dobro

11. Data: 2013-06-09 14:00:22

Temat: Re: dobro
Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "CookieM" <t...@d...not.spam> napisał w wiadomości
news:51b4668f$0$1210$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
> podszywa. Ponadto należy sobie uzmysłowić, że Jezus jest Osobą, która
> przypomniała i dopełniła nauczanie Boga znane ze Starego Testamentu ("Nie
> mniemajcie, abym przyszedł rozwiązywać zakon albo proroki; nie przyszedłem
> rozwiązywać, ale wypełnić. Zaprawdę bowiem powiadam wam: Aż przeminie
> niebo i ziemia, jedna jota albo jedna kreska nie przeminie z zakonu, ażby
> się wszystko stało." Mateusz 5:17,18). W tym sensie mówi o sobie jako Bogu
> właśnie. Jeżeli więc ktoś wyrzuca z kogoś złe duchy, czyli dokonuje jego
> duchowego i cielesnego uzdrowienia, w imię Jezusa, dokonuje tego w imię

No zaraz- nie odrywaj od sprawy kontekstu- bo wychodzą brednie. Na tym forum
nie dyskutujmy może o tym, czy teologia wyzwolenia, czy prawosławie, czy
rzymski katolicyzm, czy też może inna wiara- bo do niczego to nie prowadzi.
Zabierasz_grunt_dyskusji. Ta dyskusja ma konkretny kontekst: pisze to ksiądz
Kościoła Rzymsko Katolickiego. I w tym kontekście o tym można dyskutować.
IMO- nadal manipulujesz. Najpierw zarzucasz mi nieprawdę, wprowadzanie w
błąd- mimo, że podałem źródło- łatwo sprawdzalne dla każdego, a teraz
starasz sie dyskusji nadać inne tory. Chrystus wyraźnie powiiedział, że jak
ktoś czyni dobro w Jego imieniu- to jest ok. A jak robi w czyimś innym- to
nie skupia, tylko rozprasza. To_ewidentne. Dosadniej powiedział to papież,
Franciszek- którego i tu przywołano.
A Ty teraz wychodzisz- i wobec faktów stwierdzasz, że KRK nie ma żadnych
praw.

"Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

12. Data: 2013-06-09 14:02:05

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
b.googlegroups.com...

>Zbliza sie wielka burza - reszta wiec troche pozniej.

Żebyś wiedziała. Tylko nie wiadomo, co będzie po tej burzy. Czy będzie to
"później"?

13. Data: 2013-06-09 14:03:59

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Cze, 11:18, "Chiron" <i...@g...com> wrote:
> Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w
wiadomościnews:cee9c14d-2456-4765-98b8-77697487f307@
k3g2000vbn.googlegroups.com...

> Ano- jak ktoś nie zna Ewangelii, to można mu wszystko wcisnąć. Ani papież-
> ani tym bardziej Chrystus nie użyli zwrotu, że "kto nie jest przeciw nam,
> ten z nami".

Powiedz to Terlikowskiemu.

http://www.fronda.pl/a/bardzo-jednoznaczny-przekaz-o
jca-swietego-gloszenie-zabijania-w-imie-boga-to-bluz
nierstwo,28324.html

"Pan odkupił nas wszystkich przez krew Chrystusa - przypomniał Ojciec
Święty. - Wszystkich, nie tylko katolików. A czy i ateistów? Tak,
również ich. Wszystkich! I ta krew czyni nas dziećmi Bożymi pierwszej
kategorii. Zostaliśmy stworzeni jako dzieci na obraz i podobieństwo
Boże, a krew Chrystusa odkupiła nas wszystkich. I my wszyscy mamy
obowiązek czynienia dobra. I myślę, że to przykazanie czynienia dobra
to dobra droga do pokoju. Jeśli my, każdy z osobna, czynimy dobro
drugim, spotykamy innych w czynieniu dobra i powolutku tworzymy tę
kulturę spotkania, której tak bardzo potrzebujemy. <<Ależ proszę
księdza, ja jestem niewierzący, jestem ateistą!>> Czyń dobro - tam się
spotkamy!".

14. Data: 2013-06-09 14:04:11

Od: CookieM <t...@d...not.spam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.06.2013 13:54, Ikselka pisze:

> Jednakże to absolutnie nie to samo, co "kto nie jest z nami, ten przeciwko
> nam"!
> Odróżniasz?

Odróżniam. Zauważ tylko, że bycie "przeciwko" oznacza często opór wobec
nauczania Kościoła, który manipuluje prawdą (radio o. Rydzyka, często
posługuje się tym słowem: "Oni są przeciwko prawdzie", "Z nami jest
prawda", cóż to brzmi trochę jak "Gott mit uns") i używa nauczania
Jezusa do swoich, czysto merkantylnych celów. Schemat więc jest taki:
Kościół Rzymski to Jezus, kto nie aprobuje nauczania Kościoła, jest
przeciwko samemu Jezusowi.

15. Data: 2013-06-09 14:06:52

Od: CookieM <t...@d...not.spam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.06.2013 14:00, Chiron pisze:
[...]
> A Ty teraz wychodzisz- i wobec faktów stwierdzasz, że KRK nie ma żadnych
> praw.

Bo nie ma, to instytucja uzurpatorska, żerująca na najniższych
instynktach i na strachu ludzkim.

16. Data: 2013-06-09 14:15:15

Od: CookieM <t...@d...not.spam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.06.2013 13:59, Ikselka pisze:

> Twoja "wolność" to nieliczenie się z nikim i niczym. Wolność prawdziwa to
> coś zupełnie innego - to możliwość wyboru między ograniczeniami UZNAWANYMI
> ze względu na innych.

A jakie ograniczenia ty uznajesz? Z portali prawicowych, do których
często linkujesz wypływa przekaz: nam wszystko wolno, bo nas ze
wszystkiego rozgrzeszy Kościół, któremu służymy, a ci wszyscy poza nami:
wątpiący, grzesznicy, ateiści, przedstawiciele innych religii drżyjcie!
Idziemy po was (a raczej po wasze głowy)!

17. Data: 2013-06-09 14:21:52

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Cze, 14:03, Hanka <c...@g...com> wrote:

> Powiedz to Terlikowskiemu.
> http://www.fronda.pl/a/bardzo-jednoznaczny-przekaz-o
jca-swietego-glos...

Albo Radiu Watykan.

http://www.radiovaticana.va/pol_RG/2013/Maggio/13_05
_22.html

"Pan nas stworzył na swój obraz i podobieństwo i jesteśmy wizerunkiem
Pana - mówił Papież. - To On czyni dobro, a my wszyscy mamy w sercu to
przykazanie: czyń dobro, nie czyń zła. Wszyscy. <<Ale proszę księdza,
on nie jest katolikiem! Nie może czynić dobra!>>. Owszem, może. Nawet
powinien. Nie tyle może, co wręcz musi, bo ma w sobie właśnie to
przykazanie! <<No, proszę księdza, ale ten to nie jest nawet
chrześcijaninem, nie może czynić dobra!>>. Owszem, może. Ma to czynić.
Natomiast takie myślenie zamknięte, że nie da się czynić dobra poza
nami, jest murem, który prowadzi do wojny, a nawet do tego, co
niektórzy wymyślili w dziejach: do zabijania w imię Boga. A to po
prostu jest bluźnierstwo. Mówienie, że można zabijać w imię Boga, jest
bluźnierstwem".

18. Data: 2013-06-09 14:57:44

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do swoich, czysto merkantylnych celów. Schemat więc jest taki: Kościół
> Rzymski to Jezus, kto nie aprobuje nauczania Kościoła, jest przeciwko

Powołujesz się na Ewangelię. A przecież tam dalej jest napisane, jak to
uczniowie uzdrawiali i wyrzucali demony w imię Jezusa a także jak czarownicy
próbowali na swoją rękę i co im z tego wyszło. Czyli- jasnym jest: kto nie
idzie z nami, ale_idzie_w_imię_Pańskie- to jest z nami. A kto nie jest z
nami- ten_jest_przeciw_nam

--

Chiron

19. Data: 2013-06-09 14:59:25

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

>W dniu 09.06.2013 14:00, Chiron pisze:
> [...]
>>
> Bo nie ma, to instytucja uzurpatorska, żerująca na najniższych instynktach
> i na strachu ludzkim.
Tak, masz rację.
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
Masz rację
p.s.
czy już wystarczy?

--

Chiron

20. Data: 2013-06-09 15:12:24

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <i...@g...com> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
b.googlegroups.com...

> Żebyś wiedziała. Tylko nie wiadomo, co będzie po tej burzy. Czy będzie to
> "później"?

Oh, yea. Yeeesss. Chiron w swoim zywiole - strach, strasznie straszy, uuuu,
ooooohhhh. To najbardziej uwielbiasz, prawda?

Mały poradnik
Wstyd na cały cywilizowany świat.
Homofobia to się leczy!
na dobranoc
Brzydzicie się kłamcami, obłudnikami, hipokrytami?