dziwna mąka

1. Data: 2003-04-28 18:32:53

Temat: dziwna mąka
Od: "Joanna Gacka" <j...@w...com-media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Czytam Was bardzo regularnie odzywam się rzadko lub niemal wcale (co jest
nietypowe jak na mnie, bom gaduła). Ale teraz mam sprawę. Otóż wraz z
małżowinkiem moim słyniemy w rodzinie z zamiłowania do kuchni (co widać po
nas niestety) i do robienia różnych dziwnych w niej rzeczy. Dlatego też Mama
Grzesia podsyła nam często różne jedzonka z US do przetestowania. Na ogół
nie mamy problemów z zastosowaniem, ale ostatnio przeszła sama siebie. W
paczce, oprócz mąki gryczanej, sojowej i kukurydzianej (mniam, już się
ślinię na tortille i kruche ciasto), polenty (btw, zna ktoś może przepis na
coś fajnego oprócz kluseczek do szpinaku??), oraz makaronu cytrynowego i
czarnego spaghetti Calmari dostaliśmy takie coś: dhokla flour.
I tu zgłupiałam zupełnie, bo nie mam pojęcia, co to takie i z czym się to
je. A nie ukrywam, że zjeść bym chciała, bo leży takie i kusi.

Może ktoś z Was się zetknął z tym specyjałem i cokolwiek doradzi?

Przy okazji: zasadziłam się na ulepszone kluseczki kładzione M. Basset -
bede wykonywac w weekend, do indorzego cyca w sosie. A już się miałam
odchudzać....

--
Joanna Gacka
www.gacki.of.pl

1. Data: 2003-04-28 18:52:26

Temat: Re: dziwna mąka
Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 Apr 2003 20:32:53 +0200, "Joanna Gacka"
<j...@w...com-media.pl> wrote:

>dhokla flour

mieszanka grubo zmielonego ryzu , urad dal (soczewica) i
ciecierzycy...
;-)
Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2003-04-28 21:30:01

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> Dlatego też Mama
> Grzesia podsyła nam często różne jedzonka z US do
przetestowania.

O jejku - to w Urzędach Skarbowych już gotują - to musi być
"niestrawna strawa"
;-))

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2003-04-29 10:25:11

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Gacka schrieb:
> [...]
> I tu zgłupiałam zupełnie, bo nie mam pojęcia, co to takie i z czym się to
> je. A nie ukrywam, że zjeść bym chciała, bo leży takie i kusi.

tu już ci korpulentny Art odpowiedział.

Co do polenty, to używam tego do:
1. rosołu jako grysikowe kluski
2. mięs różnego rodzaju, w szczególności pieczonego wieprza w sosie
kminkowym lub tam, gdzie kluchy można dać.

Robię tak: woda + mleko (tak pół na pół) ilość wg przepisu. Do tego
trochę soli i gałki muszkatołowej. Zagotować. Wsypać polentę mieszając.
Zagotować, zmniejszyć płomień. Gotować jakieś 15 minut na pypkającym
ogniu. Dodawać mleka, jak za gęste. Po 15 minutach jest już prawie ok.
Wtedy wyłączyć dopływ ciepła, dać kawałek masła na wierzch i pozostawić
pod przykryciem jakieś 10 minut. Wymieszać, źryć.
Robię zawsze więcej i zamrażam. Wtedy można zrobić też polentę
odsmażaną, na oleju lub lepiej na smalcu (np. gęsim). Pasuje zamiast
klusek.

Waldek

1. Data: 2003-04-29 10:56:47

Od: "Joanna Gacka" <j...@w...com-media.pl> szukaj wiadomości tego autora

dhokla flour.

> tu już ci korpulentny Art odpowiedział.

odpowiedziec odpowiedzial, co to
ale dalej pojecia nie mam z czym sie to je :))
i lezy mi taka paczka przy komputerze jak wyerzut sumienia, zebym czazsem
nie zapomniala :))

dzieki za przepisy na polente - bede testowac w weekend

J.

1. Data: 2003-04-29 11:15:53

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> odpowiedziec odpowiedzial, co to
> ale dalej pojecia nie mam z czym sie to je :))
> i lezy mi taka paczka przy komputerze jak wyerzut sumienia, zebym czazsem
> nie zapomniala :))

no to zajrzyj na te sznurki:
http://www.google.com/search?hl=en&ie=ISO-8859-1&q=d
hokla+flour&meta=

tam jest parę przepisów.

Waldek

1. Data: 2003-04-29 18:20:55

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Apr 2003 12:56:47 +0200, "Joanna Gacka"
<j...@w...com-media.pl> wrote:

> [...]
>nie zapomniala :))
>
>dzieki za przepisy na polente - bede testowac w weekend

Popytaj sie vegan...albo zajrzyj do Puszkkki....
a w skrocie to po prostu skladnik wielu potraw indyjskich ...
;-))

Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2003-04-29 23:54:59

Od: "izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

>dhokla flour
uzywa jej sie do robienia takiego jakby ciasta gotowanego na parze.
Dhokla jest bardzo popularna w Gujaracie.
Nigdy jej nie robilam, ale zrobiona tambylczymi rekoma jest wspaniala jako
nieslodka przegryzka na party czy tez do curry zamiast ryzu.
Moze byc podawan na cieplo lub na zimno.
Pochwal sie jak cos z niej wyprodukujesz.

Iza

Prosba-ogórki mało-solne
faq67
kajmak z puszki - pilne pytanie