dziecko samo w samolocie

1. Data: 2006-02-14 07:00:17

Temat: dziecko samo w samolocie
Od: "Beatka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adaś (9lat) ma mozliwość spędzić wakacje u mojej siostry w Calgary.Bardzo
się napalił. Jedyny problem w tym, że ma polecieć sam i najprawdopodobniej z
przesiadką. Wiem, że dzieci latają same, są pod opieką stewardesy, moj
siostrzeniec tak do nas przylecial kiedyś. Tylko, że to był lot bezposredni.
Czy dzieci mogą latać same z przesiadką? Czy stewardesa zaprowadzi go do
drugiego samolotu?
Czy są jakieś ogólne przepisy czy to zależy od danej linii lotniczej?
Może ktoś miał taką sytuację a może ktoś coś podpowie - gdzie pytać, gdzie
szukać?
Z góry dziękuję za pomoc

--
Beatka (Adaś 17.04.1997, Wojtuś 25.06.2002)

2. Data: 2006-02-14 08:56:43

Temat: Re: dziecko samo w samolocie
Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beatka wrote:

> Czy są jakieś ogólne przepisy czy to zależy od danej linii lotniczej?

Od linii lotniczych, afaik. Ale zmartwie Cie: bedzie Ci ciezko znalezc
linie, ktora zezwoli na samotny lot z przesiadkami dziewieciolatkowi.
Granica wieku to w zaleznosci od linii zwykle 10-12 lat. Mnie akurat
zadna nie przychodzi na mysl, co nie znaczy, ze nie istnieje.

Przewaznie za male dziecko (do wspomnianej granicy wieku) podrozujace
samotnie trzeba dodatkowo doplacic (50-100 euro w jedna strone na lotach
transatlantyckich).

> Może ktoś miał taką sytuację a może ktoś coś podpowie - gdzie pytać, gdzie
> szukać?

Musisz szukac na stronach internetowych danej linii lub po prostu
zadzwonic na infolinie.

D.

3. Data: 2006-02-14 19:18:24

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Beatka" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> bezposredni.
> Czy dzieci mogą latać same z przesiadką? Czy stewardesa zaprowadzi go do

dzieci lataja z przesiadkami. jesli jest to ta sama linia lotnicza to nie
ma chyba wiekszych problemow.

> Czy są jakieś ogólne przepisy czy to zależy od danej linii lotniczej?
> Może ktoś miał taką sytuację a może ktoś coś podpowie - gdzie pytać, gdzie
> szukać?

zapytac nalezy , w liniach lotniczych ktorymi
poleci syn.

iwon(k)a

4. Data: 2006-02-15 08:55:24

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a wrote:

> dzieci lataja z przesiadkami.

A mogalbys podac konkretny przyklad linii ? Bo pol roku temu szukalam
linii, ktora wziela by na taki wlasnie lot corke (rowniez
dziewieciolatke) kolegi z pracy i nie znalazlam. Moglo by mi sie przydac
w przyszlosci.

D.

5. Data: 2006-02-15 16:22:02

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dunia" <d...@n...o2.pl> wrote in message

> A mogalbys podac konkretny przyklad linii ? Bo pol roku temu szukalam
> linii, ktora wziela by na taki wlasnie lot corke (rowniez dziewieciolatke)
> kolegi z pracy i nie znalazlam. Moglo by mi sie przydac w przyszlosci.

chyba Francuskie (?) bo znajomy opowiadal o locie z przesiadkami wnuczki
do Francji z Polski (zakladam wiec, ze francuskie), wiem tez, ze United tez
nie
ma nic przeciwko (choc ostatnio czytalam, ze sobie pomylili dzieci, i
wsadzili
inne na inne loty ;)).

iwon(k)a

6. Data: 2006-02-16 07:15:39

Od: "Beatka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> linii, ktora wziela by na taki wlasnie lot corke (rowniez
> dziewieciolatke) kolegi z pracy i nie znalazlam. Moglo by mi sie przydac

Znalazlam! Tzn.podpowiedziano mi na pl.rec.turystyka.tramping. A dodatkowo
dowiedziałam się, że nasz LOT tez ma to partnerstwo z Air Canada. Sa
przesiadki ale tak jak mi opisano - poniżej . Przypomnę,że chodziło o
połączenie konktretnie do Calgary.

> Slyszalas o Star Aliance? Lufthansa i kilka innych lini maja partnerstwo
pod
ta nazwa. Air Canada jest rowniez partnerem.
Wyslij syna Lufthansa do Frankfurtu nad Menem. Z Frankfurtu lata Air Canada
wprost i non stop do Calgary.
Jako ze jest to zawsze lot partnerski samolot/lot ma kilka numerow lotu.
Znaczy
jedna maszyna z np Air Canada a zabiera pasazerow z biletami Lufthansy, AC,
SAS
i jeszcze kilka.
Z mojego doswiadczenia to powiem ze opiekuja sie malolatem lepiej jak
rodzice.
Oka z malolata nie spuszczaja i przy przesiadce stewardesy doslownie
przekazuja
sobie reke malolata z reki do reki.Podobnie przy odbiorze. Jak zlecisz ze
maja
oddac malolata J. Kowalskiemu to zeby np jakis M. Kowalski na uszach stanal
malolata nie wydadza. O ile pamietam to "usluga" byla za darmo.

P.S.
Aha, usługa jest płatna oczywiście.
Pozdrawiam
Beatka

7. Data: 2006-02-16 08:32:40

Od: "mletka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beatka" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Z góry dziękuję za pomoc
>
> --
> Beatka (Adaś 17.04.1997, Wojtuś 25.06.2002)

a nie dostaniesz wrzodów ze zdenerwowania czy aby na pewno twój syn wsiadł
do prawidłowego samolotu, czy aby na pewno osoba która go ma pilnować jest
kompetentne. sorki ale ja bym nigdy nie zgodziłą się na taka podróż choc mój
ma dopiero 6 lat więc nie mam porównania samodzielności. ale przecież dzieci
maja różne pomysły, a dorośli tym bardziej.

pozdrawiam, mletka

8. Data: 2006-02-16 14:41:17

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znalazlam! Tzn.podpowiedziano mi na pl.rec.turystyka.tramping. A dodatkowo
> dowiedziałam się, że nasz LOT tez ma to partnerstwo z Air Canada.

dokladnie, nalezy do Star Aliance.

iwon(k)a

9. Data: 2006-02-16 15:45:52

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"mletka" <m...@b...pl> wrote in message

> [...]
> mój ma dopiero 6 lat więc nie mam porównania samodzielności. ale przecież
> dzieci maja różne pomysły, a dorośli tym bardziej.

jesli sie oddaje dziecko pod opieke linii lotniczych, pracownicy danej linii
lotniczej osobiscie zajmuja sie dzieckiem. dziecko takie samo nigdzie nie
chodzi
np po lotnisku szukajac swojej bramki. ludzie jak to ludzie moga sie mylic,
i kiedys wlasnie czytalam jak pomieszali loty, i dzieci, ale sa to sytuacje
baaardzo
sporadyczne. osobiscie widzialam takie dzieci latajace same, i calkiem
dobrze sie mialy.
a wrzoda to i tak sie dostaje, ja to nawet sie boje teraz kiedy moja 15
latka ma
sama gdzies poleciec :)

iwon(k)a

10. Data: 2006-02-17 16:44:26

Od: "mletka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dobrze sie mialy.
> a wrzoda to i tak sie dostaje, ja to nawet sie boje teraz kiedy moja 15

wiesz ja jestem dopiero w początkowej fazie choroby nerwowo - wrzodowej gdyż
mój ma dopiero 6lat ale już sam chce zostawać na zajęciach dodatkowych.
wytrzymałam tylko 15 min. i musiałam sprawdzić czy aby na pewno jest ok.

mletka

Zagadki o zawodach
Higienistka w szkole
Nasz 15 latka