apteczka

1. Data: 2004-09-11 21:21:02

Temat: apteczka
Od: "Ada" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

czy ktoś pomoże skompletowac liste leków, jakie warto zabrać na Srilankę i
malediwy na urlop?

2. Data: 2004-09-11 22:08:23

Temat: Re: apteczka
Od: "Ada" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

dziękuję ślicznie

3. Data: 2004-09-11 22:11:26

Od: "ela" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ada" <a...@b...com> napisał w wiadomości
> czy ktoś pomoże skompletowac liste leków, jakie warto zabrać na Srilankę
> malediwy na urlop?

Będzie umierać z zazdrości ale pomoże ;))
Zatem:
1. leki na biegunkę lub sensacje brzuszne -
węgiel lekarski, polecam formę w kapsułkach, 4 opakowania
immodium lub loperamid
smecta
gastrolit
2. leki dezynfekujące
woda utleniona w żelu
waciki Leku do dezynfekcji
3. oparzenia słoneczne (aby zapobiec filtry minimum 60 a najlepiej 100)
argosulfan lub dermazin
4. leki przeciwbólowe
aspiryna
ulubiony lek przeciwbólowo - przeciwzapalny - ja osobiście preferuję
Naproxen
5 profilaktyka przeciwmalaryczna !!!!
to trzeba się wywiedzieć co aktualnie zalecają - poradnie chorób
tropikalnych
6. opatrunki jałowe, banadaże, plastry, plastry na odciski, bandaż
elastyczny
7. leki przeciwuczuleniowe
flonidan, claritine lub jak wolisz zyrtec lub coś w tym guście
laticort lub lorinden
8. antybiotyk
np amotaks (temat trudny, warto mieć coś ze sobą, ale trzeba uczciwie
stosować i z sensem)

na chwile obecną to przyszło mi do głowy

pozdrawiam zycząc miłego urlopu
ela

4. Data: 2004-09-12 10:00:47

Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odnośnie profilaktyki przeciwmalarycznej aktualnie zaleca się Lariam
(Mefloquine). Lek jest dostępny wyłącznie na zamówienie, kosztuje sporo (ok
400zł), ale z pewnością należy go stosować. Przyjmowanie leku należy
rozpocząć na 2-3 tygodni przed planowanym wyjazdem i stosować przez cały
okres pobytu.

Szczegółowych informacji udzielają Wojewódzkie Stacje Sanepidu i Kliniki
Chorób Tropikalnych.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2004-09-12 11:36:12

Od: "Ada" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

dzięki Piotr,
Lariam już jest zażywany od dwóch tygodni, a wyjazd za tydzień.
dzien zażycia wypadnie akurat na sobote- dzien wylotu- powiedz mi czy w tym
dniu można pić alkohol? Chodzi o to, zeby móc wypić jakis alkohol w
samolocie- celem uniknięcia rozrywającego bebenki w uszach bolu.
Ps.Lariam duzo tańszy jest w Czechach- ( kosztuje około 102 zł- około 730
koron czeskich) W czeskim Cieszynie honoruja polskie recepty.

6. Data: 2004-09-12 11:58:46

Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzę, że jesteś świetnie poinformowana :-).

Informacje odnośnie łączenia alkoholu i Lariamu są sprzeczne. Oficjalna
informacja producenta nie zawiera ostrzeżenia przed takim skojarzeniem.
Niemniej jednak wiedza na temat metabolizmu leku każe zachować dużą
ostrożność. Bezsprzecznie spożycie alkoholu zwiększa ryzyko działań
niepożądanych: depresje, psychozy, zaburzenia sercowo-naczyniowe. Dlatego
osobiście PRZESTRZEGAM przed spożyciem alkoholu w trakcie przyjmowania
Lariamu.

Jak już kilkukrotnie pisałem na tej grupie, należy przyjąć GENERALNĄ ZASADĘ,
że żadnych leków nie wolno łączyć z alkoholem!! W wielu przypadkach takie
połączenie może być już za pierwszym razem NIEBEZPIECZNE DLA ŻYCIA!!
Osobiście widziałem kilka osób w ciężkim stanie, w szpitalu, po popiciu
tabletki przeciwbólowej kieliszkiem wina.

Pozdrawiam
Piotr

7. Data: 2004-09-12 19:19:16

Od: "Ada" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Piotrze,

rozumiem że chodzi o dzien zażycia lariamu?

Czy znasz może jakis sposób żeby zapobiec przykrej dolegliwości podczas
lądowania - rozrywającego bebenki w uszach bolu. Dotychczas pomagał
koniaczek. Ssanie cukierków nic nie daje.

Ada

8. Data: 2004-09-12 20:09:23

Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie dostałaś maila?

NIE!! Nie chodzi o dzień zażycia lariamu!! Chodzi o cały okres jego
przyjmowania!! Przez cały ten okres nie powinnaś spożywać alkoholu.

Co do sposobów na bębenki...
Sprobuj metody nurków: przełykanie powietrza i nabieranie go do ust.

Piotr

9. Data: 2004-09-12 20:20:54

Od: "Ada" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

nie dostalam maila:(