest na innych grupach ?

przeciez to jest takie trywialne.
po co mi w zyciu kontakt z chemikiem,
a kontakt z lekarzem jest ustawowo wymuszony.
Lekarz to przeciez nie tylko medyk, ale i urzednik, ekonomista,
finansista.

Decydujacy o naszym zdrowiu, zarobkach, dopuszczajacy nas do pracy, lub
jej zakazujacy,
umozliwiajacy leczenie sanatoryjne lub nie,
wyrazajacy zgode na operacje lub nie,
na oprotezowanie lub nie,
dajacy prawo do pobierania wczesniejszej renty lub nie
bez lekarza nie mozna nawet pochowac nieboszczyka,

dlatego temat jest tak kontrowersyjny, bo lekarz to wlasciwie urzad,
o nieograniczonych kompetencjach.
I stad traktowanie lekarza jako urzedu a nie zawodu.

> czy tylko lekarze sš tak sfrustrowani,

Co innego osobiste sfrustrowanie zawodu medyka, a co innego frustracja
urzedu lekarza.
J.

3. Data: 2001-06-06 15:00:53

Od: "doktorek" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko na lekarzy jest taki atak. Telewizja, gazetki, INTERNET.
Chyba sie ludzie nudza. Dziwi mnie tylko to , ze taki kraj swiety a wszyscy
sobie wprost nieslychanie skacza do gardel.
Pozdro.

4. Data: 2001-06-06 15:45:55

Od: "dr_Teo" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko na lekarzy jest taki atak. Telewizja, gazetki, INTERNET.
> Chyba sie ludzie nudza. Dziwi mnie tylko to , ze taki kraj swiety a
wszyscy
> sobie wprost nieslychanie skacza do gardel.

Zauwaz, jaka popularnoscia ciesza sie seriale o lekarzach. To chyba ciekawy
temat, bo ociera sie o granice zdrowie/choroba, zycie/smierc. Wywoluje
dreszcyk emocji. Lekarz to zawod "zaufania", a tu nagle okazuje sie zwyklym
czlowiekiem popelniajacym bledy.

Dr Teo

5. Data: 2001-06-06 16:32:19

Od: "Wally" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bywm też na grupie pl.sci.chemia i tam nikt nie dyskutuje o zarobkach
> chemików, nikt sie nie żali, nikt nikogo nie atakuje.

ale od chemika nie zalezy czasem twoje zycie...

6. Data: 2001-06-06 17:36:11

Od: "dr_Teo" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lekarz wydaje *opinie*, a dopuszcza (lub nie) do pracy pracodawca
> (zgodnie z obowiązującym prawem)

Jasne, to niech dopusci czlowieka na zwolnieniu ZLA z nr. I21 :-)

> A co do decyzji o zarobkach????? Czy możesz sprecyzować?

rolnik na zwolnieniu ZLA nie placi skladek Krus + dostaje jakies pieniadze z
tej kasy i dalej pracuje, bo i tak tego nikt nie sprawdza. To wieksze
pieniadze od normalnych zarobkow.

> Zgodę na leczenie sanatoryjne wyraża Kasa Chorych

albo komisja lekarska ZUS/Krus

Pozdrowienia

7. Data: 2001-06-06 17:59:40

Temat: Odp: ciekawa rzecz dla socjologów
Od: "*****" <n...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

Hi!
Użytkownik "Jacek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> a kontakt z lekarzem jest ustawowo wymuszony.
nie

> Lekarz to przeciez nie tylko medyk, ale i urzednik, ekonomista,
> finansista.
czasem :(

> [...]

> umozliwiajacy leczenie sanatoryjne lub nie,
Zgodę na leczenie sanatoryjne wyraża Kasa Chorych

Zgodę na operacje wyraża pacjent

> dajacy prawo do pobierania wczesniejszej renty lub nie
> bez lekarza nie mozna nawet pochowac nieboszczyka,
Takie jest prawo w (niemal) każdym kraju

> dlatego temat jest tak kontrowersyjny, bo lekarz to wlasciwie urzad,
> o nieograniczonych kompetencjach.
To media są kontrowersyjne, a zawód .. jak każdy inny, gdy wykonywany jest
dobrze -
nie budzi kontrowersji :)

Pozdrawiam
3msie ciepło

8. Data: 2001-06-06 21:34:58

Od: Wladyslaw Gawel <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

dr_Teo wrote:

. Lekarz to zawod "zaufania", a tu nagle okazuje sie zwyklym
> czlowiekiem popelniajacym bledy.

"Lekarz- ten w ktorym w chorobie pokladamy nadzieje a na ktorym w
zdrowiu wieszamy psy".
zrodlo: Medyczne prawa Murphy'ego by Artur Bloch

9. Data: 2001-06-07 06:55:33

Od: "dr_Teo" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lekarz nie ma nic do rzeczy. Wystawia zwolnienie i kropa :) A co z tym
> fantem pacjent zrobi - to już zupełnie inna sprawa :-)

Oczywiscie chory decyduje czy wykozysta zwolnienie.
Lekarz powinien wystawic zaswiadczenie, a wystawia zwolnienie, liczy dni na
zwolnieniu, wystepuje o przedluzenie ponad 6 miesiecy itp. To powinien robic
ubezpieczyciel, a nie medyk. A co mozesz zrobic jak nie dostaniesz druku
ZLA, albo lekarz nie bedzie chcial wystepowac o przedluzenie zwolnienia? To
jego decyzja, a pieniadze i zdrowie sa twoje. Mozesz jeszcze poprobowac
zmusic lekarza do wykonania operacji planowej poza kolejnoscia ustalona
przez niego (decyzja zalezy od ciebie) ;-)

dr Teo

10. Data: 2001-06-07 07:16:56

Od: "*****" <n...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

Hi!
Użytkownik "dr_Teo" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]

> rolnik na zwolnieniu ZLA nie placi skladek Krus + dostaje jakies pieniadze
> tej kasy i dalej pracuje, bo i tak tego nikt nie sprawdza. To wieksze
Od tewgo są organy ścigania. Lewizna jest w każdym zawodzie.
Nigdy nie słyszałeś o podobnych praktykach np. w policji, ubezpieczeniach,
sądach etc.?
Zawsze istotny jest *człowiek*, a nie zawód wykonywany.

3msie ciepło

Oparzenie
recepta
Gdzie dobry lekarz ginekolog?
Siniaki pod oczami - usuwanie
Operacja serca u noworodka - proszę o informacje