cykas-co mu trzeba?

1. Data: 2005-08-31 12:58:36

Temat: cykas-co mu trzeba?
Od: "gregorius" <i...@m...internetdsl.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupilem do zasadzenia wielkie -(nie wiem jak to nazwac)
nasiono,zarodek-wielkosci glowy dziecka no powiedzmy, ze 3-4 letniego :)
palmy cykas. Czy ktos moze ma jakies doswiadczenie i wiedze jakie warunki mu
trzeba zapewnic by sie dobrze rozwijal ?
pozdrawiam
greg

2. Data: 2005-08-31 15:32:57

Temat: Re: cykas-co mu trzeba?
Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kupilem do zasadzenia wielkie -(nie wiem jak to nazwac)
> nasiono,zarodek-wielkosci glowy dziecka no powiedzmy, ze 3-4 letniego :)
> palmy cykas.

Nasiona palmy nazywamy chyba orzechami :)

> Czy ktos moze ma jakies doswiadczenie i wiedze jakie warunki mu
> trzeba zapewnic by sie dobrze rozwijal ?

Wilgoc i cieplo :)
Hodowla prostsza niz dziecka, bo dziecko trzeba nawilzac od gory
i osuszac od spodu, natomiast orzech wystarczy nawilzac od gory.

pozdrawiam
pluton

3. Data: 2005-08-31 21:53:05

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"gregorius" <i...@m...internetdsl.pl> wrote in message

> Kupilem do zasadzenia wielkie -(nie wiem jak to nazwac)
> nasiono,zarodek-wielkosci glowy dziecka no powiedzmy, ze 3-4 letniego :)
> palmy cykas. [...]

Cycas to sagowiec. Sagowiec palma nie jest.

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2005-09-02 05:09:04

Od: "Jerzy O" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pluton <z...@p...onet.pl> napisał(a):

> Wilgoc i cieplo :)
Otóż niezupełnie tak. Podlewać trzeba (umiarkowanie) dopiero jak zacznie
kiełkować! Do tego czasu trzeba nasionko :) trzymać w temp. około 30 stopni
"na sucho", bez podlewania. Kiełkującemu i podlewanemu wystarczy 20 C.

> Hodowla prostsza niz dziecka,

Tak

> pozdrawiam
> pluton