deser ryzowy ;)

1. Data: 2004-01-18 15:35:00

Temat: deser ryzowy ;)
Od: "Kasia A" <buniapl(nic)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sie zaczytalam o potrawach z ryzu i cos mnie nalecialo na jakis deser z
ryzem ;)
W dziecinstwie jadlam jakies cos takiego: ryz z budyniem , ale to bylo
kupowane. Zastanawima sie czy da rade zrobic samemu taki deserek, tak przy
niedzieli ;)
Pozdrawiam slodko
I dziekuje za wszystkie informacje

--
( )''. .''( )
( (Y) )

1. Data: 2004-01-20 10:08:53

Temat: Re: deser ryzowy ;)
Od: "batory" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No to mi się przypomniało, że w dzieciństwie jadałam na deser ryż polany
śmietaną i posypany cukrem. Oczywiście na zimno. A na ciepło zapiekany z
jabłkami i też go można było polewać śmietaną. Z budyniem jakoś nie kojarzę
i cosik mi nie pasuje.
Pozdrowionak - Agnieszka

1. Data: 2004-01-20 14:20:40

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 20 Jan 2004 11:08:53 +0100, "batory"
<b...@w...pl> wrote:

>No to mi si? przypomnia?o, ?e w dzieci?stwie jada?am na deser ry? polany
>?mietan? i posypany cukrem. Oczywi?cie na zimno. A na ciep?o zapiekany z
>jab?kami i te? go mo?na by?o polewa? ?mietan?. Z budyniem jako? nie kojarz?
>i cosik mi nie pasuje.
>Pozdrowionak - Agnieszka

a tu rice pudding to taki dosc rogotowany ryz - zacyna sie od
gotowania ryzu w mleku, najleoiej z kawalkami skorki cytrynowej.
potem sie to przerzuca do zaroodpornego naczynia, posypuje cukrem
i galka mouszkatolowa , mozna popstrykac maslem i siup do
piekarnika, ale takiego sredniego dosc, dolac mleka jescze mozna
na wsjaki sluczaj i trzymac w tym piekarniku tak do 2 godzin,
zaleznie od ryzu. wyjdzie taka legumina z zageszczonym sosem,
prawie jak budyn ;))

trys, wielkiciel mlecznych deserow

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-01-21 14:33:08

Od: "Kasia A" <buniapl(nic)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:s5eq00tfs84hp1cranbr2dqq96bfpto2ig@4ax.com...

> [...]
> na wsjaki sluczaj i trzymac w tym piekarniku tak do 2 godzin,
> zaleznie od ryzu. wyjdzie taka legumina z zageszczonym sosem,

oooooooooo
dziekuje bardzo, chyba o cos takiego mi chodzilo-wlasnie ten ruyz byl taki
rozgotwany taka breja ale jaka pyszna :))

dzisiaj chyba cos poprobuje zrobic
dziekuje
i slodziutko pozdrawiam
( (Y) )