dobro

1. Data: 2013-06-09 10:36:14

Temat: dobro
Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Cos, o czym jakze czesto zapominaja "chrzescijanie".

(Cudzyslow dotyczy tych, ktorzy wiecej krzycza
niz wierza i wiare wypelniaja.)

"Chrześcijanie nie są jedynymi czyniącymi dobro w tym świecie. Nie są
nimi również jedynie wyznawcy islamu, judaizmu, buddyści czy ateiści.
Dobro potrzebne jest wszystkim i każdy może być jego źródłem."

http://wojciechlemanski.natemat.pl/64053,dwa-tlumy

2. Data: 2013-06-09 11:18:22

Temat: Re: dobro
Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
> [...]

>nimi również jedynie wyznawcy islamu, judaizmu, buddyści czy ateiści.
>Dobro potrzebne jest wszystkim i każdy może być jego źródłem."

Ano- jak ktoś nie zna Ewangelii, to można mu wszystko wcisnąć. Ani papież-
ani tym bardziej Chrystus nie użyli zwrotu, że "kto nie jest przeciw nam,
ten z nami".To zaprzeczenie słów Pana- to propagowany obecnie przez ciemne
siły Kościół Świętego Spokoju. Słowa Pana to:
"Kto nie jest ze Mną, jest przeciwko Mnie; a kto nie zbiera ze Mną,
rozprasza. (Łk 11:14-23)"
I powtórzył to też papież Franciszek. Ba! Mówił też, że każdy się modli. Bo
ten, kto się nie modli- też się modli: do szatana. Czyli- może i pośrednio,
ale jednak- odmówił np ateistom możliwość czynienia dobra.

"Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

3. Data: 2013-06-09 12:16:01

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>nimi również jedynie wyznawcy islamu, judaizmu, buddyści czy ateiści.
>Dobro potrzebne jest wszystkim i każdy może być jego źródłem."

Ba, ale co to jest dobro?

4. Data: 2013-06-09 12:40:47

Od: CookieM <t...@d...not.spam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.06.2013 11:18, Chiron pisze:
[...]
> Ano- jak ktoś nie zna Ewangelii, to można mu wszystko wcisnąć.
[...]

Ano, kto jest manipulatorem, może oszukiwać maluczkich na ich zgubę.
Albowiem Pan powiedział także:

"Tedy mu odpowiedział Jan, mówiąc: Nauczycielu! widzieliśmy niektórego w
imieniu twojem dyjabły wyganiającego, który nie chodzi za nami, i
zabranialiśmy mu, przeto że nie chodzi za nami. Ale Jezus rzekł: Nie
zabraniajcie mu; albowiem nikt nie jest, co by czynił cuda w imieniu
mojem, aby mógł snadnie mówić źle o mnie. Bo kto nie jest przeciwko nam,
za nami jest." Marek 10,38-40

Cytat przywołany przez pana Chirona to zawołanie Kościoła Wielkiego
Inkwizytora. Gotha panie Chiron

5. Data: 2013-06-09 13:02:57

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "CookieM" <t...@d...not.spam> napisał w wiadomości
> [...]
> za nami jest." Marek 10,38-40
>
> Cytat przywołany przez pana Chirona to zawołanie Kościoła Wielkiego

Kolejny manipulant. Wyciąłeś z mojego cytatu odnośnik do Ewangelii.
Napisałeś, ze to nie słowa Chrystusa, tylko zawołanie inkwizytora-
mimo_że_podałem_cytat_do_Ewangelii
"Kto nie jest ze Mną, jest przeciwko Mnie; a kto nie zbiera ze Mną,
rozprasza. (Łk 11:14-23)"
Każdy może sobie sprawdzić- to, co ZMANIPULOWAŁEŚ.
Twój cytat dotyczy człowieka, który w_imieniu_Jezusa wyrzucał złe duchy-
czynił dobro. W_imieniu_Jezusa. Nie ma zbawienia inaczej, jak przez Jezusa.
Cytat, którym się chytrze posłużył ten "ksiądz" z cytowanego blogu dotyczył
tego, że KAŻDY moze czynić dobro. Powołał się też na autorytet papieża-
który wyraźnie powiedział, że modli się każdy- a jak ktoś się nie modli, to
też się modli: do szatana. Nie każdy więc może czynić dobro. Jeśli tego
dobra nie ma w nim- nie może dawać czegoś, czego mu brak. Nawet pozorne
dobro czynione przez złego- jest tylko pozorne.

6. Data: 2013-06-09 13:27:11

Od: CookieM <t...@d...not.spam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.06.2013 13:02, Chiron pisze:
[...]
> [...]
> czynić dobro. Jeśli tego dobra nie ma w nim- nie może dawać czegoś,
> czego mu brak. Nawet pozorne dobro czynione przez złego- jest tylko

Inkwizytorem jest Kościół, który zawłaszczył Jezusa i się pod Niego
podszywa. Ponadto należy sobie uzmysłowić, że Jezus jest Osobą, która
przypomniała i dopełniła nauczanie Boga znane ze Starego Testamentu
("Nie mniemajcie, abym przyszedł rozwiązywać zakon albo proroki; nie
przyszedłem rozwiązywać, ale wypełnić. Zaprawdę bowiem powiadam wam: Aż
przeminie niebo i ziemia, jedna jota albo jedna kreska nie przeminie z
zakonu, ażby się wszystko stało." Mateusz 5:17,18). W tym sensie mówi o
sobie jako Bogu właśnie. Jeżeli więc ktoś wyrzuca z kogoś złe duchy,
czyli dokonuje jego duchowego i cielesnego uzdrowienia, w imię Jezusa,
dokonuje tego w imię Dobra, o którym poucza ST i NT.

7. Data: 2013-06-09 13:53:31

Od: CookieM <t...@d...not.spam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.06.2013 12:16, Ghost pisze:

> Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

> Ba, ale co to jest dobro?
Miłość i wolność.

8. Data: 2013-06-09 13:54:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 09 Jun 2013 12:40:47 +0200, CookieM napisał(a):

> Bo kto nie jest przeciwko nam,
> za nami jest." Marek 10,38-40

Jednakże to absolutnie nie to samo, co "kto nie jest z nami, ten przeciwko
nam"!
Odróżniasz?
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

9. Data: 2013-06-09 13:59:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 09 Jun 2013 13:53:31 +0200, CookieM napisał(a):

> Miłość i wolność.

Twoja "wolność" to nieliczenie się z nikim i niczym. Wolność prawdziwa to
coś zupełnie innego - to możliwość wyboru między ograniczeniami UZNAWANYMI
ze względu na innych.

10. Data: 2013-06-09 13:59:42

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Cze, 12:16, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> Użytkownik "Hanka" <c...@g...com>
>
> Ba, ale co to jest dobro?

"Dobro to tylko to, co szlachetne, zło to tylko to, co haniebne."
Autor: Cyceron

Wiki zas, rzecze:
"Dobro - jedno z podstawowych (pierwotnych) pojęć etycznych,
utożsamiane z pojęciem bytu. W moralności dobro określa poprawność
(zgodność z normami moralnymi) czynów i zachowań człowieka."

No i tu sie zaczyna jazda, wiem :)
Kto ma prawo okreslac, co jest dobrem.
Co znaczy zwrot "normy moralne" i kto je ustala.
Wiem, ze mozna tak w nieskonczonosc...

I tu wygodniej bedzie osobom wierzacym i poslugujacym
sie przykazaniami - maja bowiem oparcie w dekalogu;
wiedzac i wierzac, ze dekalog wyznacza _dobre_ kierunki
zachowan.

Zbliza sie wielka burza - reszta wiec troche pozniej.

Mały poradnik
Wstyd na cały cywilizowany świat.
Homofobia to się leczy!
na dobranoc
Brzydzicie się kłamcami, obłudnikami, hipokrytami?