czy da sie jeszcze urosnac ?

1. Data: 2004-09-12 11:30:58

Temat: czy da sie jeszcze urosnac ?
Od: akszynmen <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiek 21/22 lata facet ? jakiekolwiek szanse ?
geny to chyba mam, bo moi rodzice są wysocy, moj ojcec jest durzo
wyrzszy ode mnie

tylko ze mna byla taka sytuacja ze przyslo mi sie do glowy odchudzać
jak mialem 13 lat i kilka tal to rwalo i potem jak sie zatrzymalem to
juz nic nie uroslem

szłyszalem że aby sprawdzić czy się tam coś w kościach zarosło to
rzeba zrobić zdjęcie nadgarstka
szpitale teraz prowadza tez badania za pieniądze, wiec mam pytanie
czy będą chcieli skierowanie od lekarza pomimo to ?

(tak pozatym to sie sklada ze mam krzywe rece troche od pracy przy
komputerze [normalnie tego nie widac] i moglbym powiedziec ze jestam
np. ciekawy czy jakies zmiany nie powstaja w nadgarstkach zeby mi
zrobili zdjecie)

czy moze da sie na to jakies srodki przyjmować zeby organizm
produkował hormon wzrostu ? (np . jakieś ziolowe)
zmniejszyć ilosc testosteronu aby nie powodował zarastania nasad
kości długich ?

sprawa jest taka że karzełkiem nie jestem , mam 169.... tylko biorąc
po uwage geny które napewno mam jakbym się starał we właściwym czasie
to bym miał i 2m
ja myślę że to udchudzanie załatwiło sprawe

(w ciagu ostatniego roku dopiero mi wyroslu wlosy na klacie, wiec
moze to dojrzewanie nie jest zakonczone moze mam jeszcze szanse)

2. Data: 2004-09-12 12:50:06

Temat: Re: czy da sie jeszcze urosnac ?
Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Biorąc pod uwagę wiek (ponad 20 lat), to praktycznie nie ma już żadnej
możliwości sprowokowania wzrostu przy pomocy hormonu wzrostu.

Zdjęcie RTG ręki robi się w celu uwidocznienia kości nadgarstka i odczytania
wieku kostnego na podstawie specjalnego atlasu referencyjnego.

Co do przyczyn niskiego wzrostu trudno mi się wypowiadać, ale jeśli pytanie
o prolaktynę także dotyczyło Ciebie, to prawdopodobnie masz problem właśnie
z przysadką. Przysadka to część mózgu produkująca zarówno hormon wzrostu jak
i prolaktynę (i jeszcze kilka innych hormonów).

W takiej sytuacji należy niezwłocznie zgłosić się do endokrynologa.
(zakładam, że już to zrobiłeś, skoro pytasz o normy prolaktyny).

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2004-09-12 13:43:34

Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr" <e...@w...tlen.pl> napisał(a)
wnews:ci1glv$3ot$1@213.238.99.30.adsl.inetia.pl:

> [...]
> problem właśnie z przysadką. Przysadka to część mózgu produkująca
> zarówno hormon wzrostu jak i prolaktynę (i jeszcze kilka innych

Stres moze miec wplyw.

--
Pozdr. Hektor

4. Data: 2004-09-12 21:10:33

Od: "Lukas" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

paliles chlopie ,paliles...........

5. Data: 2004-09-12 22:36:30

Od: Patryk <p...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

akszynmen wrote:

> [...]
> sprawa jest taka że karzełkiem nie jestem , mam 169.... tylko biorąc
> po uwage geny które napewno mam jakbym się starał we właściwym czasie
moze jestes niski po babci lub dziadku ?
Z tego c opamietam ze szkoly to mamy "uspione geny" z poprzedniego pokolenia
ktore moga sie uaktywnic u naszych dzicie.

--
Patryk

6. Data: 2004-09-13 08:21:44

Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora