druty-żalę się

1. Data: 2005-02-22 13:54:37

Temat: druty-żalę się
Od: "Agnieszka_K" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
muszę się pożalić.
Właśnie kończę sweter na drutach, rozpinany z kieszeniami i cieplutki. Już
wszystko pozszywałam, jeszcze zostały mi do przyszycia guziki i muszę
podpruć i zrobić większy kołnierz. I wszystko byłoby dobrze, tylko że ten
sweterek ciut jakby za duży :-(. Jeszcze zniosę to, że luźny i wokół bioder
mam mały zapas, bo to taki "kurtkowy" sweter i właściwie to może być, ale
rękawy wyszły mi dużo za długie. Dobre są, gdy podwinę mankiety. Mój kochany
mąż twierdzi, że z takimi podwiniętymi mankietami to nawet lepiej wyglądaja,
ale mnie to denerwuje. Nawet sprułabym i skróciłabym te rękawy, ale już mam
wszystko pozszywane, a ja wolę zrobić cały nowy sweter niż rozpruwać szwy i
potem zszywać to od nowa.
Pocieszcie mnie. Może takie podwijane mankiety też się nosi ;-), co?
Pozdrawiam.
Agnieszka (Kalisz)

1. Data: 2005-02-22 14:06:33

Temat: Re: druty-żalę się
Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka_K napisał(a):

> Pocieszcie mnie. Może takie podwijane mankiety też się nosi ;-), co?
> Pozdrawiam.

Ja nosze :) ale to dlatego, ze zrobilam za krotkie rekawy i tez mi sie
nie chcialo rozpruwac swetra, zeby je przedluzyc. Nabralam wiec oczek od
dolu i dorobilam mankiet + zawiniecie. Nawet niezle wyszlo, zwlaszcza ze
sweter jest ogolnie dopasowany i do tego ma kilakrotnie wywijany golf.

A probowalas podlozyc do srodka i przyszyc? Albo uciac sciagacz (da sie,
tylko trzeba bardzo ostroznie zaszyc wszystkie oczka)?

th.

1. Data: 2005-02-22 14:09:59

Od: "Agnieszka_K" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> A probowalas podlozyc do srodka i przyszyc? Albo uciac sciagacz (da sie,
> tylko trzeba bardzo ostroznie zaszyc wszystkie oczka)?

Dzięki za pociechę :-)
Z tymi rękawami to nic się nie da zrobić, bo nie mają ściągacza tylko na
brzegu (czyli pierwsze 3 rzędy) jest robione ściegiem francuskim prawym a
potem półpatentem (lub czymś podobnym, najpierw trenowałam wzór "na brudno"
i to, co mi się spodobało wykorzystałam jako wzór) i niemal od samego
początku rękawy są rozszerzane; gdybym je troszkę skróciła "od dołu" to
byłyby dużo za szerokie.
Pozdrawiam.
Agnieszka (Kalisz)

1. Data: 2005-02-22 16:34:42

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 Feb 2005 14:54:37 +0100, "Agnieszka_K"
<t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>sweterek ciut jakby za du?y :-(. Jeszcze znios? to, ?e lu?ny i wokó? bioder
>mam ma?y zapas, bo to taki "kurtkowy" sweter i w?a?ciwie to mo?e by?, ale
>r?kawy wysz?y mi du?o za d?ugie. Dobre s?, gdy podwin? mankiety. Mój kochany
>m?? twierdzi, ?e z takimi podwini?tymi mankietami to nawet lepiej wygl?daja,
>ale mnie to denerwuje. Nawet spru?abym i skróci?abym te r?kawy, ale ju? mam
>wszystko pozszywane, a ja wol? zrobi? ca?y nowy sweter ni? rozpruwa? szwy i
>potem zszywa? to od nowa.
>Pocieszcie mnie. Mo?e takie podwijane mankiety te? si? nosi ;-), co?

NOSI SIE - przez tube krzycze! wszystko mozna nosic, ja nosze
tylko zawiniete!
Ale jak TOBIE sie nie podobaja, to przetnij nitke na koncu samym
rzedu - w miejscu, gdzie poiwnien sie konczyc sciagacz)
-pociagnij ja bardzo mocno, przejdzie ona przez caly rzad -
odetnij ja na drugim koncu, , wyciagnij te nitke/welne i odpadnie
Ci kawalek dolny rekawa, nabierz na oczka welny i rob do takiej
dlugosci (np sciagacz) ile chcesz

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-02-22 19:49:10

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka_K" <t...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> Mój kochany mąż twierdzi, że z takimi podwiniętymi mankietami to nawet
> lepiej wyglądaja, ale mnie to denerwuje. (...)

Moze zrob na drutach takie padki (tak to sie nazywa?) jak czasem sa przy
rekwach koszul, tak od spodu. Przyszyj guzik, podwin, zapnij i bedzie
wygladac, ze tak to ma byc :-)

Monika

1. Data: 2005-02-22 19:51:06

Od: "Aga" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

gdybym je troszkę skróciła "od dołu" to
> byłyby dużo za szerokie.

No to sprzedam Ci patent mojej mamy(ktory zreszta od niej odziedziczylam i sie
sprawdza).
Mam nadzieje ze Ci to dobrze wytlumacze.
Musisz na dole rekawa w miejscu gdzie chcesz skrocic rekawy wyciagnac nitke,
obciac ja i wysunac z robotki. Zostana powinny zostac oczka i "dol" odcietej
czesci. nastepnie nastepnie te oczka nasuwasz na drut i wykanczasz robotke tak
jak chcesz. Ja tak zrobilamz jednym swetrem ktory mi sie nie podobalbo zrobilam
go z sciagaczami a stwierdzilam ze lepiej by wygladal z zawijajacymi sie
brzegami.Mam nadzieje ze jest to w maiare jasno wytlumaczone.
Pozdrawiam
Aga(Londyn)

1. Data: 2005-02-23 12:47:05

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Feb 2005 20:51:06 +0100, "Aga" <w...@o...pl>
wrote:

> [...]
>go z sciagaczami a stwierdzilam ze lepiej by wygladal z zawijajacymi sie
>brzegami.Mam nadzieje ze jest to w maiare jasno wytlumaczone.

Wychodzi na to, ze ja jestem Twoja Mama, hehehe dokladnie to samo
opisalam wczesniej ;)))

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-02-24 22:05:15

Od: "Naila" <odpowiadajac_nadawcy@popraw_adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka_K":
> [...]
[...]
> Pocieszcie mnie. Może takie podwijane mankiety też się nosi ;-), co?

Jej, uwielbiam długie rękawy! Są wspaniałe i bardzo modne!
Można w nie sobie całkowicie ręce schować i jest cieplej...
I wyglądają nieco dekadencko :)

Dla mnie sweter bez dłuższych rękawów, to nie sweter, a taka powiększona kamizelka

Jola z Białegostoku

xxx Paula Vaughan
pomocy - wzór - szydełko
Do Haliny