cyprys nuktajski pendula

1. Data: 2002-12-16 07:48:57

Temat: cyprys nuktajski pendula
Od: "Marzena" <m...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam serdecznie!
w tym roku udalo mi sie wychodowac siewki pochodzace z nasion cyprysa nukt.
pendula - czy ktos wie co z tych maluchow wyrosnie?
chyba raczej nie beda to wierne kopie rosliny matecznej, bo z tego co wiem
ta odmiana ta uzyskuje sie przez szczepienie.
czy zatem siewki te za czas jakis beda mogly sluzyc mi jako podkladka pod
przyszlego nuktaja pendula?
prosze o podpowiedz, jesli oczywiscie moje domysly nie mijaja sie z prawda,
kiedy i jak szczepic nuktaje, jak je powielic (bo w ogrodzie mam tylko trzy
....)
z pozdrowieniami
Marzena Maciejewska

2. Data: 2002-12-16 08:18:48

Temat: Re: cyprys nuktajski pendula
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marzena <m...@i...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:atk0e4$rpt$...@n...tpi.pl...
> [...]
prawda,
> kiedy i jak szczepic nuktaje, jak je powielic (bo w ogrodzie mam tylko

Witam
Cyprysików nutkajskich nie trzeba szczepić. Dosyć dobrze rozmnażają się
przez sadzonkownie. Na korzonki trzeba czekać nawet do roku, ale jest to na
pewno łatwiejsze od szczepienia.
Pozdrawiam, Kaśka

3. Data: 2002-12-16 08:58:23

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:atk0e4$rpt$1@news.tpi.pl Marzena
<m...@i...com.pl>napisał(a):

> [...]
> chyba raczej nie beda to wierne kopie rosliny matecznej, bo z tego co wiem
> ta odmiana ta uzyskuje sie przez szczepienie.

Hejka. Nie doczytałem się, że cyprysika nutkajskiego uzyskuje się tylko
przez szczepienie. Szczepi sie wyłącznie odmiany, które trudno lub źle
rozmnażaja się z sadzonek. Najlepszym sposobem rozmnażania podstawowych
gatunków cyprysika, w przypadku masowej produkcji jest siew. Nasiona
Chamaecyparis nootkatensis zbiera sie w maju. Oczywiście, można również
rozmnażać cyprysiki z sadzonek.
Ja...cki

4. Data: 2002-12-16 17:23:13

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Marzena

> [...]
> z prawda,
> kiedy i jak szczepic nuktaje, jak je powielic (bo w ogrodzie mam

Witaj Marzenko, sądzę że masz na myśli Cyprysika nutkajskiego ( nie
Cyprysa- bo to zasadnicza różnica).
Jeśli z nasion to gratuluję, nie wszyscy wiedzą że nasiona dojrzewają
dopiero w drugim roku na drzewie i często w niewiedzy wysiewają niedojrzałe
szyszki w jesieni, co kończy sie niepowodzeniem.Sadzonki zakorzeniają się
słabo.
Juz wcześniej pisałem że używanie nazwy 'Pendula' jest
nadgorliwością.Cyprysik nutkajski ma z natury pokrój "płaczący", w różny
sposób uwydatniany z drzew otrzymanych z nasion.
Najpiękniejsze okazy rosną w Polsce w Łodzi w Parku Worcela zakwalifikowane
jako typ mimo że jest to forma o mocno zwisających gałązkach i można by
podciągnąć pod klon 'Pendula'
Jest odmiana Hessego Ch.n.'Pendula Vera' ale nigdy się z nia nie spotkałem,
za wyjątkiem Conifers, które ilustrują jeszcze Ch.n.'Strict Weeper' oraz
Ch.n.'Green Arrow'
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

5. Data: 2002-12-17 08:31:07

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych
napisał:AEELLCFPEPACHFAEFIBECEAADGAA.abies@ogrod-bot
aniczny.pl...

> [...]
> Ch.n.'Green Arrow'
> Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.

Ale mi, Bogusławie, zamąciłeś z tym cyprysikiem. Choć jak popatrzę przez
okno na moje dwa kupione pod nazwą "Pendula" i "Pendula variegata" trudno mi
się zgodzić z tym, iż ndgorliwością jest nazywanie tego pierwszego
"Pendula". Przecież on znacznie różni się od pozostałych, gałęzie wygięte w
łuk a z nich zwisają w dół cienkie dosyć długie gałązki gałazki i tak sobie
myślę, że inna nazwa nie pasuje do niego. Natomiast ten "Pendula variegata"
jest już zupełnie inny gałązki lekko sie przewieszają i mam watpliwości, czy
nazwa jest prawidłowa.
Pozdrawiam , Kaśka

6. Data: 2002-12-17 16:51:03

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Katarzyna Tkaczyk
(...)
> [...]
> łuk a z nich zwisają w dół cienkie dosyć długie gałązki gałazki i
> tak sobie
> myślę, że inna nazwa nie pasuje do niego.

Obejrzyj, gałązki zwisają, taka jest budowa korony, gałęzie uginają się w
łuk bo są jeszcze zbyt wiotkie, w póżniejszym okresie będą wyprostowane.

> Natomiast ten "Pendula
> variegata"
> jest już zupełnie inny gałązki lekko sie przewieszają i mam
> watpliwości, czy
> nazwa jest prawidłowa.
> Pozdrawiam , Kaśka

Seneta jednoznacznie określa Ch.n.'Variegata'
Tak na marginesie ile mają lat.

7. Data: 2002-12-17 18:19:00

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych
napisał:AEELLCFPEPACHFAEFIBEIEAKDGAA.abies@ogrod-bot
aniczny.pl...

> [...]
> łuk bo są jeszcze zbyt wiotkie, w póżniejszym okresie będą wyprostowane.

> Seneta jednoznacznie określa Ch.n.'Variegata'

"Pendula" ok. 7 lat i gdzieś 3m wzrostu natomiast "Variegata" ok.5 i ma
1,20m .
Piszę około bo nie wiem dokładnie ile lat miały sadzonki kidy je kupowałam.
Pozdrawiam, Kaśka

8. Data: 2002-12-17 18:41:11

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> 1,20m .
> Piszę około bo nie wiem dokładnie ile lat miały sadzonki kidy je

Kasiu nie przejmuj się moimi wywodami, wszystkie dzieci są piękne i
nasze:-)
Jedna gałązka bardziej pochylona, czy nie, jakież to ma znaczenie dla
ogrodu :-)
:-) www.ogrod-botaniczny.pl

9. Data: 2002-12-18 08:35:31

Od: "Marzena" <m...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Upsss!
Na codzień posługuję się nazewnictwem łacińskim roślin stąd te
niedociągnięcia w wersji polskiej, ale bardzo dziekuję za rzeczową uwagę -
postaram się w przyszłości nie popełniać takich błędów.
pozdrawiam
Marzena Maciejewska

10. Data: 2002-12-18 09:21:46

Temat: Re: cyprys nuktajski pendula. Trochę nie na temat.
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych
napisał:AEELLCFPEPACHFAEFIBEGEALDGAA.abies@ogrod-bot
aniczny.pl...

> [...]
> nasze:-)
> Jedna gałązka bardziej pochylona, czy nie, jakież to ma znaczenie dla

Drogi Bogusławie , twoje wywody są bardzo ciekawe i ja chciałabym ich jak
najwięcej . A tak w ogóle( teraz będzie nie na temat) to myślę
sobie, że mój start na grupie nie był zbyt udany, zamiast najpierw poczytać
grupę, potem ładnie się przywitać i przedstawić, to od razu wypaliłam z
jakimiś postami, potem już nie był sposobnej okazji, żeby cos o sobie
napisać i tak minęły dwa miesiące, a wy nadal nic o mnie nie wiecie, a
ponieważ sądzę, że pozostanę na Waszej miłej grupie dłużej to może napiszę
kilka zdań o sobie.Nazywam się Katarzyna Tkaczyk, mieszkam w małej wiosce
(cichej i spokojnej) na Żuławach. Mam 31 lat no i oczywiście kocham rośliny.
Od siedmiu lat zajmuję się moim ogrodem. Sądzę, że mogę nazwać się
początkująca kolekcjonerką roślin. Największą sympatią darzę byliny, głównie
skalne. Przez te siedem lat zdobyłam ok. tysiąca gatunków i odmian roślin.
Wiedzę jako taką mam, ale jeszcze wielu rzeczy muszę się nauczyć, więc
cieszę się, że isnieje grupa pl.rec.ogrody, na której już wielu ciekawych
rzeczy się dowiedziałam i, mam nadzieję, dowiem. Podoba mi się równiez to,
iż jesteście zgraną grupą i nikt się nie wywyższa(choć jest wyjątek
podkreślający tę regułę, całkim niedawno był taki "specjalistyczny" post)
nie znam innych grup zbyt dobrze, ale kilka razy weszłam na inne i od razu
trafiłam na kłótnie, docinki itp. . A tutaj ze świecą tego szukać. Tak
trzymajcie :-)))).
Pozdrawiam Was cieplutko, Kaśka
> --
> Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

ANALIZA WŁOSÓW - BIOMOL ("Olivia", styczeń 2003, str.94)
w sprawie daglezji oraz WIEDZY
lewizje
Kto rano wstaje...
Witam serdecznie wszystkich grupowiczów