-- do studentow i innych osob zainteresowanych etyczna edukacja --

1. Data: 2003-07-03 06:51:45

Temat: -- do studentow i innych osob zainteresowanych etyczna edukacja --
Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

tytulem wstepu:
pisze w imieniu nowo powstajacego stowarzyszenia, inicjatywa "empatia".
Jedna z rzeczy, ktorymi planujemy sie zajac jest wdrozenie w polsce
programu interniche. "interniche jest organizacją, która powstała w 1988
roku i stara się promować na całym świecie wysokie standardy etyczne w
edukacji. [...] Interesuje się głównie promowaniem alternatyw wobec
wykorzystywania zwierząt w edukacji (biologia, medycyna, weterynaria).
Współpracują z uczelniami przy wprowadzaniu alternatyw i wspomagają tych
studentów, którzy nie chcą uczestniczyć w niepotrzebnych sekcjach,
doświadczeniach itd."
wiecej na stronie http://empatia.pl/interniche.html
oraz w artykule pani Ewy Suskiewicz, który ukazał się w Wegetariańskim
Swiecie: http://empatia.pl/interniche2.html

Aktualnie poszukujemy koordynatora dzialan na polske. jak wyjasniamy na
podanej powyzej stronie, osoba taka musi miec "odpowiednie kompetencje.
Byłaby ona odpowiedzialna za kontakt z głównym koordynatorem, stąd
konieczna jest znajomość języka angielskiego. Osoba ta, najlepiej student
lub wykładowca, któremu nie jest obca tematyka humanitarnego traktowania
zwierząt, mogłaby liczyć na pełną pomoc naszego stowarzyszenia."

plan dzialan jest taki: produkcja polskiej wersji video na temat
alternatyw, dystrybucja na uczelniach ksiazki (potężne, specjalistyczne
opracowanie, kilkaset stron, zawierające opis ponad 500 produktów z
dziedziny edukacji, służących wprowadzaniu alternatyw wobec wiwisekcji) i
kasety, organizacja pokazow, promocja programu w polsce. pomoc studentom,
ktorzy nie chca uczestniczyc w doswiadczeniach na zwierzetach.

prosimy takze o kontakt ludzi, ktorzy znaja realia uczelni i chca w
jakikolwiek sposob pomoc, wspolorganizujac ruchy, zdajac nam relacje,
ulatwiajac kontakty. niekoniecznie w roli oficjalnego koordynatora, w tak
duzym przedsiewzieciu musi przeciez wspolpracowac grupa osob, jednostka
niewiele zdziala.

interesuja nas rowniez wasze prywatne doswiadczenia. chcemy dowiedziec sie
jaka panuje sytuacja na poszczegolnych uczelniach, jak dotychczas radzili
sobie studenci. PISZCIE prosze!

prosze o odpowiedzi na grupe lub na priv - jak kto woli. maile mozna
wysylac rowniez na oficjalny mail naszego stowarzyszenia: empatia at
vege.pl

pozdr.serdecznie
patrycja kazala

ps: nie chce wdawac sie w dyskusje o samej wiwisekcji, o sensownosci
wprowadzania metod alternatywnych. potrzeba ich wprowadzenia jest to dla
nas rzecza oczywista. dlatego nie chcemy wdawac sie w dlugie dyskusje, nie
o to chodzi.

2. Data: 2003-07-03 09:07:44

Od: "Magister" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> interesuja nas rowniez wasze prywatne doswiadczenia. chcemy
> dowiedziec sie jaka panuje sytuacja na poszczegolnych uczelniach, jak
> dotychczas radzili sobie studenci. PISZCIE prosze!

AWF Wrocław - cwiczenia z fizjologii.. Od kilku lat nie obdziera sie juz
zabek ze skorki w celu zafundowania im kąpieli w kwasie :)) "Dzien z zycia
Zaby" ;) studenci ogladaja na VHS.

3. Data: 2003-07-03 15:20:12

Od: "monika" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> jaka panuje sytuacja na poszczegolnych uczelniach, jak dotychczas radzili

AM lublin na zajeciach fizjologii w sumie to chyba tylko 1-2 żabek straciła
życie w ciągu całego roku , wiekszość doświadczeń była nagrana , wiec
ograniczaliśmy sie do obladania filmów...
monika

4. Data: 2003-07-04 08:11:52

Od: "Magister" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> straciła życie w ciągu całego roku , wiekszość doświadczeń była
> nagrana , wiec ograniczaliśmy sie do obladania filmów...

2:0 dla AM Lublin ;)

5. Data: 2003-07-04 08:22:06

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "monika" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
> AM lublin na zajeciach fizjologii w sumie to chyba tylko 1-2 żabek
straciła
> życie w ciągu całego roku , wiekszość doświadczeń była nagrana , wiec
> ograniczaliśmy sie do obladania filmów...

AM Białystok - zajęcia z fizjologii (ale kilka lat temu) na sali ćwiczeń 15
osób, żabek 3 (5 osób na płaza).
I takich ćwiczeń było chyba ze 4 w ciągu roku. Do tego jedno ćwiczenie na
szczurze, ale tu już był jeden na całą grupę.
Dodam tylko, że kilka żabek, całkiem przypadkiem wyskoczyło przez okno....:)
(ćwiczenia były na parterze).
Jola

6. Data: 2003-07-06 13:27:39

Od: "JM" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

SlAM
zajecia z fizjologii - od 5 lat - nie ma zabek.
Ja tam widzialem ich przedsionki na filmie...
a doswiadczenia na chomiku zrobila na mnie 100x wieksze wrazenie niz
wszytskei zajecia z anatomii razem wziete :/

--
Pozdrawiam!
Jacek M.

7. Data: 2003-07-07 19:01:33

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje wszystkim osobom, ktore sie dotychczas wypowiedzialy i zachecam
innych :)
moze rozwine dokladniej o co mi chodzi:

chcemy dowiedzieć się jaka panuje aktualnie sytuacja na poszczególnych
uczelniach, jak w praktyce wygląda kwestia przeprowadzania doświadczeń na
zwierzętach, ile osób byłoby zainteresowanych metodami alternatywnymi, jak
dotychczas radzili sobie studenci protestujący przeciwko doświadczeniom na
zwierzętach i z jaką reakcja się spotykali ...

JM wrote:
> SlAM
> zajecia z fizjologii - od 5 lat - nie ma zabek.
> Ja tam widzialem ich przedsionki na filmie...

ciekawa jestem, czy wprowadzanie flmow zamiast krojenia zwierzat jest
podyktowane raczej finansami czy raczej innymi powodami?

> a doswiadczenia na chomiku zrobila na mnie 100x wieksze wrazenie niz
> wszytskei zajecia z anatomii razem wziete :/

moglbys nieco rozwinac? te doswiadczenia przeprowadzaliscie na uczelni?

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl