do lekarzy pediatrów

1. Data: 2000-11-08 16:12:46

Temat: do lekarzy pediatrów
Od: "georgos" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o pomoc:
Czteroletnia córeczka mojej siostry jest blondynką. Waży 21 kg.. Od roku nie przybyła
ani pół kilograma na wadze. Cera blada. Oczy lekko podkrążone. Brak apetytu do
jedzenia. W ubiegłym tygodniu siostra udała się z nią do pani doktor - pediatry,
która badając dziewczynkę i przyglądając się jej twarzy wywnioskowała, iż może w
organizmie posiadać pasożyty. Badania kału rzeczywiście wykazały pasożyty w
organizmie - "cysty lamblie intestinelis". Powiedziała pani doktor że są to groźne
pasożyty dla dziecka i leczenie będzie długotrwałe. Przypisała zawiesinę
"FURAZOLIDON" - którą ma brać trzy razy dziennie po 5 ml.. Po tej wypowiedzi, moja
siostra jest bardzo zaniepokojona stanem zdrowia swojej córki. Pyta się i prosi o
pomoc:
1. Jak groźne są to pasożyty dla czteroletniego dziecka?
2. Jak długo będzie trwało leczenie i czy będzie całkowite wyleczenie?
3. Czy lek "Furazolidon" jest wystarczający, a może trzeba zastosować inny lek
bardziej skuteczniejszy - jeżeli tak to jaki lek?
4. Czy są znane inne metody leczenia dziecka z tych pasożytów?
Za pomoc z góry dziękujemy
georgus

2. Data: 2000-11-08 22:49:38

Temat: Re: do lekarzy pediatrów
Od: "Aneta Kowalska" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Giargioza u dziecka to przewlekajace sie biegunki i zespol
niedozywienia-jesli nie opanuje sie biegunek moze dojsc do odwodnienia co u
dzieci jest szczegolnie grozne-dziecko musi duzo pic, dobrze sie odzywiac.
Skutecznosc leczenia 80-90%, trwa 3 dni ,dawka dobowa 600mg, doustnie, mozna
podac jednorazowa dawke -dla dziecka mniej niz 2g tynidazolu, to wlasnie
najlepszy lek na lambie, rownie dobry i najpopulariejszy jest metronidazol.
To co dostaje twoja siostrzenica to nie jest lek piewrszego rzutu, ale moze
byly jakies specjalne wskazania.
Moga byc nawroty inwazji pasozyta wtedy powtarza sie leczenie ,ale warto tez
sprawdzic reszte rodziny bo nawet jak nie ma objawow moze byc zrodlem
zakazenia.
Pozd. AK

3. Data: 2000-11-09 14:23:23

Temat: metronidazol a femoden
Od: p...@p...onet.pl (Anna, Pajak) szukaj wiadomości tego autora

Moje dzieciaki mają lamblie, w związku z tym cała rodzina musi brać
metronidazol (dorośli trzy razy dziennie 1 tabletkę). I tu moje pytanie: jak
ma się przyjmowanie tego leku do Femodenu? Czy nie zostanie zaburzone
antykoncepcyjne działanie tego drugiego?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrówka
Anka

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.sci.medycyna
http://niusy.onet.pl/pl.sci.medycyna

4. Data: 2000-11-09 22:49:11

Temat: Odp: do lekarzy pediatrów
Od: "georgos" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałbym dodać iż dziewczynka nie ma biegunek, jedynie brakuje jej apetytu do
jedzenia. Chciałbym zapytać, jak stosować ten drugi lek - metronidazol.
W imieniu siostry i moim serdeczne dzięki za pomoc.
Georgos
Użytkownik Aneta Kowalska <a...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8uci4p$ab2$...@n...tpi.pl...

Depresja - pomocy!!!