dalacin C - jak długo?

1. Data: 2003-02-13 08:44:10

Temat: dalacin C - jak długo?
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytanie, mianowicie po usunięciu zęba lekarz przepisał mi Dalacin C (antybiotyk
przeciwzakaźny, kapsułki po 300mg), jednak niezbyt lubię dentystów i bardzo sdzybko
sobie stamtąd poszedłem zapominając spytać, czy mam zjeść całe opakowanie tego
lekarstwa. Z ulotki informacyjnej wynika że można przyjmować nawet duże dawki tego
leku, jednak chciałbym się upewnić. Kapsułki po 300 mg co 8 godzin wystarczą mi na 5
dni. Czy to bezpieczne?
Wiem że najlepiej byłoby się zgłosić z tym do lekarza, ale chwilowo nie mam takiej
możliwości, więc jeśli ktoś zorientowany wie o co mi chodzi - proszę o wyjaśnienie.
Dziękuję i pozdrawiam
Krzysiek

2. Data: 2003-02-13 09:29:38

Temat: Re: dalacin C - jak długo?
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam pytanie, mianowicie po usunięciu zęba lekarz przepisał mi Dalacin C
(antybiotyk przeciwzakaźny, kapsułki po 300mg), jednak niezbyt lubię

w odpowiedzi na Twoje pytanie wlepie Ci mojego posta ze stycznia na temat
Dalacinu C:

.."
na koniec kuracji antybiotykiem Dalacin C ( doustnie) na ropna angine,
straszliwe uczulenie -wysypka na calym ciele. Po niedzielnej wizycie na
pogotowiu- i blednej diagnozie: rozyczka , skierowanie do szpitala zakaznego
i tam wlasciwa diagnoza- uczulenie.
Szokujace jest to, ze padlo stwierdzenie: niech zgadne jaki pan bral
antybiotyk, czyzby Dalacin C?????!!!! nie pierwszy i nie ostatni
przypadek...
To pytam, jesli tak czesto to sie zdarza , ze trafiaja w nazwe jak w
glowna wygrana w Totka,
to po jaka cholere to swinstwo przepisuja ludziom!!!
a wysypka juz kolejny dzien ma sie dobrze i ani mysli ustapic..."

Jola L-L

3. Data: 2003-02-13 09:50:12

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na koniec kuracji antybiotykiem Dalacin C ( doustnie) na ropna angine,
> straszliwe uczulenie -wysypka na calym ciele.
Jak długo trwała ta kuracja?
> [...]
> to po jaka cholere to swinstwo przepisuja ludziom!!!
> a wysypka juz kolejny  dzien ma sie dobrze i ani mysli ustapic..."

Nie powiem żeby mnie uspokoiły Twoje słowa... ale bardzo dziękuję. W takim razie
spytam inaczej: Ile trwa okres największwego ryzyka zakażenia po dość prostym
zabiegu jakim jest usunięcie zęba? Chodzi mi o przybliżenie - 12 godzin, doba, dwie
doby? Nie chciałbym brać tego leku dłużej niż to konieczne.
dzięki
Krzysiek

4. Data: 2003-02-13 10:09:53

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
prostym zabiegu jakim jest usunięcie zęba? Chodzi mi o przybliżenie - 12
godzin, doba, dwie doby? Nie chciałbym brać tego leku dłużej niż to

kuracja trwala bodaj tydzien. Nie odpowiem Ci na pyt. o okres najwiekszego
ryzyka- bo nie wiem, ale jedno wiem na pewno- iz antybiotyku nie bierze sie
jeden, dwa dni tylko pelna dawke przepisana przez lekarza. Moze zmien lek na
inny-a Dalacin C- to nazwa handlowa leku , a glowny skladnik-sprawca to
KLINDAMYCYNA (clindamycinum) brrrr....

Jola L-L

5. Data: 2003-02-13 10:44:24

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 Feb 2003, Jola L-L wrote:

> to po jaka cholere to swinstwo przepisuja ludziom!!!

przypuszczalnie dentysta zapisal mu to na ropne zapalenie
zeba, ktore nieleczone mogloby spowodowac zapalenie ropne
okostnej nastepnie moze zatok a potem mogloby dojsc
do sepsy lub ropni przerzutowych mozgu i pacjent co
prawda nie mialby wysypki ale spiewalby w chorze anielskim
Alleluja (np. tenorem altowym)

Klindamycyna jest antybiotykiem, ktory owszem moze dawac
dzialania uboczne, przy czym nie wysypka nalezy do tych.
ktorych osobiscie obawiam sie u chorych leczonych tym
antybiotykiem najbardziej.

Natomiast wysypki uczuleniowe a nawet pokrzywka rownie
czesto zdarza sie po czekolacie, orzechach migdalach,
cytrusach, mleku, itp.
innych pokarmach jak po lekach i wowczas nalezaloby
w sumie takie samo pytanie zapytac - "po co to swinstwo
sie je"

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

6. Data: 2003-02-13 10:52:42

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

nie powinienes odstawiac tego antybiotyku przed 5 dniami z powodu
powstawania lekkoopornosci bakterii
calkowity czas leczenia jest zalezny od przyczyny i postepu leczenia i
raczej nie ty powinienes o tym decydowac
a na wysypke sie raczej nie umiera

7. Data: 2003-02-13 11:48:40

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
.am.torun.pl...

> [...]
> cytrusach, mleku, itp.
> innych pokarmach jak po lekach i wowczas nalezaloby
> w sumie takie samo pytanie zapytac - "po co to swinstwo

Piotrze, to nie o pokrzywce pisalam tylko o regularnum wysypaniu calego
ciala , milimetr przy milimetrze od czubkow palcow u nog do wlosow na glowie
u mlodego , preznego 18-to latka . Bardzo opornie i dlugo schodzila
oczywiscie po zastrzykach jeszcze w szpitalu zakaznym i innych lekach ktore
tez trzeba bylo wykupic i brac...A pytanie moje brzmialo: jesli w szpitalu
trafiaja w nazwe Dalacinu C jak w szostke w totolotka , bo jest to widac
powszechne akurat po nim..- a nie jakis antybiotyk o innym skladzie- ale
wlasnie ten - to dlaczego uparcie przepisuje sie ten. Sa przeciez o innym
skladzie niz ta nieszczesna klindamycyna . I wilk syty i owca cala. A moze
firma produkujaca : Pharmacja' jest dobrym sponsorem np wycieczek
egzotycznych za duza wypisywalnosc tego leku? Tak tylko glosno mysle...

Jola L-L

8. Data: 2003-02-13 16:55:54

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 Feb 2003 k...@p...onet.pl wrote:

> [...]
zabiegu jakim jest usunięcie zęba? Chodzi mi o przybliżenie - 12 godzin, doba, dwie
doby? Nie chciałbym brać tego leku dłużej niż to konieczne.

przeciez nie wiemy jakie byly wskazania do zastosowania antybiotyku u
Ciebie idz do stomatologa, ktory go zlecil i zapytaj :-)

P.

9. Data: 2003-02-13 17:10:13

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> u mlodego , preznego 18-to latka . Bardzo opornie i dlugo schodzila
> oczywiscie po zastrzykach jeszcze w szpitalu zakaznym

Nie widzialem tego ale nieinfekcyjna, swedzaca wysypka o drobnych,
czerwonych wykwitach to moze byc pokrzywka lub rumien toksyczny polekowy
ale to co piszesz, czyli wyrazne oddzielenie drobnych wykwitow przez
zdrowa skore "wysypaniu calego
> ciala , milimetr przy milimetrze od czubkow palcow u nog do wlosow na
glowie
> u mlodego , preznego 18-to latka" z Twojego opisu sugeruje pokrzywke
polekowa (a co napisali w rozpoznaniu z oddzialu dermatologicznego?)
Ha pacjentka lezala w szpitalu zakaznym - to tak mi Toruniem pachnie,
bo wlasnie w Toruniu oddzial dermatologiczny znajduje sie w Szpitalu
Zakaznym.

Ja osobiscie stosuje klindamycyne i z takim powiklaniem nie spotkalem
sie ani razu. Natomiast spotykalem opisywany klindamycynowy niezyt
jelit - jest to mozliwe do wystapienia powiklanie ale takze wbrew
pozorom nie tylko po klindamycynie. W "Current Medical Diagnosis &
Treatment" jest cala tabelka mozliwych objawow skornych jakie moga
wystapic po stosowaniu lekow lacznie z toczniem indukowanym przez
leki i tak na ten problem patrzac nalezaloby zalecac chorym do
leczenia jedynie wode i to destylowana, poniewaz kazdy inny lek
moze dawac objawy uboczne.

Nie jestem zwolennikiem nieracjonalnej antybiotykoterapii ale
nieleczony stan ropny zeba moze powodowac smiertelne powiklanie
i sadze, ze stomatolog przepisujac tutaj wlasciwy dla flory
beztlenowej antybiotyk raczej wiedzial, co robi

P.

10. Data: 2003-02-15 10:08:22

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
.am.torun.pl...

> [...]
> Ha pacjentka lezala w szpitalu zakaznym - to tak mi Toruniem pachnie,
> bo wlasnie w Toruniu oddzial dermatologiczny znajduje sie w Szpitalu

i w Gdansku tez:)

alergia na lek a wczesniej na pogotowiu zdiagnozowali rozyczke...
Jola L-L

ICD-9
rak piersi
wyniki badań