dlaczego piwonie nie kwitną?

1. Data: 2007-05-25 20:57:05

Temat: dlaczego piwonie nie kwitną?
Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam Moje piwonie mimo,że wytwarzają pąki kwiatowe,nie zakwitają?
Pąki pojawiające sie rosna do pewnego momentu,by zatrzymać sie w
rozwoju i nie zakwitnąć.Moze za mało nawożę?
pozdrawiam maria

2. Data: 2007-05-25 21:11:05

Temat: Re: dlaczego piwonie nie kwitną?
Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
s.com...
Witam Moje piwonie mimo,że wytwarzają pąki kwiatowe,nie zakwitają?
Pąki pojawiające sie rosna do pewnego momentu,by zatrzymać sie w
rozwoju i nie zakwitnąć.Moze za mało nawożę?
pozdrawiam maria

Może właśnie za dużo nawiozłes??

One wtedy tak mają !!

PabloGT

3. Data: 2007-05-26 05:44:36

Od: Marta Góra <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 25 May 2007 23:11:05 +0200, PabloGT napisał(a):

> [...]
> Pąki pojawiające sie rosna do pewnego momentu,by zatrzymać sie w
> rozwoju i nie zakwitnąć.Moze za mało nawożę?

Ewentualnie przyczyną moze być szara pleśń.

Pozdrawiam,
Marta

4. Data: 2007-05-26 09:23:54

Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Ewentualnie przyczyną moze być szara pleśń.
>
> Pozdrawiam,
> Marta
Jeśli chodzi o nawożenie ,to staram sie nie dawać zbyt dużo.Obejżałam
łodygi i wydaje sie,że są ładne i nie ma objawów choroby.Może trzeba
poczekać do przyszłego roku pozdrawiam maria

5. Data: 2007-05-26 19:15:14

Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...

> [...]
łodygi i wydaje sie,że są ładne i nie ma objawów choroby.Może trzeba
poczekać do przyszłego roku pozdrawiam maria

No napewno są ladne lodygi, szkoda że nie kwiaty.
Ale dalej obstaje przy tym że nasypałaś za dużo nawozu z duzą zawartoscią N
i roślina poszła w liście.
wydaje mi sie ze rośline trzeba zailić zaraz po zakończniu kwitnienia
a na drugi rok nic jej nie dawać do momentu kwitnienia.

PabloGT

6. Data: 2007-05-26 21:17:49

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@g...com> napisał(a):

> Witam Moje piwonie mimo,że wytwarzają pąki kwiatowe,nie zakwitają?
> Pąki pojawiające sie rosna do pewnego momentu,by zatrzymać sie w
> rozwoju i nie zakwitnąć.Moze za mało nawożę?

Hejka. Może je za głęboko posadziłaś?
Pozdrawiam lapidarnie Ja...cki

7. Data: 2007-05-26 21:45:21

Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Może je za głęboko posadziłaś?
> Pozdrawiam lapidarnie Ja...cki

Czytałam w googlach,że wystarczy głebokość 4-5 cm.Mam jak do tej pory
dwa gatunki i razem je sadziłam.Jedne przepięknie kwitną każdego roku
a drugie marnota,dwa trzy kwiaty.Dzięki za rady,pozdrawiam maria

8. Data: 2007-06-02 18:02:41

Temat: Re: dlaczego piwonie nie kwitną? - ciag dalszy pytania
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

U mnie zas kwitnie ich coraz mniej:( Miałam 8 krzewów - zakwitnie 2:(
why?
Pozdrav.Rene

9. Data: 2007-06-02 18:13:44

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 2 Jun 2007 20:02:41 +0200, Rene napisał(a):

> U mnie zas kwitnie ich coraz mniej:( Miałam 8 krzewów - zakwitnie 2:(
> why?

Prawda leży pewnie jak zwykle po środku - za "Choroby i szkodniki roślin
odzdobnych" - intensywne nawożenie, zbyt gęste poszycie powodują porażenie
chorobami grzybowymi, w efekcie czego pąki wygniwają, nie otwieraja się,
tylko zasuszone opadają.

Moje piwonie w tym roku kwitną genialnie, po prostu genialnie -
wszystkie:))) Jestem zachwycona, bo mój ogród tej wiosny po prostu tonie w
piwoniach...

Pozdrawiam,
Marta

--
http://www.nova.man.pl/apel/

10. Data: 2007-06-03 17:35:22

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rene wrote:

> U mnie zas kwitnie ich coraz mniej:( Miałam 8 krzewów - zakwitnie 2:(

Piszesz o krzewiastych czy bylinowych ? Bo krzewiaste w tym roku miały
za sucho i rzeczywiście mogły słabo kwitnąć, ale bylinowe powinny szaleć :)

Pozdrawiam
Baśka

Jak wyglądają kiełkujące astry?
krasnal
Nikomu nie można zaufać;(
Impregnacja lawek
Datura - już zgłupiałem - pomóżcie (pliiiiiss)