co to jest lukrecja?

1. Data: 2002-03-13 21:32:15

Temat: co to jest lukrecja?
Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

no wlasnie...wiem, ze to slodkie, ale co to wlasciwie jest?

1. Data: 2002-03-14 08:43:09

Temat: Re: co to jest lukrecja?
Od: Iwona Konieczny <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <a6ogg9$2sir$1@pingwin.acn.pl>, Rena wrote:
> no wlasnie...wiem, ze to slodkie, ale co to wlasciwie jest?

Lukrecja to ogólnie żecz biorąc jakieś ziółko :-))
A to słodkie to takie czarne "gluty" które sprzedaje np. Haribo, czy
inne czarne żelki IMHO baaaaaardzo dobre :-)))

Pozdrowienia
Iwona

1. Data: 2002-03-15 11:23:16

Temat: Odp: co to jest lukrecja?
Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rena <r...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a6ogg9$2sir$...@p...acn.pl...
> no wlasnie...wiem, ze to slodkie, ale co to wlasciwie jest?

Lukrecja - lukrecja gładka (Glycyrrhiza glabra) z podrodziny motylkowatych.
Jest rośliną pochodzącą z rejonu Morza śródziemnego i Małej Azji.(...) Jest
to wieloletnia roślina zielna o silnie rozwiniętych podziemnych organach -
rozłogach i korzeniach. (...) Korzenie lukrecji były używane w lecznictwie
już przez Arabów, a także Greków i Rzymian. (...) Po umyciu wodą korzeni
często są one pozbawione kory pierwotnej (tzw. korzenie okorowane) lub
przekrawane wzdłuż i suszone. Niekiedy są przerabiane bezpośrednio po
zbiorze na zagęszczony sok (Succus Liquiritiae).

Ważniejsze cechy diagnostyczne surowca:
(...)
- zapach słaby, smak słodki
(...)

Źródło: Stanisław Kohlmunzer Farmakognozja - podręcznik dla studentów

Myślę, że do tych żelków jest dodawany właśnie sok z tej roślinki :) W
książce było jeszcze całe mnóstwo o lukrecji, ale pod względem jej
właściwości leczniczych, jak chcesz, to wyślę Ci na priva.

Anka - stsal

1. Data: 2002-03-15 13:35:05

Od: "Jader" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomnieliscie o Lukrecji Borgii.

Jader

1. Data: 2002-03-15 16:34:13

Od: Art[Gruby]@icbleu.org (Art Plazewski.) szukaj wiadomości tego autora

"Jader" <j...@w...pl> wrote:

>Zapomnieliscie o Lukrecji Borgii.
>
> Jader
Pamietamy....
;-)))

Art(Gruby).
Abyssus abyssum invocat.

Paluszki krabowe - co z tego?
Kurczak pieczony technologia, refleksje i pytania
chlebek turecki
krakowskie potrawy
oponki