drzewo truskawkowe

1. Data: 2009-01-29 16:00:00

Temat: drzewo truskawkowe
Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co Wy na to?
http://www.allegro.pl/item533060399_drzewko_truskawk
owe_raj_dla_oczu_i_podniebienia.html
Czy to coś jest do uprawiania w naszych warunkach, a owoce da się jeść i
smakują?

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2009-01-29 16:31:48

Temat: Re: drzewo truskawkowe
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 Jan 2009 17:00:00 +0100, Krycha napisał(a):

> [...]
owe_raj_dla_oczu_i_podniebienia.html
> Czy to coś jest do uprawiania w naszych warunkach, a owoce da się jeść i

Warto poczytać, co inni na ten temat:
http://www.bio-forum.pl/messages/527/59141.html

3. Data: 2009-01-29 18:33:44

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
owe_raj_dla_oczu_i_podniebie
nia.html
> Czy to coś jest do uprawiania w naszych warunkach, a owoce da się jeść i

Nie zimuje w gruncie,a z truskawkami nie ma nic wspólnego.
Pozdrawiam.Mirzan

4. Data: 2009-01-29 20:05:19

Od: nevisilien <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

to po prostu liczi. u nas nie przezimuje w gruncie. do hodowania w
doniczce na oknie, ew. wystawiania na taras w lecie. owoce sa smaczne,
slodkawe, jedrne - trzeba obracze skorki.

5. Data: 2009-01-29 20:07:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 Jan 2009 12:05:19 -0800 (PST), nevisilien napisał(a):

> to po prostu liczi. u nas nie przezimuje w gruncie. do hodowania w
> doniczce na oknie, ew. wystawiania na taras w lecie. owoce sa smaczne,
> slodkawe, jedrne - trzeba obracze skorki.

Ale chyba jednak lepiej poszukać sadzonek, niż kupowac wątpliwej jakości
nasiona, niecertyfikowane na pewno. Ja w każdym razie mam ochotę, może
wiosną gdzies znajdę. Lubię tarasowe.

6. Data: 2009-01-29 21:52:26

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale chyba jednak lepiej poszukać sadzonek, niż kupowac wątpliwej jakości
> nasiona, niecertyfikowane na pewno. Ja w każdym razie mam ochotę, może
> wiosną gdzies znajdę. Lubię tarasowe.

To nie jest liczi.Nasiona miałem z Holandii,wschodziły.Z krajowej firmy
nie wschodziły,też były zagraniczne,ale stare.Za krzaczor po kolana dałem
40zet,trzy lata temu,w ogrodzie nie przezimował.Zreszta moje siewki też nie
przeżyły zimy.Nasiona trzeba siać jesienią i zostawić w ogrodzie przez zimę.
Mirzan

7. Data: 2009-02-02 01:27:38

Od: Bądź Zdrów <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krycha napisał:
> [...]
owe_raj_dla_oczu_i_podniebienia.html

> Czy to coś jest do uprawiania w naszych warunkach, a owoce da się jeść i

To mi przypomina li-chi. Tak się to bodaj transliteruje z chińszcyzny
(ale pewności nie mam :) ). Czy bo ja wiem? Owoce siakieś takie mdłe mi
się wydały, no ale były ze sklepu, więc może rwane "na zielono", a
później dojrzewały - nie wiem, nie znam się.

8. Data: 2009-02-02 01:30:50

Od: Bądź Zdrów <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mirzan napisał:

> To nie jest liczi.

Nie? A to: http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczi_chi%C5%84skie ?
Podobne.

9. Data: 2009-02-02 08:43:57

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drzewo truskawkowe to drzewo truskawkowe, nie liczi. To arbutus.

http://www.dyg.ie/item/strawberry-tree

Jak widać, jest irlandzkim skarbem. :-)

W ogrodzie botanicznym w Dublinie rosło drzewo truskawkowe, dorosło sędziwego
wieku /pień ma ponad metr średnicy/. Z powodu jakiegoś tam kataklizmu /nie
pamiętam... sprawdzę przy najbliższej wizycie w ogrodzie/ zostało złamane i
pozostał po nim tylko pień. Na szczęście - odbijają młode pędy. Mają już ok.
metra wysokości. Kwiaty widziałam w zeszłym roku, owoców - nie. Kwiaty podobne
do kwiatów borówki.

Roślina faktycznie jest skarbem, bo w ogrodzie dublińskim bardzo niewiele
roślin jest opisanych czymkolwiek więcej niż nazwą łacińską. Do tych
nielicznych należy kawa, tillandsia, bixa orellana i drzewo truskawkowe
właśnie. Może jeszcze ze dwa - trzy by się znalazły.

Ania

Jadłam owoce - kandyzowane, chińskiej produkcji. Z pestką podobną do pestki
mirabelki, tyle że nieco bardziej wydłużoną. Kwaskowate, trudno mówić o
własnej słodyczy - były otoczone cukrem.

10. Data: 2009-02-02 15:09:17

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jadłam owoce - kandyzowane, chińskiej produkcji. Z pestką podobną do pestki
> mirabelki, tyle że nieco bardziej wydłużoną.

Drzewo truskawkowe,Arbutus unedo nie ma pestki.
Mirzan

Kłopoty z cyklamenami
Czym odgrodzic sie od sasiada na dzialce lesnej ..
NAWADNIANIE
tulipany
Nie jest dobrze sie kłócic,ale jak nie mozna inaczej....????