czy kazde ciemne pieczywo jest ciemne?

1. Data: 2003-01-27 15:22:16

Temat: czy kazde ciemne pieczywo jest ciemne?
Od: "Fount" <c...@w...to.odwyk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pierwszy raz na grupie, wiec witam wszystkich serdecznie.

Mam nadzieje, ze pomozecie mi rozwiazac moj dylemat.

Od jakiegos czasu przestawilem sie na ciemne pieczywo. Staram sie unikac
produktow oczyszczonych czyli w tym przypadku pieczywa z bialej maki.
I jest z tym problem. W sklepach w mojej okolicy jest tylko jeden rodzaj
czyli po prostu chleb razowy albo nie ma wcale.

Sa natomiast rozne wynalazki:
chleb sitkowy
chleb pytlowy
chleb staropolski
chleb "eko" (jako jedyny ma podany sklad ale przedstawiony w taki tajemniczy
sposob: surowiec podstawowy oraz soja. Ki czort ten surowiec podstawowy
trudno zgadnac)
chleb zytni zolkowskiego z dodatkami warzyw lub owocow (np selera, sliwki)

Moje pierwsze pytania: czy te rodzaje pieczywa sa z bialej maki, z domieszka
bialej maki czy wogole bez bialej maki?

I drugie pytanie: odwiedzilem dzisiaj jeden z supermarketow z wlasnym
stoiskiem piekarniczym. Zapytalem sie pani ekspedientki, ktore pieczywo nie
jest z bialej maki. Pani wskazala na "chleb wiejski". Okragly bohenek,
rzeczywiscie jest ciemny ale wydaje mi sie ze tylko w kolorze. W
konsystencji, smaku i zapachu jest praktycznie identyczny jak taki zwykly,
tradycyjny chleb bialy.

Co to za cudo i czy uzasadnione sa moje podejrzenia, ze to biala maka tylko
zabarwiona na ciemno jakims dodatkiem?

Pozdrawiam

Fount

2. Data: 2003-01-27 16:07:33

Temat: Re: czy kazde ciemne pieczywo jest ciemne?
Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fount" <c...@w...to.odwyk.pl> napisał
, ze to biala maka tylko
> zabarwiona na ciemno jakims dodatkiem?

Masz rację , ja wielokrotnie trafilem na taki chleb niby razowy
ale nizbyt dobrze wymieszany z farbą i przeswitywały pasma bielutkiej maki
jak na kluski.
Okazuje się że wiekszość piekarzy robi wszystko z tej samej bielutkiej maki
a tylko barwi ją syropem ziemniaczanym lub innym karmelem i tak powstaja
ekologiczne chleby razowe.
Smacznego!

3. Data: 2003-01-27 17:14:18

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moje pierwsze pytania: czy te rodzaje pieczywa sa z bialej maki, z
domieszka
> bialej maki czy wogole bez bialej maki?

Raczej z bialej ,barwionej karmelem maki,

> [...]
> tradycyjny chleb bialy.
>
> Co to za cudo i czy uzasadnione sa moje podejrzenia, ze to biala maka
Kupuj chleb o ustalonym skladzie np.firmy Benus Mastermecher.widac kawalki
ziaren a kromki sprasowane jakby prasa hydrauliczna.We Wrocku jest Veget z
dodatkami,tez dobry.Czytaj po prostu etykietki.Pozdrawiam Hafsa

4. Data: 2003-01-27 18:41:30

Od: "Fount" <c...@w...to.odwyk.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hafsa" <h...@g...pl> wrote in message

> domieszka
>
> Raczej z bialej ,barwionej karmelem maki,

Wszystkie, ktore wymienilem? A moze wiesz czym sie roznia wobec tego?

> Kupuj chleb o ustalonym skladzie np.firmy Benus Mastermecher.widac kawalki
> ziaren a kromki sprasowane jakby prasa hydrauliczna.

Szukam raczej takiego normalnego chleba, bez dodatku ziaren (np
slonecznika - jesli takie mialas na mysli).

>We Wrocku jest Veget z
> dodatkami,tez dobry.Czytaj po prostu etykietki.Pozdrawiam Hafsa

No tak, ale wszystkie pieczywa, jakie wymienilem nie maja etykiet albo maja
rownie enigmatyczne jak "eko" chleb zrobiony z "surowca podstawowego". Do
pieczywa pakowanego o przedluzonej trwalosci (bo chyba takie mialas na
mysli?) nie mam zaufania - zbyt duzo sztucznych dodatkow i papierowy smak.

Pozdrawiam

Fount

5. Data: 2003-01-27 19:47:31

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moje pierwsze pytania: czy te rodzaje pieczywa sa z bialej maki, z
domieszka
> bialej maki czy wogole bez bialej maki?

Hejeczka;-)

Niestety z większością chlebów jest tak, że są razowe czy żytnie, a jest tam
biała mąka, cukier, miód, karmel i inne cuda. Trzeba czytać etykietki, albo
zwiedzić kilka piekarni i zapytać się z czego jest dokładnie chleb żytni, ja
z reguły mówię, że mam alergię i muszę znać dokładny skład i jakoś nie
wydaje mi się żeby mnie oszukali. Prawdziwy chleb żytni powinien być ciężki,
mieć brązowy kolor (ale nie taki żywy brąz, bo wtedy mur beton jakieś
barwniki tam są, bardzo ciemny też nie powinien być, bo wtedy można
domniemywać, że nafaszerowany jest karmelem). No i powinien mieć prawdziwy
chlebowy smak, a to łatwe nie jest. Przetestowałam chyba z 10 piekarni w
Krakowie, aż w końcu znalazłam to co potrzeba;-)

Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań chlebowych,

Kaliope

6. Data: 2003-01-27 21:16:09

Od: a...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Cześć droga sąsiadko z Krakowa (bo kto wie , może mieskamy obok siebie)-
proszę o podzielenie się wiedzą - gdzie w Krakowie można znaleźć dobry chleb?
Dzięki
Antonina

7. Data: 2003-01-27 21:27:47

Od: "Fount" <c...@w...to.odwyk.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cześć droga sąsiadko z Krakowa (bo kto wie , może mieskamy obok siebie)-
> proszę o podzielenie się wiedzą - gdzie w Krakowie można znaleźć dobry
> [...]

To ja sie moze dolacze - moze ktos wie gdzie w Warszawie mozna znalezc dobry
chleb, bez bialej maki, karmeli, polepszaczy i tym podobnych? Ale taki
zwykly, bez ziaren slonecznika albo soi albo sliwek i innych?

Fount

8. Data: 2003-01-28 07:45:43

Od: a...@p...com.pl (Anna Pawłowska-Pojawa) szukaj wiadomości tego autora

[...]

Podobno takie cudo jest w sklepie piekarniczym Górczewska/róg Działdowskiej w takich
pawilonikach. Osobiście jeszcze nie sprawdzalam, ale kolezanka mówiła (kibicuje
mojej diecie). Ponoć jest własnie z mąki z pełnego przemiału.

Pozdrawiam,
Anka P.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.dieta

9. Data: 2003-01-28 09:03:19

Od: "Margolcia" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy chleb o nastepujacym skladzie jest monti?
maka zytnia,
zyto ciete
platki owsiane,
slonecznik
siemie lniane
maka pszenna grahamka
drozdze,
sol
suchy zakwas
palnony slod jeczmienny
gluten pszenny
skrobia pszenna

Jesli nie jest, to chyba pojde i sie pochlastam ;(((
Anka

10. Data: 2003-01-28 10:28:14

Od: "matrix" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chleb, bez bialej maki, karmeli, polepszaczy i tym podobnych? Ale taki
> zwykly, bez ziaren slonecznika albo soi albo sliwek i innych?

Co to znaczy Fount i gdzie to jest?

Darek

Tunczyk na kolacje???
pyszna salatka