co zrobic z taka gleba?

1. Data: 2006-11-17 08:22:50

Temat: co zrobic z taka gleba?
Od: "pancracy" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam taki problemik, moze opisze cala historie:
jest dom, wzdluz domu jest chodnik, jakies 50cm. i potem zaczyna sie moj
ogrod. ogrod jest troche nizej niz ten chodnik, jakies 15-20 cm. przez
jakies 50 cm jest to wyrownane, dosc gwaltownie. chcialem to wyrownac,
zrobic taki schodek, i posadzic wzdluz chodnika roze. wzialem lopate,
zwinalem trawe jak dywanik, i... okazalo sie ze pod trawa jest jakies 2-3cm
"czarnej" ziemi, a potem ciezkie, zbite, zolte obrzydlistwo. wiem ze roze
maja korzenie w dol. wiec pomyslalem-moze tego troche wykopie i dojde do
jakies normalnej ziemi, troche dodam, i posadze rozyczki. ale wykopalem juz
30 cm i dalej ta glina, jeszcze doszly jakies fragmenty cegiel, korzenie
drzew (kiedys sie tam cos same wysialo)... tragedia. co robic? da sie tam
wogole cos posadzic oprocz trawy? ile miejsca "w dol" potrzebuja roze? moze
cos innego, chcialbym zeby kwitlo i mialo kolo metra, moze wiecej (slonce od
9 do 14)...
pozdrawiam, p.

- -

lubicie sie posmiac?
Były próby zatrudnienia Polaków w pitstopie F1. Bardzo szybko zmienili
opony, ale w tym samym czasie przebili
numery nadwozia i przemalowali bolid.

2. Data: 2006-11-17 10:51:41

Temat: Re: co zrobic z taka gleba?
Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

pancracy napisał(a):
> [...]
> drzew (kiedys sie tam cos same wysialo)... tragedia. co robic? da sie tam

Cegły i płytko występujące korzenie usunąć. Glinę rozluźnić poprzez
dodanie kompostu, odkwaszonego torfu, piasku itp. wszystko razem
przekopać lub zglebogryzować. Jeśli w wykopanym dołku utrzymuje się
woda, to przydałoby się teren odwodnić zakładając drenaż.
Opcja druga, nic nie robić. Posadzić rośliny lubiące stanowiska wilgotne
lub podmokłe, znoszące zalewanie korzeni.
--
Pozdrawiam, Artur.

3. Data: 2006-11-18 22:28:10

Od: "pancracy" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cegły i płytko występujące korzenie usunąć. Glinę rozluźnić poprzez
> dodanie kompostu, odkwaszonego torfu, piasku itp. wszystko razem
> przekopać

na jaka glebokosc?
dzieki za odzew, pozdrawiam,
p.
--
lubicie sie posmiac?
Dwóch żydów wybrało się do koszernej restauracji w Nowym Yorku i gadają ze

4. Data: 2006-11-19 06:17:47

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

pancracy napisał(a):

> na jaka glebokosc?

Minimum to na szpadel, czyli 30 cm, ale przy podłożu z jednorodnej gliny
o jakiej piszesz przydałoby się głębiej, zwłaszcza jeżeli teren nie jest
nachylony. Jeśli teren jest płaski to na nieprzepuszczalnej warstwie
gliny będzie zatrzymywała się woda, zwłaszcza po ulewnych lub
długotrwałych deszczach, a większość roślin nie przepada za zalewaniem
korzeni. W takich warunkach korzenie zamierają z braku dostatecznej
ilości tlenu. Można uprawiać na takich stanowiskach rośliny płytko
korzeniące się lub znoszące zalewanie.
--
Pozdrawiam, Artur.

5. Data: 2006-11-19 10:05:01

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pancracy" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> na jaka glebokosc?

Jeśli pod róże, to proponowałabym na dwa szpadle. I jeszcze jest pogoda:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

Młode drzewka VS zające