cos mi podgryza rododendrona

1. Data: 2005-02-06 05:11:46

Temat: cos mi podgryza rododendrona
Od: Slawek C. <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

jakis owad podgryza mi rodenedrona - co widac po lisciach; i
prawdopodobnie korzenie, czego nie widac, ale mozna sie domyslec po
slabym wzroscie. czy kos z grupowiczow ma praktyczne doswiadczenie w
zwalczniu tego owada? z tego co wiem nie jest to latwe.
mam nadzieje ze ktos sie podzieli PRAKTYCZNYMI wskazowkami na temat
jak sie pozbyc tego sk.....syna
sprawdzilem juz w sieci - szukam wskazowek od kogos kto zwalczyl tego
tego owada WLASNORECZNIE.
serdeczne dzieki

2. Data: 2005-02-06 08:56:53

Temat: Re: cos mi podgryza rododendrona
Od: "Milka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jakis owad podgryza mi rodenedrona - co widac po lisciach; i
> prawdopodobnie korzenie,

Juz teraz zabral sie do roboty ?!
Ho ho, u mnie jest -16 rano i nawet mnie nie chce sie biegac po podwórku a
co dopiero owadowi ;-)

Serdecznie Milka

3. Data: 2005-02-06 09:41:52

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Slawek C." <s...@h...com> napisal w wiadomosci
> [...]
> jak sie pozbyc tego sk.....syna
> sprawdzilem juz w sieci - szukam wskazowek od kogos kto zwalczyl tego

Mysle ze to robota opuchlaka,
zwalczyc mozna nicieniami pasozytniczymi,
albo wykopac rosline i wybrac larwy.
Ale to chyba dopiero wiosna:-)

Pozdrawiam TeresaR

4. Data: 2005-02-06 15:44:37

Od: Slawek C. <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

serdecznie wspolczuje :-(
u mnie + 12, krokusy kwitna od tygodnia, wiosna cala geba
slawek

5. Data: 2005-02-06 15:56:22

Od: Slawek C. <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

dzieki Tereso.
wykopywac mi sie nie bardzo chce, bo rosna w tym samym miejscu od
trzech lat i sie pewnie niezle ukorzenily. musialbym dokladnie
wytrzepac ziemie z korzeni i nie wiem czy by przezyly.
podoba mi sie pomysl z pasozytami, musze sie za nimi rozejrzec.
chcialbym jakos ocalic te rosliny, wygladaja nieciekawie z
poobgryzanymi liscmi i pewnie rosna wolniej.
slawek

6. Data: 2005-02-06 17:24:29

Od: "Milka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> serdecznie wspólczuje :-(
> u mnie + 12, krokusy kwitna od tygodnia, wiosna cala geba
> slawek

A to gdzie Ty jestes ze masz takie zawirowania pradów powietrznych ...
chyba nie w Polsce ?!

Serdecznie Milka

7. Data: 2005-02-06 18:56:26

Od: "Sylwia S" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Mysle ze to robota opuchlaka,
>zwalczyc mozna nicieniami pasozytniczymi,
> [...]
a może pomogłoby max zakwaszenie ziemi -np siarczanem amonu i kwaśnym torfem na
wiosne(oczywiście w sprawie larw w ziemi)?
Chociaż gdyby to połączyć z wykopaniem i przepłukaniem korzeni efekt byłby
lepszy...........Dobrze że rododendrony płytko sie korzenią i jeśli były
prawidłowo posadzone to mozna je bez problemu wyjąć z ziemi/chyba że mają
powyżej 8 lat/
Potem tylko mocno podlać i OK:)))))
pozdrawiam teoretycznie
Sylwia
ps.prosze o raport jak poszło, będe sie miała na kim wzorować jeśli ta plaga
pojawi się u mnie:]
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

8. Data: 2005-02-08 04:07:32

Od: Slawek C. <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

vancouver

9. Data: 2005-02-08 10:41:15

Od: "Milka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> vancouver

Ach, to u Ciebie normalnie inaczej ;-)

Serdecznie Milka

10. Data: 2005-02-08 22:26:55

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mysle ze to robota opuchlaka,
> zwalczyc mozna nicieniami pasozytniczymi,
> albo wykopac rosline i wybrac larwy.
> Ale to chyba dopiero wiosna:-)
>
> Pozdrawiam TeresaR

Też mam to świństwo.Żrą większość liści.Rododendron duży, wykopywanie
odpada. Te nicienie można kupić w przeciętnym sklepie ogrodniczym?

Pozdrawiam. Lilka

huernia
zapraszam do mojego ogrodu
Tulipany