dania kosherne

1. Data: 2008-04-09 17:17:44

Temat: dania kosherne
Od: Syla Dombrowitz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak jeszcze bylam w zwionzku z Yurim Dombrowitz, aka Jerzy S Dabroski,
to zmuszal mene do prowadzenia kuchni na mode zydoskom, czyli KOSHER.
Nabaziej lubuj Yuri czulent, ale tez z wiepszowinom, na co ja zapodam
teraz, jak go uczynic:

ZKLADNICKY:

> 0.5 kg wieprzowiny
> 0.5 kg wołowiny
> zabekczosnk
> jarzynka swierza(marchew pietruszka seler itd)
> 0.5 kg podgardla
> 0.5 kg kapusty kiszonej
> kminek mielony
> liść laurowy
>
> 3 cebule
> groch jasiek moczony 0.5 kg
> soczewica 25 kg
> groch żółty 25 kdg
> pieprz sól
> przecier pomidorowy,
> łyżka maki

UGOTOWANIE:

> podgardle i cebulę kroimy w drobna kostke podsmazamy na patelni, bez tłuszczu,
podgrardle sie wytopi. Zmiejszamy ogień, musi się pożądnie wytopic

> Mięsa i jarzynę z ząbkiem czosnku gotujemy do miękkości. kroimy w kostkę i wkładamy
do wywaru. Soczewice i żółty groch gotujemy z solą i przecieramy.
> Kapustę jesli jest za kwasna przelewamy kilkakrotnie woda, siekamy i sparzamy
szklanka wody, dusimy z kminkiem i lisciem laurowym
> groch jasiek gotujemy z solą.
>
> do dużego garnka przelewamy soczewice z grochem żółtym, dodajemy kapuste kiszona,
mieso z jarzynami, podgardle z cebulką
> i groch jasiek. rozmieszany z maka przecier pomidorowy zalewamy sosikiem spod
potrawy i mieszamy z nią. doprawiamy sola pieprzem i gotujemy jeszcze chwilke

> Potrawa najpyszniejsza jest po 2-3 dniach, powinna miec konsystencję bigosu

SMASNEHO!
** Posted from http://www.teranews.com **

2. Data: 2008-04-09 17:59:24

Temat: Re: dania kosherne
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Syla Dombrowitz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

Ale to nie jest koszerne!!!! Żarcie musi być robione w szabas!!!!

3. Data: 2008-04-09 19:45:26

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Ale to nie jest koszerne!!!! Żarcie musi być robione w szabas!!!!

jak kórva jak w szabas nie wolno nic robić, nawet konia trzepać

Pytanie do grupy.
Syla, wracaj,...
SYLA, WRACAJ...
gotowy goj zagalaretowany