"czysty" trawnik

1. Data: 2000-07-21 07:49:57

Temat: "czysty" trawnik
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesto padaja na grupie pytania o to czym opryskiwac trawniki aby nie bylo
chwastow. Ja poczatkowo tez strasznie balem sie tych chwastow i
niemilosiernie z nimi walczylem za pomoca starane i bofixu ( z pozytywnymi
rezultatami). Jednak tuz po zalozeniu trawnika chyba lepiej zdac sie po
prostu na czeste koszenie, a dopiero potem i niezbyt czesto stosowac
herbicydy. Koszenie daje nadspodziewanie dobre rezultaty. A chemii powoli
mam dosyc.
Jeszcze jedno - mam wysiane w roznych czesciach ogrodu rozne mieszanki
trawy. Pierwsza, ktora kupilem (dunska) okazala sie byc najlepsza: byla
tania, wymaga najrzadszego koszenia, w tym trawniku najmniej wsiewaja sie
chwasty, zwl. te uciazliwe jak babka i mniszek, ladnie wyglada (trawa
drobna, ladny odcien zieleni - to rzecz gustu). Byc moze zachwaszczenie
trawnika zalezy takze od uzytej mieszanki trawy. Ostatnio spotkalem te dobra
trawe w sklepie w Naleczowie. Chyba kupie, zeby podosiewac w miejscach gdzie
sialem inne mieszanki.
pik

2. Data: 2000-07-26 23:04:17

Temat: Odp: "czysty" trawnik
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> prostu na czeste koszenie, a dopiero potem i niezbyt czesto stosowac
> herbicydy. Koszenie daje nadspodziewanie dobre rezultaty. A chemii powoli>
mam dosyc.

Przy okazji:
Herbicydy, to po prostu odpowiednie hormony wzrostu roślin - auksyny (w tym
przypadku dwuliściennych).
Popryskanie w odpowiednich stężeniach (tzn. nienaturalnie dużych dla roślin)
powoduje takie przyspieszenie ich przemiany materii, że szybko zużywają
zmagazynowane substancje odżywcze i po prostu giną.
Jeśli pryskamy zbyt niskim stężeniem (tzn. tylko ciut większym niż naturalne
dla roślin), to rośliny te są pobudzone do intensywniejszego wzrostu i jeśli
mają dobre warunki glebowe i zapasy, to rosną sobie pięknie (czego nikomu
nie życzę:-))

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

3. Data: 2000-07-27 09:13:44

Temat: Re: "czysty" trawnik
Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli można to małe sprostowanie:
> Herbicydy,
to każdy środek chemiczny użyty w celu zniszczenia lub zahamowania wzrostu
roślin, szczególnie chwastów lub innych niepożądanych roślin. Istnieje ponad
sto środków chemicznych powszechnie używanych jako herbicydy. Herbicydy
zwykle likwidują chwasty przez zakłócenie ich procesów fizjologicznych.
Niektóre jednak są dosyć toksyczne i muszą być stosowane ostrożnie. Zdarza
się, że rzadkie, pojedyncze chwasty, genetycznie odporne na herbicyd,
rozmnażając się doprowadzają do powstania populacji odpornej na dany
herbicyd.

Natomiast
...auksyny [znalazły największe zastosowanie jako herbicydy auksynowe,
szczególnie 2,4-D (kwas 2,4-dwuchloro-fenoksyoctowy; 2,4,5,-T (kwas
2,4,trójchlorofenoksyoctowy).] to po prostu odpowiednie hormony wzrostu
roślin
Pozdrowienia Jerzy

4. Data: 2000-07-27 09:27:26

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Nie uzywam srodkow chemicznych aby moj trawnik wygladal jak na zdjeciu
reklamowym.W.g. mnie nie musi byc wolnym od wszelkich chwastow.Ma on
spelniac okreslona role i to wszystko.
Staram sie go czesto kosic aby nasiona roslin niepozadanych nie rozsiewaly
sie zanadto.
Nie chce byc niewolnikiem wlasnego trawnika i tak naprawde to lubie i ta
koniczyne czy tez stokrotki w trawie.
Pozdrawiam.
Boguslaw

5. Data: 2000-07-27 10:38:01

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie uzywam srodkow chemicznych aby moj trawnik wygladal jak na zdjeciu
> reklamowym.
pielęgnowany właściwie i cięty ręczną kosiarką może pozować do zdjęć

> [...]
> sie zanadto.
> Nie chce byc niewolnikiem wlasnego trawnika i tak naprawde to lubie i ta
popieram Cię w 100% i zazdroszczę stokrotek,
Pozdrawiam Jerzy

6. Data: 2000-07-27 21:18:09

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie chce byc niewolnikiem wlasnego trawnika i tak naprawde to lubie i ta
> koniczyne czy tez stokrotki w trawie.

Co trawnik to obyczaj, u mnie w tym roku nie pryskałem, ale trawnik powoli
zamienia się w "babkowisko lancetowate", poza tym wdały się jakieś chwasty
płożące się na wysokości 0,5cm i muszę niestety Staranować.

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

7. Data: 2000-07-27 21:37:50

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli można to małe sprostowanie:

Można, ale gdybyś to jeszcze rozwinął, trochę szczegółów nt. innych (tak
wiesz: krótko i swoimi słowami), to byłoby right.

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

8. Data: 2000-07-28 17:00:17

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można, ale gdybyś to jeszcze rozwinął, trochę szczegółów nt. innych (tak
Piotrze, nie żartuj sobie nawet nie wiesz ile mam informacji na ten temat
[może przy innej okazji i po trochu] ;-)

> wiesz: krótko i swoimi słowami), to byłoby right.
Najkrócej, swoimi [może nie od serca] i jest to poprawne. Poza tym,
pamiętaj, że to było tylko sprostowanie więc styl jest jak najbardziej
odpowiedni i choćbyś nawet włożył "narciarskie okulary" to i tak tego tekstu
nie znajdziesz w sieci, bo go tam jeszcze nie ma.
Rozglądaj się po Wszechświecie, nawet tym Wirtualnym. Polecam.
:-))))))))
Pozdrowienia Jerzy

9. Data: 2000-07-29 07:02:34

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <p...@n...com.pl> napisał w wiadomości
> Nie chce byc niewolnikiem wlasnego trawnika i tak naprawde to lubie i ta
> koniczyne czy tez stokrotki w trawie.

Czy, jednak, stokrotki na przycinanym trawniku są ładne? Zwróć uwagę, że nie
można wykosić dokładnie trawy pozostawiając jednocześnie niepocięte
stokrotki. Chyba, że kosimy trawnik nożycami. Jeżeli robimy to kosiarką, bo
jak inaczej przy takiej wielkości trawnika, to liście stokrotek są
pokaleczone. Wtedy tylko klękać i przemawiać do nich, przepraszając.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Modrzew
Rezultat: [Woda - oczko w ogrodzie.]