czynnik RH

1. Data: 2002-06-26 19:09:08

Temat: czynnik RH
Od: "Iwona" <I...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie związane z czynnikiem RH u dziecka. Otóż 3 lata temu urodziłam
przez cesarskie cięcie synka. Ja mam grupę krwi 0 RH -, mąż A RH+. Po
urodzeniu synek miał grupę krwi określoną jako A RH - a ja nie dostałam
immunoglobuliny zapobiegającej konfliktowi przy następnej ciąży. Tak się
złożyło, że syn miał ponownie zbadaną grupę krwi w 4 m-cu życia i co się
okazało - wyszło B RH+????. Dodam, że badanie drugie przeprowadzono w
Centrum Zdrowia Dziecka. Czy błędnie określono grupę i czynnik za pierwszym
czy za drugim razem a może oba wyniki są nieprawidłowe? Czy nie powinno się
podawać immunoglobuliny przy każdym porodzie u kobiety z RH - niezależnie od
grupy krwi dziecka żeby zapobiec skutkom pomyłek?

Iwona

2. Data: 2002-06-26 19:42:31

Temat: Re: czynnik RH
Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystko się tutaj nie zgadza. Przy takich grupach krwi u rodziców dziecko
nie może mieć gr. B.
tolo

3. Data: 2002-06-26 22:12:31

Od: "K." <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

a czy czynnika rh dziecko nie dziedziczy ZAWSZE po ojcu? Więc i to się nie
zgadza?
K.

4. Data: 2002-06-27 05:16:32

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rh dziedziczy się tak jak grupy główne / dziecko nie musi mieć rh zgodnego z
Rh ojca/. Wg mnie cos pomylono z wpisem, oznaczeniem. Drugie oznaczenie jest
na pewno błędne / zakładając że ojciec dziecka jest tym o którym pisze
autorka/
tolo

5. Data: 2002-06-27 14:35:44

Od: "Iwona" <I...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tolo" <t...@b...wroc.pl> napisał > Rh dziedziczy się tak
> [...]
jest
> na pewno błędne / zakładając że ojciec dziecka jest tym o którym pisze

Witam ponownie.
Ojcem dziecka na pewno jest ten o którym pisałam, czyli mój mąż (chyba , że
jestem wiatropylna :-)). Też podejrzewam, że drugi wynik jest błędny. Chodzi
mi tu głównie o czynnik RH i o to, że skoro się pomylili za drugim razem to
może i za pierwszym też. A skoro tak to co należało by zrobić planując
drugie dziecko? Czynnik RH nie dziedziczy się ani po matce ani po ojcu. Jest
to zależne od tego czy rodzice RH+ są homozygotami DD czy hetero-Dd (allel D
jest dominujący) i wtedy powstają kombinacje DD(RH+), Dd(RH+) lub dd(RH-)
Rodzice RH- zawsze będą mieli dzieci RH-.W przypadku rodziców RH- i RH+ może
być już różnie. Ponoć wynik badania u dziecka zaraz po urodzeniu nie zawsze
jest miarodajny. Chciałabym poznać Wasze opinie. Może ktoś coś na ten temat
wie?

Iwona

6. Data: 2002-06-27 18:32:03

Od: "B. Stanczyk" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a nie mozesz po prostu zrobic jeszcze jednego badania krwi dziecka?

BS

7. Data: 2002-06-27 19:12:49

Od: "Iwona" <I...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "B. Stanczyk" <m...@p...onet.pl> napisał > a nie mozesz po
prostu zrobic jeszcze jednego badania krwi dziecka?

> BS

I chyba się na tym skończy, tylko co w przypadku jak wyjdzie RH+? Chyba nie
będę miała więcej dzieci, niestety.

Iwa

nadnercza
Czy zna ktos "Hippocrates"w Starej Milosnej
pasta wybielająca
pytanie o Viofor JPS
cukrzyca - lamerskie pytanie