co kiedy robic...?

1. Data: 2004-05-11 23:17:44

Temat: co kiedy robic...?
Od: "Michal Cieplucha" <m...@l...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam pare prostych pytan, na ktore nie znam odpowiedzi...

1. kiedy przycinac drzewa owocowe
2. czy moge jeszcze teraz [wyjatkowo] sciac dzikie pedy - czy lepiej
poczekac troche czy wogle do jesieni czy jeszcze innej pory?
3. kiedy najlepiej przesadzac swierki?
4. kiedy przycinacz pnacza? jak urosna za duzo czy tylko w okreslonych
porach roku?

pozdrawiam
michalC

2. Data: 2004-05-19 15:47:58

Temat: Re: co kiedy robic...?
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Michal!
W Twoim liście przeczytałem:

MC> 1. kiedy przycinac drzewa owocowe

W zasadzie, można przez cały rok za wyjątkiem okresu przed i w czasie
dużych mrozów.

MC> 2. czy moge jeszcze teraz [wyjatkowo] sciac dzikie pedy - czy lepiej
MC> poczekac troche czy wogle do jesieni czy jeszcze innej pory?

Lepiej będzie ściąć je teraz niż czekać.

MC> 3. kiedy najlepiej przesadzac swierki?

Wczesna jesienią.

MC> 4. kiedy przycinacz pnacza? jak urosna za duzo czy tylko w okreslonych
MC> porach roku?

Zależy. Owocujące - po zbiorach lub przed nabrzmieniem pąków. Jeżeli
konieczne to ciąć tak jak zaznaczyłem przy drzewach.

MC> pozdrawiam

Ja też.
Krzysztof Marusiński

3. Data: 2004-05-19 20:05:13

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

MC> 1. kiedy przycinac drzewa owocowe

W zasadzie, można przez cały rok za wyjątkiem okresu przed i w czasie
dużych mrozów.

To jakaś nowa teoria.

MC> 2. czy moge jeszcze teraz [wyjatkowo] sciac dzikie pedy - czy lepiej
MC> poczekac troche czy wogle do jesieni czy jeszcze innej pory?

Lepiej będzie ściąć je teraz niż czekać.

Teraz nie ścinaj ! Poczekaj do sierpnia.

Pozdrawiam,
Krzysztof Marusiński

Pozdrawia zasadniczo boletus

4. Data: 2004-05-20 00:26:20

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> W zasadzie, można przez cały rok za wyjątkiem okresu przed i w czasie
> dużych mrozów.
>
> To jakaś nowa teoria.

Wcale nie, mnie tez uczyli, ze przycinac mozna caly rok.

> Lepiej będzie ściąć je teraz niż czekać.
>
> Teraz nie ścinaj ! Poczekaj do sierpnia.

Zeby zdrewnialy? Lepiej ciac zielone - rana bedzie latwiejsza do
zregenerowania.

A pnacza tnie sie w zaleznosci od gatunku.

Elfir

Pankracym
lilak nie kwitnie
Poszukuje iglaka