cukrzyca ???

1. Data: 2003-02-08 20:46:35

Temat: cukrzyca ???
Od: "NEVERMORE" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy poziom cukru 110,1 mg/dl to już cukrzyca ?
Pół roku temu wynosił 76.
Jakie mogą być przyczyny takiego skoku?

Kasia
(lat 30)

2. Data: 2003-02-08 21:34:36

Temat: Re: cukrzyca ???
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 8 Feb 2003 21:46:35 +0100, NEVERMORE wrote:

> Czy poziom cukru 110,1 mg/dl to już cukrzyca ?
> Pół roku temu wynosił 76.
> Jakie mogą być przyczyny takiego skoku?

Z tego co mnie uczono pamiętam, że do rozpoznania cukrzycy potrzebny
jest poziom glukozy na czczo powyżej 120 mg%, lub powyżej 200 po posiłku
/ w czasie dnia.
Ostatnio jednak pojawia się tendencja do podważania znaczenia poziomu na
czczo - to znaczy nadal ma on istotne znaczenie jako badanie
przesiewowe, ale jeśli jest prawdłowy nie musi wykluczać cukrzycy.
Musisz się skonsultować ze swoim lekarzem. IMHO badanie warto by
powtórzyć, a jeśli poziom nadal będzie graniczny - rozważyć dalszą
diagnostykę.
A co do przyczyn - ponieważ ciągle jest to norma (choć górna granica) -
to nie ma co dywagować.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

3. Data: 2003-02-09 10:41:37

Od: "Jarosław Zwiernik" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

110.1mg/dl mieści się w granicach normy a wynik na czczo w niektórych
przypadkach jest zależny od wieczornego posiłku a nawet od tego jaka była
dieta w ostatnich dniach.

4. Data: 2003-02-09 10:41:56

Od: "pezet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy poziom cukru 110,1 mg/dl to już cukrzyca ?
> Pół roku temu wynosił 76.
> Jakie mogą być przyczyny takiego skoku?

Podaj wiecej informacji - czy mierzone na czczo, czy
w ciagu dnia (po posilku, miedzy posilkami),
czy byl to pomiar w krwi pelnej (glukometrem)
czy z osocza krwi zylnej (laboratorium)

pozdrawiam
pz

5. Data: 2003-02-09 11:39:09

Od: "NEVERMORE" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Bieniek" napisał w wiadomości

Wielkie Dzięki za powściągnięcie mego hipochondrycznego wizjonerstwa :-).

[...]
> Musisz się skonsultować ze swoim lekarzem. IMHO badanie warto by
> powtórzyć, a jeśli poziom nadal będzie graniczny - rozważyć dalszą
> diagnostykę.

IMHO też warto by. Dlatego jutro zrobię powtórkę na własną rękę, a potem
udam się do lekarza.

> A co do przyczyn - ponieważ ciągle jest to norma (choć górna granica) -
> to nie ma co dywagować.

Obawiam się, że są to reperkusje po mojej próbie samobójczej sprzed
trzech lat. Kiedy opuszczałam Klinikę Ostrych Zatruć, lekarz poinformował
mnie, że mogę mieć problemy z wątrobą lub trzustką.

Pozdrówka,
--
Kasia

Najważniesza w życiu
jest wiara
w sterylność sekcji zwłok
/lekarz-poeta/

6. Data: 2003-02-09 13:53:01

Od: "pezet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie niekoniecznie...
Bo jezeli to byl wynik pomiaru glukometrem na czczo, to juz
w tzw "normie" sie nie miesci.

Obecnie wyrozniamy 3 rodzaje zaburzen gosp. weglow.:

POMIAR STAN IFG IGT
CUKRZYCA
PRAWIDLOWY (niepr. glikemia (nietoler. gluk.)
na czczo)

na czczo <110 (<100) 110-125 <126 (<110) >126 (>110)
(100-115)

po pos. <140 (125) <140 (125) 140-199 >200
(180)

W nawiasach podano wartosci dla pomiaru z krwi wlosniczkowej (glukometr)

Wiec jezeli byl to pomiar glukometrem na czczo, to moze to byc graniczna
wartosc dla
cukrzycy, albo nieprzwidlowa glikemia na czczo.

Tak czy inaczej, warto zmierzyc glikemie 2 godziny po sniadaniu,
lub zrobic test obciazenia glukoza.
Lepiej wykluczyc zaburzenia niz je przeoczyc i pozwolic na skryty
rozwoj powiklan naczyniowych.

Wciaz 50% chorych na cukrzycę nie wie ze ja ma, a w chwili jej wykrycia
polowa chorych ma juz zaawansowane powiklania.

Dlatego przy najmniejszej watpliwosci, trzeba doprowadzic diagnostyke do
konca.

pozdrawiam
piotr

7. Data: 2003-02-09 13:54:25

Od: "pezet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> POMIAR STAN IFG IGT
> CUKRZYCA
> PRAWIDLOWY (niepr. glikemia (nietoler. gluk.)
[...]

Tabelka sie nieco "rozjechala", ale moze da sie z niej cos odczytac :)

pz

8. Data: 2003-02-09 14:44:43

Od: "NEVERMORE" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"pezet" news:b25ba8$ksb$1@atlantis.news.tpi.pl

> Podaj wiecej informacji - czy mierzone na czczo, czy
> w ciagu dnia (po posilku, miedzy posilkami),
> czy byl to pomiar w krwi pelnej (glukometrem)
> czy z osocza krwi zylnej (laboratorium)

Na czczo, ale przypominam sobie, że około godz. 1.30 piłam posłodzoną kawę
(niestety, tak to jest, jak trzeba po nocach pracować...). A krew pobierano
mi z żyły (laboratorium) o godz. 7.30. Nie wiem więc, czy byłam tak zupełnie
na czczo...?

Pozdrawiam i dziękuję za odzew,
również Jarosławowi Zwiernikowi.
--
Kasia

Moje znaki szczególne
to zachwyt i rozpacz
[W.Szymborska]

9. Data: 2003-02-09 17:31:07

Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem więc, czy byłam tak zupełnie
> na czczo...?
Nie byłaś zupełnie na czczo i prawdopodobnie stąd ta różnica w wynikach.
Kasia

soczewki toryczne
BĄKI - wszystko, co chcialbys wiedziec, ale wstydzisz sie zapytac:)
Standardy postepowania
[TVN] grypa ?
terepia Stanisława Burzynskiego - co wiecie?