czy jestem moze chory na borelioze?

1. Data: 2007-09-12 10:42:26

Temat: czy jestem moze chory na borelioze?
Od: "JS" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miesiac temu ukryzl mnie kleszcz (juz opisywalem) Nieco sie
przejalem - choc nie mialem specjalnych obiawow w sumie
bralem antybiotyk przez tydzien. Teraz po miesiacu nie
przestalem sie jeszcze przejmowac i opisze zwoje
samopoczucie i co sie dzialo jakby dalej. Nastroj mi nieco
siadl - choc trudno mi powiedzieć czy z przyczyn neurologicznych
(mozliwe ze nie) fizycznie czuje sie bardzo kiepsko - kiedyś
generalnie poza okresami gdzie fizyczniej slabiej sie czulem
lubilem sie ruszać, teraz nie chce mi sie zrobić przysiadu
bo czuje sie caly jakby polamany (zdarzalo mi sie to i wczesniej
czucie jak polamany) ale to teraz trwa jakos dlugo - od miesiaca
nie czulem sie dobrze (tj nie jak polamany) Pozatym cierpną
mi (albo jakby drgają - tak jakby lekko pulsują) na krotko
rozne drobne czesci ciala (nie jest to jakies mocne ale wyrazne)
np palce u dloni (zwlaszcza male) albo cos w lydkach albo i w
srodku uda - wogole jestem jakis jak mowilem polamany (stawy
w lokciach ramionach czy kolanach albo w kostkach jakby
obolale) Potrafi mnie tez zaboleć mocno np obojczyk.
Druga rzecz to ze po tym kleszczu pozniej
przez kilkanascie dni (a i ostatnio tez mi sie zdarzylo
coś ajkby mnie gryzlo tj zostawaly na mnie lekko swedzące
landrynkowociemnoczerwone nierwgularne okolo centymetrowe
jakby podraznienia jakby od ugryzienia (na rekach i nogach)
- ale nie wiem co mnie
moglo gryzc bo (jakies pchly czy pluskwy są raczej wykluczone
wogole jakby jakiekolwiek widoczne owady) - ostatnio zmienilem
mieszkanie i mam te slady po 'ugryzieniach' i na tamtym mieszkaniu
i na tym - wolno dosyc znikają - kilka dni a niektore jak juz
znikną to zostaje lekko zolty slad jak po sliniaku i jakby lokalnie
suchawa skora - jak dotknac palcem to sie nawet troche zluszcza.
Wiec mam te ugryzienia i poczucie połamania (plus liczne (kilka razy
na dzien conajmniej) drobne cierpniecia i pulsowania w organizmie)
od dluzszego czasu i pytanie czy moze to miec cos wspolnego z tą
borelką - pozatym co opisalem raczej nic złego (apetyt tez
dosyc kiepski i staly pociag do duzej ilosci pepsikoli).

js

2. Data: 2007-09-12 13:22:53

Temat: Re: czy jestem moze chory na borelioze?
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JS" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

> landrynkowociemnoczerwone nierwgularne okolo centymetrowe
> jakby podraznienia jakby od ugryzienia (na rekach i nogach)

IMO za krotko brales antybiotyk. Powinienes natychmiast udac sie do lekarza.
Wszystko wskazuje na rumien wedrujacy.
http://www.borelioza.info.pl/konsultacje.html

Iwona
//Kazda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widza tylko jedna.//
- Schutzbach
www.kociszce.ao.pl

3. Data: 2007-09-12 13:31:39

Od: "jfs (js)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam
> Iwona
> //Kazda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widza tylko jedna.//

Nie pani Iwonko to nie rumień - za male raczej - wyglada jak ugryzienia
rumien jest podobno od okolo 5 cm - to pierwsze co mialem
po ugryzieniu juz raczej - choc tez nie jestem pewien bo bylo spore
ale dosyc blade. Ugryzienia moga niemiec najpewniej nic wspolnego
z borelioza ale przyszlomidoglowy czy to nie jakieś nimfy kleszczy
przetrwaly w mojej poscieli i mnie ssą (raczej malo mysle jednk
prawdopodobne) Genaralnie jak napisalem czuję się trochę kijowo
- gorączki ani wyraznych bolow nie mam ale trochę sie czuję juz od
kilku tygodni jakbymbyl jakis powaznie obity - martwie sie i dlatego
pytam - wyrazanie swoich strachow zawsze pozwalalo mi sie troche
uspokoic.

f.

4. Data: 2007-09-13 08:25:31

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jfs (js)" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> kilku tygodni jakbymbyl jakis powaznie obity - martwie sie i dlatego
> pytam - wyrazanie swoich strachow zawsze pozwalalo mi sie troche

Brak mi slow...

5. Data: 2007-09-13 10:31:49

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Brak mi slow...

To moze i dobrze, nie wiem - odebralem wynik z LIMa w Poznaniu -
'pozytywny' tj stwierdzono obecnosc bakteri /boreliosis costam sensu
in lato/ we krwi.
Rano dzis poszedlem do swego (dosyc porzadnego moim zdaniem)
lekarza (zajmuje sie on chyba glownie hivem i boreliozą) w szpitalu chorob
zakaznych - on z kolei powiedzial ze to badanie jest niemiarodajne ze
niepotrzebnie wydalem kasę ze kontaktowal sie z ta kliniką kiedys
aby podali mu dokladnie jaka jest wiarygodnosc tych wynikow i tak naprawde
powlicja powinna ją zamknąć - jest to calkiem mozliwe ze powinni - mz
tam gdzie wchodzi w grę mozliwosc zarabiania moze dochodzić do
nadzwyczajnych wypaczeń - no ale nie wiem do konca. _Bolą mnie nogi i
ręce_ (tak jakbym np bardzo duzo chodził) - test z lima rtpcr wyszedl
pozytywny jak wspomnialem ale niemiwarodajny -pozatym wiekszych objawow
nie mam - ten moj lekarz zrobil mi sam z siebie badanie elisa na
przeciwciala i zaleca raczej luzik - wynik za tydzień.

js

6. Data: 2007-09-13 12:33:52

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> przeciwciala i zaleca raczej luzik - wynik za tydzień.

Tak naprawde jednak czuje sie dzis fatalnie - wszystko mnie jakby
kłuje - czuje sie ewidentnie zle ... :/ :( chyb a bede mial jakies
klopoty w tym punkcie

7. Data: 2007-09-13 21:18:49

Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak naprawde jednak czuje sie dzis fatalnie - wszystko mnie jakby
> kłuje - czuje sie ewidentnie zle ... :/ :( chyb a bede mial jakies
> klopoty w tym punkcie

Raczej tak. Co do testów to 30% populacji ma pozytywny wynik nawet jeżeli
jest zdrowa. Także to że wyszedł pozytywnie nie oznacza że jesteś chory ale
prawdopodobieństwo zwiększone jest :( IMHO z tą boreliozą to jest straszne
zamieszanie chyba spowodowane tym, że kleszcze przenoszą nie tylko boreliozę
ale także inne badziewia (które powinno się leczyć inaczej niż boreliozę).
Takie jest przynajmniej moje przeczucie :P. A lekaże sami nie wiedzą co mają
robić i jak zabrać się za leczenie, mogą tylko zgadywać.

Jak masz takie objawy to podejrzewam że bez antybiotyku się nie obejdzie,
poczekaj na testy. Tak mocnych antybiotyków jak doxycyclinum rzeczywiście
nie ma sensu brać (jeżeli nie masz pewności że to berelioza) bo nie są one
obojętne dla organizmu :(.

8. Data: 2007-09-13 22:10:11

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurciok wrote:

> Raczej tak. Co do testów to 30% populacji ma pozytywny wynik nawet jeżeli
> jest zdrowa.

ano właśnie, jakiś czas temu na grupie opisywałem swoje problemy, dziś
odebrałem wyniki badań - pozytywny western blot na 2 antygeny specyficzne
(21 i 39) IgG negatywny V1sE, całkowicie negatywny na IgM. Ale jakoś się
nie przejmuję specjalnie, raz że mnóstwo osób ma pozytywa z samej racji
kontaktu z bakterią / czymś do niej zbliżonym, dwa że po samowyleczeniu
pozostaje trwała blizna immunologiczna. A objawów jako takich raczej nie
mam - miałem co prawda całe mnóstwo, ale ich przyczyna była - w
większości - gdzie indziej. Usunąłem pleśnie z pokoju, zmieniłem nieco
dietę, przestałem siedzieć przy kompie 16 godzin / dobę i czuję się jak
nowo narodzony. Chociaż.. to nie to co kiedyś, nie to...

> [...]
> nie ma sensu brać (jeżeli nie masz pewności że to berelioza) bo nie są one

No mnie niestety czeka kuracja antybiotykiem - co prawda nie wiem, czy uda
mi się trafić na normalnego lekarza :D Przyznam szczerze, że bardziej boję
się ew. skutków terapii antybiotykowej niż skutków nie leczonej borelki. No
ale co tam, raz się żyje. Zobaczymy czy herx wystąpi.

--
www.vegie.pl

9. Data: 2007-09-14 09:47:20

Od: "js" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się ew. skutków terapii antybiotykowej niż skutków nie leczonej borelki. No
> ale co tam, raz się żyje. Zobaczymy czy herx wystąpi.

Co do mnie to ja np wczoraj po poludniu czulem sie ok - tj w zasadzie
normalnie tj nic mnie jakby niespecjalnie bolalo i dziś tak samo
mniej wiecej - mozna by jakby powiedziec ze obiawow nie mam.
Dokladniej to troche boli mnie noga i wczoraj wieczorem zdarzalo mi sie ze
cos mnie dziwnie klulo jakby mnie wewnatrz nakluwac nieprzyjemnie iglami
Ale pozatym kondycja dobra - tj nie bylem jakos specjalnie oslabbiony.
Te wszystkie objawy cio ja wymienialem to są dosyć slabe objawy -
i naprawde trudno powiedziec czy to ma zwiazek z boreliozą (bo
moze np miec z ostatnio pewnym chlodem w moim mieszkaniu albo
z tym ze pije wielkie ilosci pepsikoli i siedze przed kompem
murowane od 11stej do 21szej (wychodząc tylko po wodę do szklanki)
Slowem ja zakladam ze nie jestem chory ale nie wykluczam ze jestem.
Mimo tego rtpcr jak zajrzalem na to forum borelki na gazecie
to chyba zauwazylem ze kazdemu kto o tych badaniach rt-pcr
w Poznaniu tylko tam napomknal one wyszly dodatnie - to jakby umiejsza
wydaje mi sie ich wage, moj (jak wspomnialem z mojej oceny
bardzo porzadny) lekarz jak wspomnialem tez
je zbagatelizowal i twierdzi ze wydalem niepotrzebnie kasę -
to mnie z lekka pocieszylo i skladam swoje polamanie raczej na
sezon jesienny tym bardziej ze mi wczoraj po poludniu troche
odpuscilo - dzis boli mnie z kolei w srodku prawe ucho
ale to tez raczej sezon i chlod na ulicach + wczorajsza kapiel
w nocy i polozenie sie spac z niedokonca suchymi wlosami. Troche sie
oczywiscie przejmuje i jest to kijowe bo nie mam spokoju.

jfs

10. Data: 2007-09-14 09:55:37

Od: "John Shade" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dietę, przestałem siedzieć przy kompie 16 godzin / dobę i czuję się jak
> nowo narodzony. Chociaż.. to nie to co kiedyś, nie to...

A ile ty masz lat - ja mam 31 i od okolo roku poczulem sie
'naprawde staro' (fizopsychicznie) teraz wiekszosc takich skladowych
do gorszego samopoczucia zrzucam jednak na wiek (bo wiekszosc
zmian na gorsze nastapila jeszcze u mnie przed ugryzieniem przez
kleszcza - chyba sila rzeczy) Ale i tak szczerze mowiac zakladam ze
bedzie lepiej i ze moze postarzalem sie tak troche na probe - chcac
sie jakby przyzwyczaic do wieku gdzie juz nie skacze sie tak dużo
- Nabokov, moj ulubiony pisarz napisal obłędnie dobrą i wysyconą
taka percepcją swiata jaką moglbymieć jakiś doprawdy natchniony
dwunastolatek albo i szesciolatek powieść w wieku okolo 60-61-62
lat ("Blady ogień", 1962)

JS

> [...]
> się ew. skutków terapii antybiotykowej niż skutków nie leczonej borelki. No
> ale co tam, raz się żyje. Zobaczymy czy herx wystąpi.

brytyjski odpowiednik fitolizyny
Bole glowy?
mukopolisacharoza czym to się je?
NEUROGROOVE.PL Najwieksze polskie archiwum narkotycznych przezyc (tzw. trip-raportow)
tarczyca?