[druty] kapelusz jak z bajki

1. Data: 2004-11-03 19:09:24

Temat: [druty] kapelusz jak z bajki
Od: "Dommi" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Same zobaczcie!
http://www.coats.de/PDF/smc_hexenhut.pdf

Czy jakaś dobra dusza znająca język niemiecki mogłaby mi pomóc i
przetłumaczyłaby ten opis? Zakochałam się w tym kapeluszu, a tu klops - nie
znam języka :(. Będę baaardzo wdzięczna!
Pozdrawiam, Dommi (Wwa)

1. Data: 2004-11-03 20:30:26

Temat: Re: [druty] kapelusz jak z bajki
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Dommi" <d...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> nie
> znam języka :(. Będę baaardzo wdzięczna!

Material: 200 g wloczki 75% welna, 25% polyamid, 100m/50g
druty do skarpet nr 4-5, jeden duzy guzik.
Probka: 20 oczek na 28 rzedow =10X10 cm, przy roznicy wziac ciensze lub
grubsze druty.

Nabrac 240 o. robic 1 rzad prawo i 1 lewo itd. przy tym w co 6 rzedzie 20
razy, rownomiernie (w rownych odstepach) zebrac po 2 oczka = na wysokosci 9
cm 120 oczek.
Dalej robic prawo. W 24 rzedzie zebrac rownomiernie 10 oczek = 10x zebrac po
2 oczka.
To zbieranie powtorzyc VERSETZT (nie wiem jak dokladnie przetlumaczc, chodzi
o to: jesli w tym 24tym rzedzie zebralas np. 10 i 11 oczko oraz 20 i 21, to
teraz musisz zebrac posrodku czyli tak 15 i 16 oczko): 1x w 14 rzedzie, 8x w
12 i 6x w 6 rzedzie, ostatnie 10 oczek zebrac na nitke i zaciagnac i zszyc.
Wywinac rondo i przyszc guzik.

Troche jest to dla mnie niejasne, bo te rzedy jakos od gory sa liczone? To
zbieranie tez jakos dziwnie opisane, ale moze choc troche pomoglam.

Pozdrawiam

Monika (Hannover)

1. Data: 2004-11-03 21:13:58

Od: "Dommi" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika! Jestes wielka! Bardzo Ci dziekuje! Postaram sie to rozpracowac
dalej :).
Dommi (Wwa)

1. Data: 2004-11-05 15:34:32

Od: "Liana" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i 21, to teraz musisz zebrac posrodku czyli tak 15 i 16 oczko): 1x w 14
> rzedzie, 8x w 12 i 6x w 6 rzedzie, ostatnie 10 oczek zebrac na nitke i

Chyba udalo mi sie to rozgryzc:
nabrac 240o przerabiac i gubic w co 6rz 20o - po 9cm winnobyc oczek120 -
czyli robimy razem 36rz i gubimy 120o.
Nastepnie po 24rz gubimy 10o, powtarzamy gubienie 10-ciu oczek po kolejnych
14rz - juz mamy ich 100.
Teraz 8 x co 12rz gubimy znowu po 10o. - to daje nam juz zgubionych kolejne
80o - wniosek na drucie zostalo ich 20.
I tu jest chyba (tak mysle) blad w tlumaczeniu powyzej:
powinno byc 1x w 6rz a nie 6x.
Jesli zgubimy po 6rz kolejne 10o. to zostanie nam 10o do zebrania na nitke i
koniec robótki.

Posiedzialam nad tym bo bardzo mnie ten kapelusz urzekl.

Mam nadzieje, ze pomoglam

Pozdrwiam
Lina
LODZ

[szydełko] jak to się robi
makrama
[szydełko] Pytanko o bluzeczkę szydełkową
[druty] fredzle?
7ya- pytanie