co na jęczmień ?

1. Data: 2003-10-25 11:50:00

Temat: co na jęczmień ?
Od: "maja" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Grupowicze !
Czy znacie moze jakies domowe sposoby na zlagodzenie jeczmienia na oku ? czy
tylko antybiotyki - jak znalazlam w encyklopedii zdrowia ? czy pocieranie
zlotem to tylko zabobon czy faktycznie cos daje ?

dziekuje
MAJA

2. Data: 2003-10-25 12:10:32

Temat: Re: co na jęczmień ?
Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tylko antybiotyki - jak znalazlam w encyklopedii zdrowia ? czy pocieranie
> zlotem to tylko zabobon czy faktycznie cos daje ?

Wszystko tylko nie antybiotyki ;-). Mnie jęczmień tydzień temu zginął sam,
zanim zdążył się dobrze rozwinąć. W pocieraniu złotem chyba coś jest,
chociaż sam nie próbowałem ;-). Wpierw należy obrączkę zdezynfekować a
następnie potrzeć o ręcznik, aby się "ogrzała". Można również robić ciepłe
kompresy ze świetlika lub rumianku, a przede wszystkim unikać zimna.

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

3. Data: 2003-10-25 14:09:27

Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

mnie okulistka poradziła żeby kompresy ciepłe, ale broń boże mokre! - tzn.
najlepiej nalać mocno ciepłej wody do butelki i przykładać. Rozeszło mi się
po dwóch dniach!
pozdr
agatka

4. Data: 2003-10-25 14:24:25

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> następnie potrzeć o ręcznik, aby się "ogrzała". Można również robić ciepłe
> kompresy ze świetlika lub rumianku, a przede wszystkim unikać zimna.

Andrzej, nie pisz glupot !!!
Niezaleznie od sposobu leczenia nalezy glosno i wyraznie powiedziec, ze
jeczmien jest efektem zakazenia bakteryjnego, a na istniejace lozysko nalezy
podawac miejscowo antybiotyki.
Fakt rozgrzania powoduje, ze przymkniete ujscie kanalika na brzegu powieki
powinno sie rozszerzyc i spowodowac latwiejsze wyciekanie wydzieliny ropnej
albo tez spowoduje pekniecie skory i ujscie przez miejsce pekniecia.
Tak czy owak wydzielina ropna ( z bakteriami ) znajdzie sie w worku
spojowkowym, co moze spowodowac zapalenie spojowek.
Zloto i pocieranie to nic innego jak mechaniczne rozgrzewanie. I bywa
skuteczne, ale we wczesnej fazie ( poczatkowej ). Pozniej mozna doprowadic
do powastania duzego ropnia.
Tak wiec rozgrzac OK, ale oslona antybiotykowa powinna byc.

casus

5. Data: 2003-10-25 15:37:29

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "casus" napisał:
>
> Andrzej, nie pisz glupot !!!
> [...]

Przepraszam bardzo, ale dla mnie to, co napisałem, to nie są głupoty. To, że
nie należy używać antybiotyków w przypadku jęczmienia, to są opinie innych
okulistów. Szanuję Twoją opinię, ale tamtych okulistów również. Jęczmień
maksymalnie po 2 tygodniach z reguły sam zniknie. Jeśli nie, dopiero wówczas
zaleca się stosowanie antybiotyków. Oczywiście decyzja zawsze należy do
prowadzącego lekarza, a dokładnie do samego pacjenta. Ja osobiście na
jęczmień antybiotyku bym nie przyjmował. Nie jestem lekarzem i to jest moja
osobista opinia.

Pozdrawiam, andrzej

6. Data: 2003-10-25 16:24:54

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prowadzącego lekarza, a dokładnie do samego pacjenta. Ja osobiście na
> jęczmień antybiotyku bym nie przyjmował. Nie jestem lekarzem i to jest

Wiec smiem twierdzic, ze Twoja opinia jest bledna. Smiem rowniez twierdzic,
ze nie wierze w to, ze jakikolwiek okulista majac w swoim gabinecie pacjenta
z jeczmienim nie zapisze przynajmniej oslonowo ( bo jak peknie, to sie ropa
do worka spojowkowego wyleje ) antybiotyku. Smiem rowniez twierdzic, ze
totalnym nieporozumieniem jest podawanie antybiotyku po 2 tygodniach od
powstania jeczmienia, a to z 2 powodow: po pierwsze, prawidlowo leczony
jeczmien nie ma prawa byc na oku po 2 tygodniach, a po drugie, po 2
tygodniach z jeczmienia robi sie gradowka, ktorej jedynym leczeniem jest
nieciecie i wylyzeczkowanie, a wiec zabieg operacyjny, a chyba leczenia
prostej rzeczy polega na leczeniu zachowawczym a nie doprowadzaniu jej do
stanu, kiedy pacjent musie byc kierowany na zabieg. Pomijam fakt, ze
nieleczony jeczmien moze dojsc do obrazu ropnia oczodolu, ktory zagraza
zapaleniem opon mozgowych oraz usunieciem galki ocznej ( oczywiscie to
najbardziej koncowy przypadek, sam osobiscie widzialem tak zaniedbane lub
zle leczone przypadki )
A zeby nie byc goloslownym odsylam do 2 publikacji:
1. Nizankowska - Podstawy okulistyki ( Wroclaw: 1992 )- podrecznik dla
lekarzy i studentow medycyny str. 89
i druga pozycja - biblia okulistyczna okulistow calego swiata
2. Kanski - Okulistyka kliniczna ( Wroclaw 1997 - I polskie wydanie pod
kier. prof. Zagorskiego na podst. III edycji londynskiej 1995 )- str. 2 i 3
I z pelnym szacunkiem: tym "innym okulistom", moim szanownym kolegom,
przekaz, aby sie doksztalcili. Ty mozesz poczytac z ciekawosci, mam
nadzieje, ze zweryfikujesz swoja osobista opinie.

casus

7. Data: 2003-10-25 16:58:48

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bne85k$lp8$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> [...]

> szanownym kolegom, przekaz, aby sie doksztalcili. Ty mozesz poczytac
> z ciekawosci, mam nadzieje, ze zweryfikujesz swoja osobista opinie.

Rowniez z ciekawosci ;) - jaki ordynujesz wowczas antybiotyk, bo tutaj:
http://www.revoptom.com/handbook/sect1b.htm
zalecaja nawet koniecznie ogolny, podajac w watpliwosc skutecznosc
miejscowego w takich razach.

--
Robert

8. Data: 2003-10-25 17:02:20

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "casus" napisał:
> [...]

Ja nie neguję tego, że taki czy inny lekarz zapisze antybiotyk na jęczmień.
Stwierdziłem tylko, że nie każda tak uczyni i że ja osobiście od antybiotyku
z cała pewnością bym nie zaczynał.

Na szybko, znalazłem te dwa przykładowe artykuły:

1. Czy jęczmień na powiece można leczyć samemu (i jak), czy trzeba udać się
do lekarza (jakiego)? Odpowiada lek. med. Małgorzata Gadomska, specjalista
chorób oczu z Centrum Mikrochirurgii Oka "Laser" w Warszawie:

http://www2.gazeta.pl/zdrowie/1,28003,58665.html

2. Jęczmień. Autor: lekarz medycyny Agnieszka BILSKA; Konsultacja: dr Piotr
Albrecht:

http://www2.gazeta.pl/edziecko/1,43998,1335530.html

Trzeci przykład, podała poniżej koleżanka Agatka.

Pozdrawiam, andrzej

9. Data: 2003-10-25 20:31:55

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bneabd$equ$1@news.onet.pl...

> [...]
> Albrecht:
>
> http://www2.gazeta.pl/edziecko/1,43998,1335530.html
>
> Trzeci przykład, podała poniżej koleżanka Agatka.

I moja odpowiedz:
1. jak myslisz, po co wymienione lekarki koncza swoje wypowiedzi slowami, ze
jesli nie pomoze nalezy isc do okulisty? Jak myslisz, co ma okulista
zapisac?
2. dr Gadomska, przy pelnym szacunku nie zajmuje sie obecnie niczym innym
niz laserowa korekcja wzroku
3. A. Bilska nie jest lekarzem okulista, nie ma zadnej specjalizacji.
4. Czy uwazasz, ze slowa z prasy sa pelniejsza odpowiedzia niz literatura
fachowa?
casus

10. Data: 2003-10-25 20:32:58

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://www.revoptom.com/handbook/sect1b.htm
> zalecaja nawet koniecznie ogolny, podajac w watpliwosc skutecznosc

Ogolny stosuje sie tylko i wylacznie w powazniejszych przypadkach oraz u
dzieci.
Z reguly wystarczajacym leczeniem jest leczenie miejscowe antybiotykiem o
szerokim spektrum dzialania.

casus

!! gdzie leczyc !!
dobra klinika ginekologiczna na slasku...?
Niedoczynnosc tarczycy u 4-latka
linki
metoda PNF