dlaczego polskie serwisy medyczne ograniczają dostęp

1. Data: 2006-04-13 10:41:34

Temat: dlaczego polskie serwisy medyczne ograniczają dostęp
Od: "Smutny30" <s...@S...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Od wczesnych lat kiedy pojawił się w naszym kraju internet (początki 1995)
jestem jego użytkownikiem i to co mnie zawsze w nim pociagało to bardzo duża
dostępność wszelkiego rodzaju treści. Pisząc swoją pracę magisterską z
fizyki miałem wprost nieoceniona pomoc znajdując w internecie bardzo dużo
infoamcji i opracowań bezpośrednio zwizanych z tematyką mojej pracy.

Dlatego dziwi mnie praktyka stosowana w polskich serwisach medycznych
ograniczająca dostęp tylko do osób będących zawodowo związanych z medycyną.
Zdarzyło mi się ostatnio pochorować i poszukując informacji w sieci
zetknąłem się wielokrotnie z takim ograniczaniem dostępu. Mam w związku z
tym pytanie dlaczego polscy lekarze po raz kolejny muszą udowadniać, że są
kimś lepszym i pokazywać człowiekowi poszukującemu wiedzy, że to nie dla
niego miejsce. Zupełnie nie rozumiem dlaczego większość fachowych treści z
innych dziedzin jest dostępna w internecie bez takich ograniczeń (jesli są
to najwyżej finansowe) a jednak polscy lekarze muszą to robić.

pozdrawiam Olek

2. Data: 2006-04-13 10:49:31

Od: "DS" <d...@w...to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zupełnie nie rozumiem dlaczego większość fachowych treści z
> innych dziedzin jest dostępna w internecie bez takich ograniczeń (jesli są
> to najwyżej finansowe) a jednak polscy lekarze muszą to robić.

A dlaczego polscy? Większość światowych serwisów medycznych ma ograniczony
dostęp. Są serwisy dla pacjentów i dla lekarzy. Dla lekarzy w wymagają
logowania gdyż wiąże się to z różnymi subskrybcjami, zawężeniem
zainteresowań do określonych specjalizacji itp. Tak naprawdę gdy się ktoś
niezwiązany z medycyną uweźmie, to też się zaloguje. Nie dopatrywałbym się
tutaj jakiegoś spisku "polskich lekarzy".

3. Data: 2006-04-13 10:59:54

Od: "GTK" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Smutny30" <s...@S...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> większość fachowych treści z innych dziedzin jest dostępna w internecie
> bez takich ograniczeń (jesli są to najwyżej finansowe) a jednak polscy

Witam
Bo tam zawarta jest wiedza TAJEMNA - niedostępna dla pospólstwa -
- mógłbyś się np. dowiedzieć , ze to co reklamowane jest tak usilnie w TV to
przynosi więcej szkody niż pożytku
- albo ze lek który przepisał ci lekarz na gardło - to lek ale na
wypróżnienie :)
- no i td. i tp.
pozdr.

4. Data: 2006-04-13 12:01:24

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:e1l9st$b0m$1@news.onet.pl tako rzecze Smutny30

> Dlatego dziwi mnie praktyka stosowana w polskich serwisach
> medycznych ograniczająca dostęp tylko do osób będących zawodowo
> związanych z medycyną.

Odpowiem Ci od strony pacjenta. Jestem modem na forum ZZSK. Jakbyś nie
wiedział, to taka choroba reumatyczna. Są gorsze :-/

Forum było otwarte dla wszystkich, każdy mógł czytać i pisać. Czasem
wpadali akwizytorzy, optymalni itp. Zwykle ich obśmiewaliśmy albo
dostawali zjebkę. Reklamy z linkami itd. wywalałem. Przyszedł
upierdliwiec reklamować magnetoterapię. Obsobaczyliśmy, wracał pod
różnymi nickami, blokowaliśmy po IP. Okazało się, że stworzył sobie
trzy fałszywe toższamości udające chorego na ZZSK, wymyślał pobyty w
szpitalu, zabiegi. Zachowywał się jak ten wariat z filmu "Podziemny
krąg" co to wpadał na sesje terapeutyczne bo "To lepsze niż kino i dają
darmową kawę". Zrobiliśmy małe googlanie. Ten sam facet co u nas leczył
z reumatyzmu (ba nawet na starym forum ZZSK - padła baza i się
przenieśliśmy) robi za mędrca

http://users.nethit.pl/forum/read/zzsk/3360987/ jednocześnie leczy
swoim aparatem (oprócz ZZSK oczywiście) reflux

http://www.epacjent.pl/artykul.php?idartykul_rodzaj=
123&idartykul=408
(zobacz post Autor Janusz Barciszewski l...@v...pl o SPJ)

Do tego dyskutuje o cukrzycy (jako HJB)
http://www.forum.akcjasos.pl/viewtopic.php?p=67788#6
7788
i alkoholiźmie (też HJB)
http://www.forum.akcjasos.pl/viewtopic.php?p=67788#6
7788

Podobno gdzieś leczy przydatki jako Henryka, znajdziesz go też w
Wikipedii http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyskusja_Wikipedysty:HJ

Dlatego forum *chorych* na ZZSK zamkneło dostęp niezalogowanym i trochę
utrudniło proces rejestracji (prawdziwy e-mail na który idzie link z
potwierdzeniem itd.) Nie dziwię się lekarzom. Widać to znają. Pomyśl co
na forum lekarskim może wypisać wyżej wymieniony osobnik.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

5. Data: 2006-04-13 12:08:41

Od: "Smutny30" <s...@S...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Pyzel" <r...@g...BezSpamu.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> potwierdzeniem itd.) Nie dziwię się lekarzom. Widać to znają. Pomyśl co
> na forum lekarskim może wypisać wyżej wymieniony osobnik.

Rozumiem, że w przypadku forów, gdzie ktoś kształtuje treść to jest
argument, ale ja chciałem przeczytać tylko artykuły. Aczkolwiek z powodu
róznych troli nie powinno się zamykać forów i innych usług internetowych.

pozdrawiam Olek

6. Data: 2006-04-13 14:54:39

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlatego , że lekarskie środowisko jest bardzo głęboko zakłamane,
jak była niedawno dyskusja na ten temat, to 90% twierdziła, że
____________NIE MA ŻADNYH OGRANICZEŃ.______________

Dlaczego wtedy nie wziłeś udziału w dyskusji?
Ten temat wraca jak bumerang, dość często.
Oni twierdzą, że nie ma ograniczeń, więc nie ma potszeby zgłaszać,
ani walkczyć o tę wiedzę.

Są bezczelni, zakłamani, aroganccy. (jak Religa w wątku obok)

--
( tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->sz lub ż)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

7. Data: 2006-04-13 17:18:25

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 Apr 2006, Smutny30 wrote:

> Dlatego dziwi mnie praktyka stosowana w polskich serwisach medycznych
> ograniczająca dostęp tylko do osób będących zawodowo związanych z

jest to praktyka stosowana i uznana w całym świecie

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

8. Data: 2006-04-13 18:08:24

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GTK" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> TV to przynosi więcej szkody niż pożytku
> - albo ze lek który przepisał ci lekarz na gardło - to lek ale na

Czyżby w aptekach, w których realizujesz recepty lub kupujesz lek OTC
odmawiano informacji o leku? Nie. Zawsze możesz poprosić o informację o
leku i przeczytać nawet treść ulotki przed zakupieniem leku.
W jaki sposób w krótkiej reklamie telewizyjnej ma się znaleźć pełna
informacja o leku? Czy w jakiejkolwiek reklamie jest wyczerpująca
informacja o produkcie? Nie ma i być nie musi. Bo reklama jest
teoretycznie skierowana do Homo sapiens. Jeśli ktoś odbiera ją wprost i
jednostronnie to robi to na swoje własne ryzyko.
Jeśli lekarz przepisuje leki tak jak opisujesz, to po co do niego
chodzisz?

9. Data: 2006-04-13 21:11:07

Od: "hopla" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
run.pl...

> jest to praktyka stosowana i uznana w całym świecie

uznana przez kogo?

10. Data: 2006-04-21 17:09:06

Od: fizzzi <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlatego ze polskie prawo farmaceutyczne pozwala na reklame lekow
sprzedawanych na recepty tylko i wylacznie w publikacjach skierowanych
wylacznie dla lekarzy.
Serwisy chca zarobic na banerach (reklamach).

Neurologiczny problem, pomocy!
Jak utrzymac silna erekcję?
Próby tuberkulinowe
niebezpieczny płyn do soczewek