dwa przepisy słodkie poszukuję

1. Data: 2003-10-22 13:36:31

Temat: dwa przepisy słodkie poszukuję
Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Ale w najlepszej wersji:
1) krem waniliowy do gruszek (bez klusek i żeby na pewno gęstniał!)
2) piernik, taki urodzinowy, najlepiej przekładany, bardzo wilgotny i
aromatyczny ale żeby nie musiał leżeć dwa tygodnie

pozdrawiam wielbicieli czekolady
koneserka

1. Data: 2003-10-22 17:06:45

Temat: Re: dwa przepisy słodkie poszukuję
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

agatka wrote:

> Ale w najlepszej wersji:
> 1) krem waniliowy do gruszek (bez klusek i żeby na pewno gęstniał!)

To, ze sos waniliowy jest bez klusek to zalezy od sposobu mieszania, a
nie od przepisu. Tu podaje Ci przepis na moj sos do gruszek.

2 zoltka ukrecic z 2 czubatymi lyzkami cukru plus 1 lyzka wanilii w
plynie albo 1 paczka cukru waniliowego.
Dodac 2 lyzki maki kartoflanej, kukurydzianej albo ryzowej
Dodac pol szklanki slodkiej smietanki, wymieszac dokladnie. Przelac do
garnka i
dodac pol szklanki mleka, doprowadzic do bulgotania na malym ogniu,
ciagle mieszajac. Odstawic odkryte do wystygniecia, pomazac wierzch
kawalkiem masla, co zapobiega robieniu sie korzucha.

> 2) piernik, taki urodzinowy, najlepiej przekładany, bardzo wilgotny i
> aromatyczny ale żeby nie musiał leżeć dwa tygodnie

W archiwum w google na haslo piernik wyskakuje 487 odpowiedzi - mysle ze
cos by Ci sie nadalo. Tu jeden przepis z tych z archiwum:

http://tinylink.com/?qO439wJ6mJ

Magdalena Bassett

1. Data: 2003-10-23 07:50:14

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 2003-10-22 at 15:36, agatka wrote:
> [...]
> 2) piernik, taki urodzinowy, najlepiej przekładany, bardzo wilgotny i
> aromatyczny ale żeby nie musiał leżeć dwa tygodnie

Piernik wyprobowany i chwalony przez wieeeelu grupowiczow - chyba sobie
zrobie...

"2 szkl. kwasnego mleka lub kefiru (robilam tez z jogurtem
naturalnym)
1/2 szkl. oleju
3 szkl. maki
2 lyzki kakao
2 lyz. dzemu (albo powidel)
2 lyzeczki sody oczyszczonej
1 szkl. cukru
przyprawa do piernikow
moga byc bakalie

Skladniki wymieszac, wylac do formy, piec ok. 40 min.

Mozna przekladac bita smietana albo dzemem. Ja pieke w
keksowej formie i juz nie przekladam. Jest mokry i doskonaly
kiedy chce sie cos slodkiego, a do sklepu pod gorke :>

Castle"
--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-23 08:11:59

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kot" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Piernik wyprobowany i chwalony przez wieeeelu grupowiczow - chyba sobie
> zrobie...

[ciach przepis]
a jajek tam nie ma?

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-10-23 08:20:40

Temat: Re: dwa przepisy słodkieposzukuj
Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruszynka (Wrocław)" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Kot" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> [ciach przepis]
> a jajek tam nie ma?

Bo to jest znany przepis na Murzyna inwalide, bez jaj :))).
Ja kiedys omylkowo zrobilam to z maslanka, odradzam!
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2003-10-23 08:44:00

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2003-10-23 at 10:11,
=?iso-8859-2?Q?Kruszynka_\=28Wroc=B3aw\=29?= wrote:
> Użytkownik "Kot" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> [ciach przepis]
> a jajek tam nie ma?
>
> Kruszyna

Nie ma. Wlasnie z tego powodu zwany jest piernikiem bez jaj (poszukaj
sobie guglem, naprawde tak sie nazywa ;-))

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-23 12:27:04

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ma. Wlasnie z tego powodu zwany jest piernikiem bez jaj (poszukaj
> sobie guglem, naprawde tak sie nazywa ;-))

Ach, to to jest ten slynny "murzyn bez jaj"? [celowo pisze mala literra, bo
to ciasto, a nie swiadectwo mojej nietolerancji]. No to teraz zrozumialam
wreszcie o co chodzi :)

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-10-23 12:28:18

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Ja kiedys omylkowo zrobilam to z maslanka, odradzam!

A, to ty robilas? Pamietam :) Ale z kefirem wyjdzie?

Kruszyna
ze zbednym kefirem w lodowce
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-10-24 07:37:28

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> A, to ty robilas? Pamietam :) Ale z kefirem wyjdzie?
>
> Kruszyna
> ze zbednym kefirem w lodowce

Wielu osobom wyszlo... Ja jakos po probie z maslanka stracilam serce do tego
ciasta.
Moze za jakis czas mi przejdzie?
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!