czy pracodawca moze mnie zwolnic?

1. Data: 2006-04-11 20:42:05

Temat: czy pracodawca moze mnie zwolnic?
Od: "arnee" <a...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy moglby mi ktos powiedziec jak to jest aktualnie w szkolnictwie wyzszym z
przechodzeniem na emeryture?
Moja sytuacja wyglada tak, ze osiagnolem wiek emerytalny ale chce dalej
pracowac na uczelni i w zwiazku z tym moje pytanie czy mam do tego prawo czy
musze odejsc? jezeli nie zrezygnuje z pracy sam to czy maja prawo mnie
zwolnic tylko przez to ze osiagnolem wiem emerytalny?
Ewentualnie prosze o jakies zrodla informacji, linki itp pod ktorymi bede
mogl sie czegos dowiedziec
A moze polecacie prawnika?

dziekuje z gory za odpowiedzi,

2. Data: 2006-04-11 21:30:52

Temat: Re: czy pracodawca moze mnie zwolnic?
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "arnee"
> [...]
> czy musze odejsc? jezeli nie zrezygnuje z pracy sam to czy maja prawo mnie
> zwolnic tylko przez to ze osiagnolem wiem emerytalny?

Niestety, mają prawo Cię zwolnić, jeżeli skończyłeś 65 lat.

> Ewentualnie prosze o jakies zrodla informacji, linki itp pod ktorymi bede
> mogl sie czegos dowiedziec
> A moze polecacie prawnika?

Zajrzyj do rozdziału o powstaniu i ustaniu stos. pracy, art. 95
http://www.mein.gov.pl/prawo/sz-wyz/spis-r.php

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

CFA LEVEL 1 - Schweser / 6 książek
"Przenosiny"
Praca...
Uwaga opiekunowie pracowni.