co to za materiał?

1. Data: 2005-02-24 14:59:08

Temat: co to za materiał?
Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Nie wiem czy dobrze trafiłam, ale spróbuję tutaj (w razie czego prosze o
wskazanie odpowiedniejszej grupy).

Otóż , juz niedługo bede potrzebowała jakis wygodny strój sportowy.
jako, ze w okolicy mojego miejsca zamieszkania nie ma w sklepach nic
ciekawego rozpoczełam poszukiwania w internecie. niestety problem polega
na tym, że nie moge dotknąć ubrań, które mnie interesują. Dzisiaj
znalazłam niedrogi zestaw, pod tytułem "komplet sportowy z mikrofazy"
(100%poliestru) i stąd moje pytanie. Cóż to takiego jest?
Mnie kojarzy sie z czyms sztucznym, wygooglałam sobie to jako materiał
do spiworów, plecaków, .... dlaczego wiec proponuja z tego spodnie i bluzę?
Jakie jest w dotyku, w noszeniu, po praniu. czy to sie wogóle nadaje na
strój sportowy? czy ten materiał "oddycha"? Czy może najlepiej postawic
na bawełnę?
Co poradzicie? Co polecacie?

pozdrawiam
Ania

--
gg: 1361774

1. Data: 2005-02-24 21:48:57

Temat: Re: co to za materiał?
Od: "Naila" <odpowiadajac_nadawcy@popraw_adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna G." napisała:

> [...]
plecaków, .... dlaczego wiec
> proponuja z tego spodnie i bluzę?
> Jakie jest w dotyku, w noszeniu, po praniu. czy to sie wogóle nadaje na

Mikrofaza w dotyku jest bardzo mięciutka i delikatna, elastyczna. Uwielbiam rajstopy
i bieliznę z mikrofazy. Rozstrzał wrażeń jest spory i chyba zależy jednak
od jakości... Rajstopy są przemiękkie i ciepłe. Bielizna delikatna, miękka,
nie odkształca się, nie uwiera. Komplet kupiony w Bon Prix: spodnie, top
i koszula z mikrofazy: fajnie się to nosi, ale po domu głównie, bo się
np. wypychają spodnie. Po praniu wraca do normy... Poza tym ten komplet też
jest miękki w dotyku, śliski i chłodny.
Natomiast ściereczka do szkieł okularowych z grubszej mikrofazy jest rewelacyjna,
bo dobrze czyści szkła polerując je.

Cytat:
Mikrofaza to nowoczesna mieszanka super cieńkich mikrowłókien poliesterowych
i poliamidowych (100 razy cieńszych od ludzkiego włosa).

Dla mnie mikrofaza kojarzy się z czymś baaardzo miękkim i wygodnym :)

Jola z Białegostoku

1. Data: 2005-02-25 10:51:58

Od: "Anna " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna G. <.l> napisał(a):
Witaj,
zaczne od tego, ze absolutnie nie jestem ekspertem od materialow, ale poliester
zostal "wynaleziony"
w latach 50 i od tego czasu caly czas udoskonalany; i mozna z niego zrobic zarowno
materialy tkane
(typu : watek +osnow) jak i dzianiny, ktore sa rozciagliwe.
Mikrofaza oznacza rodzaj splotu tkaniny.
Natomiast nie kupowalabym czegos co jest "tanie i 100% poliestru"; bo raczej na pewno
nie jest to
tkanina oddychajaca.
Poszukaj moze czegos z goretex-u ktory "oddycha" no, ale niestety tani to on nie
jest.
:-(((
NB. mam nadzieje, ze moze jeszcze ktos sie wypowie, my tutaj zajmujemy sie troche
bardziej
ozdobnymi, (a nie praktycznymi...) rzeczami typu hafty/serwetki; stad moze brak
innych
odpowiedzi. Nie wiem doprawdy gdzie inndziej moglabys sie z Twoim pytaniem zwrocic.
serdecznie pozdrawiam, mimo iz niewiele moge pomoc;
Anna
O.C_P

&gt; Witam.
&gt; Nie wiem czy dobrze trafiłam, ale spróbuję tutaj (w razie czego prosze o
&gt; wskazanie odpowiedniejszej grupy).
&gt;
&gt; Otóż , juz niedługo bede potrzebowała jakis wygodny strój sportowy.
&gt; jako, ze w okolicy mojego miejsca zamieszkania nie ma w sklepach nic
&gt; ciekawego rozpoczełam poszukiwania w internecie. niestety problem polega
&gt; na tym, że nie moge dotknąć ubrań, które mnie interesują. Dzisiaj
&gt; znalazłam niedrogi zestaw, pod tytułem "komplet sportowy z mikrofazy"
&gt; (100%poliestru) i stąd moje pytanie. Cóż to takiego jest?
&gt; Mnie kojarzy sie z czyms sztucznym, wygooglałam sobie to jako materiał
&gt; do spiworów, plecaków, .... dlaczego wiec proponuja z tego spodnie i bluzę?
&gt; Jakie jest w dotyku, w noszeniu, po praniu. czy to sie wogóle nadaje na
&gt; strój sportowy? czy ten materiał "oddycha"? Czy może najlepiej postawic
&gt; na bawełnę?
&gt; Co poradzicie? Co polecacie?
&gt;
&gt; pozdrawiam
&gt; Ania
&gt;

1. Data: 2005-02-25 12:25:51

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna " <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tkanina oddychajaca.
> Poszukaj moze czegos z goretex-u ktory "oddycha" no, ale niestety tani to

Mikrofaza inaczej mikrowłókno to materiał, cienki, miękki, używany na
kurtki, płaszcze itp. A także na odzież sportową.

Kasia

1. Data: 2005-02-25 15:06:05

Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KasiaA napisał:

> Mikrofaza inaczej mikrowłókno to materiał, cienki, miękki, używany na
> kurtki, płaszcze itp. A także na odzież sportową.
No i na podstawie powyższych wypowiedzi nadal mam mętlik :(
chyba bede musiała wyjechac gdzieś dalej na zakupy i osobiście
"pomacać", a z internetem(w tym zakresie) dam sobie spokój.

dziekuję bardzo
i pozdrawiam
Ania

1. Data: 2005-02-25 15:32:59

Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Naila napisał:

> [...]
> np. wypychają spodnie. Po praniu wraca do normy... Poza tym ten komplet też

To by było chyba najbliższe temu co znalazłam

> Dla mnie mikrofaza kojarzy się z czymś baaardzo miękkim i wygodnym :)

To może nie wszystko dla mnie stracone :)

pozdrawiam
Ania

--
nasza strona: www.konrad.fotokam.net
22 sierpnia?: www.aniatg.republika.pl

1. Data: 2005-02-25 17:34:12

Temat: Re: co to za materiał? -konkluzja...
Od: " Anna" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podsumowujac:
(...)
Wlasciwie to nasze wszystkie wypowiedzi sie uzupelniaja, po prostu poliester
faktycznie wystepuje
w b. wielu odmianach. Natomiast gore-tex Z CALA PEWNOSCIA oddycha, i dla tego sa z
niego
robione wlasnie sportowe ubrania; poprostu do tego celu zostal wynaleziony .
Jednakze sadze, ze Twoja konkluzja , jest w tym momencie jedyna wlasciwa: trzeba to,
co chcesz
kupic jednak obejrzec i dotknac..zwlaszcza, ze to Ty, bedziesz w tym w koncu chodzila
- i powinnas
byc zadowolona, prawda? My mozemy jedynie podpowiadac...subiektywnie!
Zycze Ci udanych zakupow,
i pozdrawiam,
Anna
O.C_P