cupressus

1. Data: 2001-08-19 10:49:50

Temat: cupressus
Od: "bari" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
Kupilem w supermarkecie "iglaka" wysokosci okolo 1m. Na naklejce byla nazwa
"cupressus". Roslina ma pokroj choinki z bajki. Barwa bardzo jasno zielona,
kora jasno brazowa luszczaca sie troszeczke jakby z kolcami. Kora kojarzy mi
sie z jalowcami.
Czy ktos moze orientuje sie, jaka jest poprawna nazwa tego krzaczka???
pozdrawiam
bari

2. Data: 2001-08-19 17:38:04

Temat: Re: cupressus
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"bari" <b...@p...onet.pl> wrote in message news:9lo65v$4e2$3@news.tpi.pl...
> [...]
> sie z jalowcami.
> Czy ktos moze orientuje sie, jaka jest poprawna nazwa tego krzaczka???

Cyprys? Ale nie jestem pewien, bo w bazie danych Ogrodu Botanicznego
w Warszawie pole "nazwa polska" jest puste. Amerykanie pisza "true cypress":
http://coenosium.com/text1298/Cupressus.htm (tam tez pare zdjec).

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2001-08-27 09:02:07

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> napisał w
wiadomości news:9lov1u$gm$1@hercules.iupui.edu...

> Cyprys? Ale nie jestem pewien, bo w bazie danych Ogrodu Botanicznego
> w Warszawie pole "nazwa polska" jest puste. Amerykanie pisza "true
> [...]

No bo też jest to ten "prawdziwy" cyprys, a nie cyprysik. W klimacie Polski
jest to roślina pokojowa, którą można przycinać i używać jako choinkę.
Oczywiście trzeba zapewnić specjalną opiekę zimą.
http://www.esveld.nl/htmldia/c/cumgol.htm

Pozdrawiam, Basia.

bonsai
swierki srebne 2000 szt tanio sprzedam
jaka to irga?
komary
plany nowej przyrodniczo-hobbystyczn ej hierarchii news