co za cholerstwo ?

1. Data: 2002-01-06 16:49:41

Temat: co za cholerstwo ?
Od: BeaM <b...@c...d2g.com> szukaj wiadomości tego autora

Co jakiś czas cierpię na taką dolegliwość:

Bez powodu przed oczami pojawia mi się jakby migotanie - takie jakby
jaśniejsze, migające punkty i kreski, mniej więcej centralnie na tym na
co patrze, troche przesunięte. Najczęściej powieżchnia tego zwiększa się
z czasem i w końcu zajmuje mniej więcej połowe moje pola widzenia. Jak
zamknę oczy lub jestem w nieoświetlonym pomieszczeniu występuje to cały
czas (wtedy w ciemności widze te same migające punkty i kreski). Miganie
przesuwa się z ruchami gałek ocznych - jakby się nakłada na obraz z oczu.

W tym stanie nie mogę się na niczym skupić, nie ma mowy o czytaniu
czegokolwiek, nie mówiąc już o prowadzeniu samochodu.

Stan ten albo sam znika (wtedy często powraca dzień później) albo -
jeśli jest intensywniejszy - po pewnym czasie (ok. godzina) znika, ale
jego miejsce zajmuje bardzo silny ból głowy (w ogóle prawie
uniemożliwiający jakiekolwiek działanie). Ból ten też trwa około
godziny, po czym najczęściej wywołuje wymioty - które zadziwiająco
szybko leczą cały ten stan (zaburzeń wzroku już nie ma, ból głowy
ustępuje zupełnie po kilku minutach, zaczynam się czuć dobrze).

Czy ktoś z was spotkał się z czymś takim ? Czy może to być silna reakcja
na zatrucia ? Może coś innego ? Do kogo powinienem się z tym zwrócić ?

Zdarza się to mniej więcej raz na pół roku, wydaje się że bez żadnej
przyczyny

dzięki za wszelkie informacje

BeaM

1. Data: 2002-01-06 19:07:56

Temat: Re: co za cholerstwo ?
Od: "EvaTMKGSM" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BeaM" <b...@c...d2g.com> napisał w wiadomości

> [...]
?

> Zdarza się to mniej więcej raz na pół roku, wydaje się że bez żadnej

To może być migrena oczna ale również coś powaźniejszego.
Musisz się dokładnie przebadać. To zjawisko jest mi również znane, a
także
komuś z mojej rodziny. Chciałabym poznać wszystkie możliwe przyczyny
takich zaburzeń wzroku.

Pytałaś na pl.sci.medycyna ?
Wiem że lekarze bardzo niechętnie odpowiadają na takie pytania, a
szkoda..
W każdym razie nie lekceważ tego.
Eva

1. Data: 2002-01-06 21:03:10

Od: "iron09" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Musisz zbadać się u neurologa lub dobrego okulisty, który, jeśli potwierdzi
moje obawy, zaraz pośle ciebie do neurologa . Nie zwlekaj.

1. Data: 2002-01-06 21:49:51

Od: "Karmela" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik BeaM <b...@c...d2g.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@c...d2g.com...
> Co jakiś czas cierpię na taką dolegliwość:
(...)

> Zdarza się to mniej więcej raz na pół roku, wydaje się że bez żadnej
> przyczyny

Czytam rozne czasopisma dotyczace m.in zdrowia i pare razy czytałam o
migrenie. To co opisujesz, to własnie wygląda jak klasyczny przypadek
migreny. Migotanie przed oczami, później bol głowy i wymioty. Oczywiście
nie osmielam sie stawiac diagnozy, bo nie jestem lekarzem. Na migrene sa
jakies środki zmniejszające dolegliwości. Pamietam,że pare lat temu miałam
podobny incydent ( bez wymiotów) .Kiedy czytałam gazete nagle pojawil mi
sie taki migający punkt, który sie powiększał, a na końcu rozbolała mnie
glowa z jednej strony. Później (odpukac) juz sie historia nie powtórzyła. W
każdym badz razie powinnas iść do lekarza.
Trzymaj się
--
Karmela

1. Data: 2002-01-07 07:23:08

Od: "Ag" <...@...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

BeaM, proponuje wizyte u okulisty i nie zwlekaj moze...
pozdrawiam i zycze duzo zdrowia
Agnieszka

1. Data: 2002-01-07 10:01:26

Od: "gmik" <g...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Sądzę po objawach, że to migrena z tzw. aureolą.
Trzeba przebadać oczy i iść do neurologa.
Znam to z autopsji. Mam podobne dolegliwości. Jak pojawiają się zaburzenia
widzenia to od razu środki przeciwbólowe (ostatnio stosuje ibuprom) to
szybko do domku mam na to ok 30 min, bo później zaczyna się potworny ból,
który trwa ok. 2 godz.
Ostatnio zdarza się to u mnie rzadziej raz na rok.

pozdro
gmik

1. Data: 2002-01-07 14:00:51

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

EvaTMKGSM wrote:

> [...]
> reakcja
> ?

> To może być migrena oczna ale również coś powaźniejszego.

Brawo dla autora - można by zamieścić w podręczniku dla stutentów jako
doskonały opis ataku migreny z tzw. "aurą" (nie aureolą, jak pisze gmik;
aureola występuje na świętych obrazkach). Eva jednak słusznie radzi, żeby
zwrócić się do lekarza, ponieważ w medycynie objawy pasują najczęściej do
kilku chorób równocześnie, i trzeba na ogół przeprowadzać "diagnostykę
wykluczającą". Poza tym prawidłowa diagnoza (np. diagnoza migreny) powinna
prowadzić do skutecznego postępowania leczniczego (np. sumatryptan).

Leszek

1. Data: 2002-01-07 16:00:44

Od: "EvaTMKGSM" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lech Trzeciak:

> [...]
powinna
> prowadzić do skutecznego postępowania leczniczego (np. sumatryptan).

Dla tych, którzy chcą się więcej dowiedzieć o budowie, działaniu
różnych układów organizmu, schorzeniach i sposobach leczenia, polecam
dobrą stronę www :

http://www.resmedica.pl/indeksbadan.html

E.

1. Data: 2002-01-07 19:31:55

Od: "matt" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam to samo pieronstwo
zrobilem sobie nawet rezonans :)))

1. Data: 2002-01-07 20:00:33

Od: "EvaTMKGSM" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "matt" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> mam to samo pieronstwo
> zrobilem sobie nawet rezonans :)))

I jaki wynik ???
Bardzo mnie to interesuje z powodu podejrzenia o SM w rodzinie.
E.

zwyczajny ?
Pomocy!!!Moj pokemon jest niegrzeczny!!!
Rysy psychopatyczne u dzieci
II Międzyuczelniany Turniej Negocjacyjny
problem z c2h5oh