[druty] wymieklam, pomozcie

1. Data: 2006-10-02 13:50:41

Temat: [druty] wymieklam, pomozcie
Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialam zrobic sweterek wzorem wzietym z ,,Burdy Special druty i oczka''
http://thelcia.w.interia.pl/wzor1.jpg
no i wymieklam. Naprawde, ponad 20 lat dziergania, a ja nie umiem
rozszyfrowac wzoru.
Interesuje mnie wlasciwie tylko srodkowy fragment wzoru, ale oznaczenia
i tak sa takie same.

+ - oczko brzegowe
czarny kwadrat - o.prawe
kropka - 1 o. przerobic na prawo z n. (n.=narzut)
kwadrat z pionowa kreska - 1 o. zdjac na lewo, prowadzac nitke z tylu
robotki
kwadrat z pozioma kreska - o. lewe
bialy kwadrat - oczka bez znaczenia (tzn. tak, jakby ich nie bylo)

Do tej pory rozumiem, ale teraz:

kwadrat z dwiema przekatnymi - 1 o. z n. zdjac na lewo

Co to jest? 1 oczko z narzutem? 1 oczko z narzutu? Skad w ogole ten
narzut w pierwszym rzedzie? Jak to w ogole ruszyc?
Chodzi o narzut z poprzedniego rzedu, a moze zrobic narzut, potem zdjac
jedno oczko czy zdjac oczka, a potem zrobic narzut?

Nie podobaja mi sie tez oczka prawe we wszystkich, zarowno parzystych
jak i nieparzystych, rzedach.

W kazdym razie mam za soba co najmniej kilka prob i efekt ani troche nie
przypomina tego ze zdjecia.

Pomozecie? :)

th

2. Data: 2006-10-02 14:27:56

Temat: Re: [druty] wymieklam, pomozcie
Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj ciekawy wzorek w.g tego co znalazlam w w burdzie ,,330 wzorow
dziewiarskich,, opis jest taki --1.o z 1n. zdjac na lewo ----wydaje mi sie
ze jest to o,z n zdjete bez przerabiania ale zastanawia mnie dlaczego na
lewo?? trzeba by bylo wyprobowac wzorek a moze chodzi o to ze jest to prawe
o. i trzeba go zjac nie przerobione jako lewe moze chaotycznie pisze ale tak
sobie glosno mysle zrob probke a zobaczysz ale napewno jest zdejmowane z
narzutem bez przerabiania sara

3. Data: 2006-10-02 14:38:54

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):
> [...]
> lewo?? trzeba by bylo wyprobowac wzorek a moze chodzi o to ze jest to prawe
> o. i trzeba go zjac nie przerobione jako lewe

Znaczy mniej wiecej tyle, ze trzeba drutem chwycic oczko tak, jakbys
miala zamiar zrobic lewe oczko.

> moze chaotycznie pisze ale tak
> sobie glosno mysle zrob probke a zobaczysz ale napewno jest zdejmowane z
> narzutem bez przerabiania sara

Probek zrobilam juz kilka :) wydaje mi sie, ze niby rozumiem, ale efekt
jest bardzo daleki od tego ze zdjecia. Gdyby choc troche go przypominal,
pewnie bym sobie poradzila.

th

4. Data: 2006-10-02 16:27:15

Od: "Lila Bohatkiewicz" <l...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

a mi sie wydaje że to jest zwykły wzór tzw. plaster miodu
pozdrawiam

5. Data: 2006-10-02 16:49:24

Temat: Re: wymieklam, pomozcie
Od: "Mono" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Theli napisał(a):

> [...]
> jak i nieparzystych, rzedach.
>
> W kazdym razie mam za soba co najmniej kilka prob i efekt ani troche nie

To jest narzut, zdjęte oczko... robiłaś ścieg angielski? To
dokładnie tak samo, tyle, że w angielskim zdejmowane idą w jednym
rzędzie, a tu się przeplatają. Ot co.. Tak na zdrowy chłopski rozum
Pozdrawiam M.
A... szkoda, że nie ma objaśnień do symboli, wtedy zrobiłabym
próbkę

6. Data: 2006-10-02 17:44:25

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mono napisał(a):

> To jest narzut, zdjęte oczko... robiłaś ścieg angielski?

Byc moze, ale nazwa nic mi nie mowi.

> A... szkoda, że nie ma objaśnień do symboli, wtedy zrobiłabym

Symbole opisalam i opisy podalam w dokladnym brzmieniu.

th

7. Data: 2006-10-02 17:45:08

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lila Bohatkiewicz napisał(a):
> a mi sie wydaje że to jest zwykły wzór tzw. plaster miodu

A masz jakis inny opis tego sciegu? Czasami to samo napisane innymi
slowami duzo zmienia.

th

8. Data: 2006-10-02 17:49:57

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Theli napisał(a):

> Byc moze, ale nazwa nic mi nie mowi.

Wlasnie sobie przypomnialam, ze rzeczywiscie robilam cos podobnego, ale
zlozonego tylko z rzedow 1 i 2 (czyli bez ,,przesuniecia'').
Ale tam w rzedach powrotnych robila sie lewe oczka, nei prawe (czyli
jedna moja watpliwosc by sie wyjasnila).

th

9. Data: 2006-10-03 16:13:08

Od: "Ulcia" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozszyfrowac wzoru.
> Interesuje mnie wlasciwie tylko srodkowy fragment wzoru, ale oznaczenia
Witaj. Do tego środkowego fragmentu jest wyjasnie dokładniejsze na stronie
30, o wzorach patntowych. Tak mi się przynajmniej wydaje, poadrawiam,Ula.

Szukam Anny 12/2001
Wymiary Barbie
Tlumaczenie rosyjsko angielskie lub rosyjsko polskie
Tlumaczenie rosyjski- angielski
Gazetki