dyzplazja

1. Data: 2003-03-14 22:25:17

Temat: dyzplazja
Od: "H.S." <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy moglby ktos sprecyzowac dokladnie znaczenie tego wyrazu co jest w
temacie

2. Data: 2003-03-14 23:20:20

Temat: Re: dyzplazja
Od: "rooster" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "H.S." <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> Czy moglby ktos sprecyzowac dokladnie znaczenie tego wyrazu co jest w
> temacie

Dysplazja: nieprawidlowe dojrzewanie komorek.

3. Data: 2003-03-17 08:16:44

Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dysplazja: nieprawidlowe dojrzewanie komorek.
Doslownie raczej: nieprawidlowy wzrost.
Okreslenie uzywane jest w kilku sytuacjach:
- jako okreslenie nieprawidlowosci rozwojowej (np. dysplazja nerki)
- jako okreslenie zmian na poziomie komorkowo-tkankowym stanowiacych prekursor
nowotworu (np. dysplazja w zoladku)
- jako okreslenie innych nieprawidlowosci struktury (np. dysplazja wloknista
kosci)

--
Krzysiek, EBP
Jezeli nie wiesz co robic rob to dobrze.

4. Data: 2003-03-17 08:53:55

Od: "Jackie" <j...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba wirtualnie znana, jako "suzuki nakai" napisała:

> [...]
> prekursor nowotworu (np. dysplazja w zoladku)
> - jako okreslenie innych nieprawidlowosci struktury (np. dysplazja

A jeśli dysplazja dotyczy piersi?
Możecie coś na ten temat napisać?

--
*****Jackie*****

5. Data: 2003-03-17 08:58:42

Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jeśli dysplazja dotyczy piersi?
> Możecie coś na ten temat napisać?

Mozemy ;-).
d. = Zmiany wloknisto-torbielowate (nowsza nazwa), mastopatia (nieco starsza).
Twardsze miejsca w biuscie, histologicznie duzo tkanki lacznej + torbiel roznej
wielkosci. Czasem dochodzi rozrost nablonka.
Znaczenie - glownie polega na roznicowaniu z nowotworami. Diagnostyka obrazowa
+ ew. biopsja cienkoiglowa. Leczenie operacyjne - w czescie przypadkow sie
wycina, nie znam dokl. wskazan. Torbiele moga wymagac oproznienia.
Natomiast ryzyko rozwoju raka zalezy wlasciwie wylacznie od wspolistniejacego
rozrostu nablonka - jesli go nie ma to nie rosnie.

6. Data: 2003-03-17 09:21:57

Od: "Jackie" <j...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba wirtualnie znana, jako "suzuki nakai" napisała:

> Mozemy ;-).

Dzięki:)

> [...]
> oproznienia. Natomiast ryzyko rozwoju raka zalezy wlasciwie wylacznie
> od wspolistniejacego rozrostu nablonka - jesli go nie ma to nie

Pierwsze torbiele miałam 8 lat temu : malutkie i w jednej piersi.
Diagnostyka: usg, sonnomamografia,biopsja, pobrany płyn zbadany i
wyniki bardzo dobre, badania poziomu hormonów, potem leczenie w
zasadzie głównie homeopatyczne.
Teraz znów się pojawiły torbiele - malutkie w obu piersiach. Jestem
przed badaniami : pomiędzy 17- 20 dniem cyklu mam zrobić badania na
poziom prolaktyny, progesreronu i ..bodajże estradiolu.
Potem...wszystko zależy od wyników badań hormonów i nastepnych, które
mnie czekają...
Mówiąc szczerze zaczynam się denerwować :(
--

Cilest czy Logest?
Interakcje
Dziecko a dorosły!