cząber zimowy???

1. Data: 2005-08-03 11:08:29

Temat: cząber zimowy???
Od: "Lidia Roda" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Podczas dzisiejszej wizyty w centrum ogrodniczym napotkałam się na roślinę
pod nazwą "cząber zimowy". Od sprzedawcy dowiedziałam się, że to bylina i
choć nauczyłam się tak zadawać pytania, żeby nie sugerować odpowiedzi "tak,
tak, to jest dokładnie to czego Pani szuka" nie mam pewności, że to
poszukiwana przeze mnie bylinka (Satureja montana). Jak go odróżnić od
jednorocznego cząbru ogrodowego?
Dodam, że jednorocznego nigdy nie siałam, więc i specjalnie wiedzy na temat
jego wyglądu nie mam.
Pozdrawiam
Lidka

2. Data: 2005-08-03 13:05:59

Temat: Re: cząber zimowy???
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Lidia Roda wrote:
> [...]
> ogrodowego?
> Dodam, że jednorocznego nigdy nie siałam, więc i specjalnie wiedzy na
:)
Czaber wieloletni jest nizszy
ma mniejsze liscie
a przede wszystkim starszy niz rok ma zdrewniale galazki
w odroznieniu od tego jednorocznego
ktory ma tylko zielne lodygi
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal
ps. u mnie czaber to jedno z najbardziej ulubionych ziol
i zuzywamy go badzo duzo
zarowno do zup i sosow
jak i na kanapkach czy w salatkach

3. Data: 2005-08-03 17:41:48

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednorocznego cząbru ogrodowego?
> Dodam, że jednorocznego nigdy nie siałam, więc i specjalnie wiedzy na temat

Bardzo prosto poznasz czy to bylina czy jednoroczny.Posadź go w ogrodzie,
a wiosną zobacz czy przezimował.Skoro nie wiesz jak wygląda jednoroczny,
nie wiesz jak wygląda bylinowy, nie wiesz do czego Ci potrzebny, to może
wiesz po co sprzedawcę podejrzewasz o próbę oszustwa albo niekompetencję?
Pozdrawiam.Mirzan

4. Data: 2005-08-03 20:17:06

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wiesz po co sprzedawcę podejrzewasz o próbę oszustwa albo niekompetencję?
> Pozdrawiam.Mirzan

Powiedz tak z ręką na sercu, czy nie zdarzyło się Tobie
włożyć do paczuszki roslinki słabszej, wycieńczonej ?

Pozdrawia fachowca boletus

5. Data: 2005-08-03 20:57:48

Od: "Lidia Roda" <l...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan <l...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> wiesz po co sprzedawcę podejrzewasz o próbę oszustwa albo niekompetencję?

Wiem do czego mi cząber potrzebny, wiem co chcę kupić i wiem co chcę posadzić
w ogrodzie. Nie chcę przepłacać, bo po co mam płacić 5 złotych za jedną
roślinę w sierpniu tego roku, jak mogę kupić nasiona wiosną za złotówkę i
będę miała to samo. I WIEM JESZCZE TYLE ŻE NIE POTRZEBUJĘ TAKICH ODPOWIEDZI
JAK TWOJA!!! Dziękuję Ci bardzo. Jesteś baaaardzo miły.
Pozdrawiam
Lidka

6. Data: 2005-08-03 21:03:02

Od: "Lidia Roda" <l...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan <l...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> wiesz po co sprzedawcę podejrzewasz o próbę oszustwa albo niekompetencję?

A sprzedawcę podejrzewam dlatego, że sprzedano mi już majeranek jednoroczny
jako majeranek bylinowy, który u nas zimuje w gruncie. Nie zimuje, a
pieniądze ktoś niekompetentny zarobił.
Pozdro
L.

7. Data: 2005-08-03 21:38:25

Od: "Waldek" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cząber ogrodowy jest rośliną jednoroczną
Pozdrawiam
Waldek

8. Data: 2005-08-03 21:54:22

Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>    Cząber ogrodowy jest rośliną jednoroczną

Wyzłośliwię się, ale Lidka napisała to w swoim pierwszym poście:-)

A podejrzliwość w stosunku do sprzedających popieram w 100%...jeśli ktoś będzie
kupował jałowiec na Pl.Piastów w Gliwicach, to lepiej niech uważa, bo to choina
kanadyjska:))))

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2005-08-03 23:48:29

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednorocznego cząbru ogrodowego?
> Dodam, że jednorocznego nigdy nie siałam, więc i specjalnie wiedzy na

Możesz śmiało kupić ten cząber alpejski(Satureja mantana)
sprzedawany dość często pod nazwą cząber zimowy.
Jak odróznić ? Chyba żartujesz.
Rodzaj Satureja obejmuje ok. 200 gatunków. Dwa spośród
nich S.hortensis i S.montana są, jak wiadomo najbardziej
znane. Pierwszy rośnie w basenie Morza Śródziemnego
i jest jednoroczną rosliną zielną o delikatnej budowie,
drugi to bylina wyglądająca, jak minikrzewinka występująca
w ekstremalnych warunkach górskich.
Oczywiście oba gat. różnią cechy morfologiczne, ale to grupa
amatorska i nie ma sensu ich tutaj opisywać szczegółowo.

Pozdrawia specjalistycznie boletus

10. Data: 2005-08-04 05:34:25

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> będę miała to samo. I WIEM JESZCZE TYLE ŻE NIE POTRZEBUJĘ TAKICH ODPOWIEDZI
> JAK TWOJA!!! Dziękuję Ci bardzo. Jesteś baaaardzo miły.

Podaj adres, wyślę Ci cząber bylinowy za darmo.Za oszczedności kupisz
nasiona jednorocznego i porównasz.
Pozdrawiam.Mirzan

muszki w trawie
Podwójny żywopłot ozdobny
Problem z ognikiem
Z czego zrobić labirynt (żywopłot) H=30cm, W=20cm
mieczyk,dalia-wystawa