okulary - różne recepty

1. Data: 2004-09-12 08:49:42

Temat: okulary - różne recepty
Od: Maciej Iwanczewski <n...@o...pl.spam.precz.com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!

Mam astygmatyzm, co zostało stwierdzone przez wszystkich lekarzy
okulistów (u których byłem) :) Otrzymałem recepty, pierwszą mam sprzed
prawie 3 miesięcy:
OP: cyl.:-0,75; oś:95
OL: cyl.:-1,0; oś:85
odl. źrenic: 64mm
i drugą sprzed kilku dni:
OP: cyl.:-0,75; oś:103
OL: cyl.:-1,25; oś:93
odl. źrenic: 65mm

O ile te rozbieżności "cyl." mnie nie niepokoją - z tego co mówili
lekarze - są naturalne to nie wiem czy takie różnice w "oś" są normalne
czy nie.

Maciek

2. Data: 2004-09-12 19:08:08

Temat: Re: okulary - różne recepty
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> O ile te rozbieżności "cyl." mnie nie niepokoją - z tego co mówili
> lekarze - są naturalne to nie wiem czy takie różnice w "oś" są normalne

moze to oznaczac, ze tolerujesz dosc dobrze rozbieznosc w osiach. Roznice w
Twoim przypadku wynosza 8 stopni - ok. 5 stopni jest traktowane jako granica
dopuszczalnosci bledu. Czesto ustawienie oprawek probnych lub glowy na
autorefraktometrze da tez nieznaczne roznice. Mysle, ze powinienes pojsc
jeszcze raz i zweryfikowac dokladnosc ustawienia osi. Roznica w rozstawie
zrenic ok. 1 mm jest dopuszczalna.

casus

Kiedy żółty tydzień?
Sok grejpfrutowy a pigułki antykoncepcyjne
apteczka
Re: Alergia na alkohol??
ortopeda