dekatyzowanie - co to?

1. Data: 2003-03-19 16:47:44

Temat: dekatyzowanie - co to?
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Hej. może się ośmieszę pytaniem, ale zaryzykuję:)w "Joannie",która namiętnie
kupuję jest zalecenie,żeby tkaninę przed wyszyciem koniecznie zdekatyzować. no
i leżą mi te nieszczęsne wzory, bo ja nie wiem jak się do tego zabrać. pytałam,
szukałam i jeszcze mniej wiem. pomóżcie, koleżanki...:)Zosia

1. Data: 2003-03-19 17:08:38

Temat: Odp: dekatyzowanie - co to?
Od: "zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych na
pisał:7...@n...onet.pl...
> [...]
ałam,
> szukałam i jeszcze mniej wiem. pomóżcie, koleżanki...:)Zosia

Zdekatyzować, to znaczy mniej więcej tyle co zamoczyć dziewiczą tkaninę
w gorącej wodzie na 2-3 minuty i poczekać aż wyschnie. Chodzi tu przede
wszystkim o tkaniny naturalne, które po wypraniu lubią się skurczyć.
Zosia

1. Data: 2003-03-19 17:28:08

Temat: OT: Re: dekatyzowanie - co to?
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Pamietacie jeszcze dekatyzacje jeansow?
MonikaB

1. Data: 2003-03-19 18:08:42

Temat: Re: Re: dekatyzowanie - co to?
Od: "Dorota" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja do tej pory na wszelki wypadek dekatyzuje materialy mimo, ze wcale sie po
praniu nie zmieniaja. Ale to tak na wszelki wypadek....
Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2003-03-20 08:23:18

Temat: Re: dekatyzowanie - co to?
Od: "Kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dekatyzować można jeszcze w inny sposób i tak np. robia moje znajome
krawcowe, że po namoczeniu materiału prasuja go gorącym żelazkiem ( te które
tago wymagaja przez szmatkę ) i w ten sposób wszystko co ma sie zbiec to sie
zbiegnie . polecam to szczególni eprz podszewkach.
a robi sie to o to aby po pierwszym praniu nie okazalo sie ze nogawki i
rękawy sa za któtkie , bluzka za ciasna a np skurczona podszewka wciąga
brzegi rękawów i dołu pod spód i robi nam bąbkę z ubrania;)

--
Kasia (Rzeszów)

free-chyba ostatnie na dziś
free