czym polac ziemniaczki?????

1. Data: 2003-06-05 16:29:09

Temat: czym polac ziemniaczki?????
Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

ostatnio strasznie mi smakuja ziemniaczki, a na nich

1/ botwinka duszona z jabluszkiem
2/ kapustka mloda ugotowana
3/ dzis wlasnie robie mloda marchewke na maselku, przepis podany przez age
dzis.

ale co jeszcze? poradzcie mi cos.....

1. Data: 2003-06-05 16:35:48

Temat: Re: czym polac ziemniaczki?????
Od: A...@m...umu.se (Agnieszka Szalewska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>2/ kapustka mloda ugotowana
>3/ dzis wlasnie robie mloda marchewke na maselku, przepis podany przez age

a po prostu koperek, skwarki boczkowe, i do tego kefir lub zsiadniete mleko
do popicia?
Mniam
A tu ziemniaki mlode sa z jakiegos Cypru, buuuu
ale jade jutro do Polski, i bede jesc, jesc, jesc.....ha,a potem jakos
spodenki sie skurcza w praniu, czy cos?:))

Agnieszka

DBDG

1. Data: 2003-06-05 16:47:47

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Agnieszka Szalewska" <A...@m...umu.se>
napisal w wiadomosci
e...

> a po prostu koperek, skwarki boczkowe, i do tego kefir lub zsiadniete
mleko
> do popicia?

no, Rena, to chyba tych skwarek by nie chciala :)) Prawda?

Ale moze kartofelki pieczone w plastrach w naczyniu zaroodpornym? Z
koperkiem, lekko natluszczone, pychota :)

wkn

1. Data: 2003-06-05 16:49:50

Od: A...@m...umu.se (Agnieszka Szalewska) szukaj wiadomości tego autora

>Uzytkownik "Agnieszka Szalewska" <A...@m...umu.se>
>napisal w wiadomosci
se...

>mleko
>

>no, Rena, to chyba tych skwarek by nie chciala :)) Prawda?

aa w rzeczy samej, tak mnie sie napisalo, bo sie rozmarzylam.....sorki z
uklonem:)
To moze wiec maslo a koperek???? tak tez smacznie....

agnieszka

DBDG

1. Data: 2003-06-05 16:53:07

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> no, Rena, to chyba tych skwarek by nie chciala :)) Prawda?

no niesmialo powiem, ze nie, aczkolwiek staram sie nie odzywac w takich
kwestiach. tak wyszlo, ze zsiadlego mleka tez nie lubie, za to kefir
zmiksowany z koperkiem i ogorkiem uwielbiam.

> Ale moze kartofelki pieczone w plastrach w naczyniu zaroodpornym? Z
> koperkiem, lekko natluszczone, pychota :)

ooo- oczy mi sie zaswiecily, wiec poprosze o szczegoly: kartofle maja byc
surowe? i tylko koperek, oliwa i sol?

1. Data: 2003-06-05 16:57:23

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

na mniammniamie znalazlam taka ciekawa jarzynke

2 pęczki dymki ze szczypiorem
łyżka masła
łyżka oliwy
łyżka octu balsamicznego
pół łyżeczki cukru
spora szczypta czarnego, świeżo zmielonego pieprzu
mała szczypta soli

Dymkę myję, osuszam i kroję na na 2, 3 części - tak by otrzymać kawałki o
długości około 5 cm.
Ocet balsamiczny mieszam z cukrem, pieprzem i solą.
Na patelni silnie rozgrzewam masło - kiedy się pieni, wrzucam dymkę i smażę
na dużym ogniu przez 2-3 minuty - powinna zostać jędrną. Zwiększam ogień
maksymalnie, zalewam jarzynkę octem i trzymam jeszcze na ogniu przez minutę.
Podaję od razu bardzo gorącą.

1. Data: 2003-06-05 16:58:02

Od: A...@m...umu.se (Agnieszka Szalewska) szukaj wiadomości tego autora

>no niesmialo powiem, ze nie, aczkolwiek staram sie nie odzywac w takich
>kwestiach. tak wyszlo, ze zsiadlego mleka tez nie lubie, za to kefir
>zmiksowany z koperkiem i ogorkiem uwielbiam.

no to tym bardziej sie uklaniam przepraszajaco za nieprzemyslana
propozycje...na usprawiedliwienie rzekne tylko, ze podczytuje wlasnie grupe
w trakcie czytania smiertelnie nudnej publikacji ktora jutro mam omawiac
przed z kolei grupa labowa i szefowa, i ta polimeraza (pubpikacyjna, nie
nazywam tak jeszcze szefowej:)) mnie oglupia zupelnie...
to wiec moze byc ten kefirek do popicia ziemniakow z koperkiem?

agnieszka
DBDG

1. Data: 2003-06-05 17:10:17

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Agnieszka Szalewska" <A...@m...umu.se>
napisal w wiadomosci
e...

> no to tym bardziej sie uklaniam przepraszajaco za nieprzemyslana
> propozycje...

aga, no co tyyyyyyy. nie jem miesa juz tak dlugo, ze prawie z kazdego
przepisu potrafie odnalesc cos dla siebie, zastapic itp. i absolutnie nie
lubie trabic, ze nie jem miesa.

> to wiec moze byc ten kefirek do popicia ziemniakow z koperkiem?

no moze - jasne - pychota:) wlasnie wcielam duszona marchewke innej agi, a
tu czytam o taich pysznosciach, ze znow mi slinka leci:)

1. Data: 2003-06-05 17:53:56

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

> ooo- oczy mi sie zaswiecily, wiec poprosze o szczegoly: kartofle maja byc
> surowe? i tylko koperek, oliwa i sol?

nic prostszego, naprawde :)
Moj maz bardzo lubi takie ziemniaki, jak mu sie nie zmieszcza wszystkie do
brzucha podczas obiadu, to je podjada az do kolacji wszystkie znikna :)

1 kg żółtych ziemniaków
pęczek koperku
olej
sól, moze byc sól ziołowa

Ziemniaki, najlepiej nieduże, obrać i pokroić w niezbyt grube plastry -
najlepiej półcentymetrowe. Przełożyć je do wysmarowanego olejem naczynia
żaroodpornego, nie musi być głebokie, lepiej, żeby było duże i płytkie.
Polać jeszcze raz olejem (nie za duzo, nie moga plywac w tluszczu), posypać
pokrojonym koperkiem, posolić i wymieszać. Można odstawić na jakiś czas albo
od razu wstawić do ppiekarnika. Piec pod przykryciem około 1 godziny w
temperaturze 200 stopni. Po około 40 minutach delikatnie przemieszać,
uważając, żeby plastry ziemniaków się nie rozpadły.
Ostatnie 10 minut najlepiej dopiec bez przykrycia, żeby wierzch nieco się
przyrumienił.
Pasują praktycznie do każdego rodzaju mięs i surówek.

pozdrawiam

Dorota

Do Lilli - pytanie o torcik
mloda marchewka