ciężarna pracownica

1. Data: 2001-09-11 11:57:26

Temat: ciężarna pracownica
Od: "Kamila" <K...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak wygląda sytuacja z pracą przy komputerze pracownicy ciężarnej?
Słyszłam, przez pierwsz cztery miesiące ciąży nie można w ogóle pracować
przy komputerze, a póżniej nie więcej niż 4 godz. dziennie.
Chodzi mi o przepisy, a nie o to, co by było wskazane
Pozdrawiam K.

2. Data: 2001-09-11 19:20:39

Temat: Re: ciężarna pracownica
Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamila" <K...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przy komputerze, a póżniej nie więcej niż 4 godz. dziennie.
> Chodzi mi o przepisy, a nie o to, co by było wskazane

Polecam rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie wykazu prac wzbronionych
kobietom (Dz.U. Nr 114, poz. 545 z 1996 r.)
Oto wyciąg:
"Na podstawie art. 176 Kodeksu pracy zarządza się, co następuje:
(...)
V. Prace narażające na działanie pól elektromagnetycznych, promieniowania
jonizującego i nadfioletowego oraz prace przy monitorach ekranowych
1. Kobietom w ciąży:
1) prace w zasięgu pól elektromagnetycznych o natężeniach przekraczających
wartości dla sfery bezpiecznej,
2) prace w środowisku, w którym występuje przekroczenie 1/4 wartości
najwyższych dopuszczalnych natężeń promieniowania nadfioletowego,
określonych w przepisach w sprawie najwyższych dopuszczalnych stężeń i
natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
3) prace w warunkach narażenia na promieniowanie jonizujące,
4) PRACA PRZY OBSŁUDZE MONITORÓW EKRANOWYCH- POWYŻEJ 4 GODZIN NA DOBĘ.
2. Kobietom w okresie karmienia - prace przy otwartych źródłach
promieniowania jonizującego."

Ps. Akurat weszłam tu przypadkiem ;-)) bo to pytanie jest raczej na grupę
prawo. Na medycynie należy się spodziewać właśnie zaleceń lekarskich.

Pozdrawiam,
Marta Wieszczycka

Bol w ledzwiach - kto poradzi ???
niech mnie ktos pocieszy