dlugotrwale przyjmowanie tabletek antykoncepcyjnych, a zajscie w ciaze.

1. Data: 2005-05-03 20:55:17

Temat: dlugotrwale przyjmowanie tabletek antykoncepcyjnych, a zajscie w ciaze.
Od: "Natalia" <e...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam:)

Szukalam w necie, ale nie znalazlam zadnych interesujacych mnie
informacji.Mam 21 lat. Od 4 lat przyjmuje tabletki antykoncepcyjne (cilest).
Bardzo zastanawia mnie jak bedzie wygladala sprawa mojego pozniejszego
zajscia w ciaze. Dzidziusia planuje za jakies 2-3 lata. Czy tak dlugie
przyjmowanie tabletek nie wywola trudnosci z zajsciem w ciaze? Powiem
szczerze, ze bardzo mnie to martwi. Rozmawialam juz z dwoma lekarzami
ginekologami, jednak od obydwu uslyszalam, ze pigulki bardziej pomagaja niz
szkodza i w ogole sa cudownym wynalazkiem (jak ja moge miec jakiekolwiek
watpliwosci? ). Troche trudno mi w to uwierzyc, w koncu przyjmowanie
hormonow nie moze pozostac bez szkody dla zdrowia.

Bede bardzo wdzieczna jesli ktos zechce udzielic mi jakis istotnych
informacji na ten temat.

Pozdr.

Natalia

2. Data: 2005-05-04 07:30:14

Od: Femme <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> watpliwosci? ). Troche trudno mi w to uwierzyc, w koncu przyjmowanie
> hormonow nie moze pozostac bez szkody dla zdrowia.

Nie chce Cie martwic, ale moja kolezanka od ladnych kilku lat stara sie
z mezem o dziecko i nic...a od ok.16 roku zycia do dnia slubu (czyli
jakies 6-7 lat) brala pigulki. Moze to zbieg okolicznosci, a moze
nie...ja osobiscie balabym sie i nie brala tak dlugo pigulek. Niektorzy
lekarze mowia, ze to nie ma zwiazku, ale sa rowniez tacy, ktorzy
problemy z zajsciem w ciaze wiaza wlasnie z pigulkami. Przeciez pigulki
*hamuja* jajeczkowanie (i to nawet przez kilka lat), wiec IMO nie
zostaje to bez echa dla organizmu, nawet po odstawieniu. Ale moge sie mylic.
pozdr
femme

3. Data: 2005-05-04 07:48:01

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia napisał(a):
> [...]
> hormonow nie moze pozostac bez szkody dla zdrowia.
>
> Bede bardzo wdzieczna jesli ktos zechce udzielic mi jakis istotnych

to co ja słyszałam/czytałam potwierdza to co mówią ci dwaj lekarze...

po odstawieniu pigułek płodność jest podwyższona, tak jakby organizm
chciał nadrobić czas kiedy przyjmowane były hormony... :)

dlatego np jest większe prawdopodobieństwo (niż w innych przypadkach)
ciąży mnogiej...

z tego co pamiętam, nie powinno sie zachodzić w ciąże w czasie
pierwszego cyklu po odstawieniu pigułek... najlepiej odczekać kilka
miesięcy, tak ze trzy, ale słyszałam też kiedyś o sześciu...

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

4. Data: 2005-05-04 08:33:25

Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bede bardzo wdzieczna jesli ktos zechce udzielic mi jakis istotnych
> informacji na ten temat.

kazdy lekarz mowi inacze ale nikt nie powie prawdy ,ż epiguly to nie
cukieri i niosa za soba wiele niebezpieczenstw ,szczegolnie te lykane
bez badan kontrolnych.
nikt tez nie da ci na pismie ze nie bedziesz miala problemów z ciążą
,itp ,bierzesz je z własnej woli a to co bedzie za kilka lat twoj lekarz
nie ebdzie go to interesowalo najwyzej wysle cie do swojej prywatnej
klinkiki na zaplodnienie in vitro.
p.

5. Data: 2005-05-04 10:39:34

Od: Cathleen <k...@g...no_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Femme pewnego ładnego dnia 04.05.2005 09:30 napisał:

> Nie chce Cie martwic, ale moja kolezanka od ladnych kilku lat stara sie
> z mezem o dziecko i nic...a od ok.16 roku zycia do dnia slubu (czyli
> jakies 6-7 lat) brala pigulki.

A wiesz przynajmniej jaka jest przyczyna braku potomstwa (np. niedrożne
jajowody, problemy hormonalne, słabe nasienie)? Rozmawiałaś z nią o tym?

--
.:*C*:._.:*A*:._.:*T*:._.:*H*:._.:*L*:._.:*E*:._.:*E
*:._.:*N*:.

6. Data: 2005-05-04 10:41:46

Od: Cathleen <k...@g...no_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik pamana pewnego ładnego dnia 04.05.2005 10:33 napisał:

> bierzesz je z własnej woli a to co bedzie za kilka lat twoj lekarz
> nie ebdzie go to interesowalo najwyzej wysle cie do swojej prywatnej
> klinkiki na zaplodnienie in vitro.

IVF stosowane jest najczęściej u kobiet z niedrożnymi jajowodami - a
przyczyną tego nie są tabletki antykoncepcyjne.

7. Data: 2005-05-04 11:00:28

Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia <e...@W...pl> napisał(a):

> Witam:)
>
> Szukalam w necie, ale nie znalazlam zadnych interesujacych mnie
> informacji.

To słabo szukałaś, na temat powrotu płodności po odstawieniu tabletek
antykoncepcyjnych są tony materiałów. (W skrócie: nie ma żadnej różnicy w
płodności między kobietami, które odstawiły pigułki co najmniej sześć
miesięcy wcześniej, a kobietami, które ich nie brały.)

> Czy tak dlugie
> przyjmowanie tabletek nie wywola trudnosci z zajsciem w ciaze?

4 lata to jest "długie"?

JoP

8. Data: 2005-05-04 11:32:13

Od: "Natalia" <e...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 4 lata to jest "długie"?

Tak, a 4 lata + 3 za ktore planuje miec dziecko daje 7 lat. A to jest
jeszcze dluzej:).

Pozdr.

Nat

9. Data: 2005-05-04 11:36:09

Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia <e...@W...pl> napisał(a):
> Tak, a 4 lata + 3 za ktore planuje miec dziecko daje 7 lat. A to jest
> jeszcze dluzej:).

To też nie jest długo.

Co do powszechnej opinii, że tabletki upośledzają płodność, to bierze się ona
stąd, że często maskują ewentualne zaburzenia, które przy ich niezażywaniu
dałoby się zauważyć.

JoP

10. Data: 2005-05-04 11:39:37

Od: "Natalia" <e...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ona
> stąd, że często maskują ewentualne zaburzenia, które przy ich niezażywaniu

dziekuje slicznie za wszystkie odpowiedzi. naprawde bardzo mi to ulatwilo
wybor:).

Drętwienie ręki podczas snu - normalne?
Jak wywołać jakąś nie groźną chorobę?
objawy fizyczne a fizykalne
krzesło tzw. klękosiad - prośba o opinie
jak odchudzić wielki tyłek i tęgie uda?