endywia

1. Data: 2003-08-14 12:14:07

Temat: endywia
Od: "Aneta" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

byłam wczoraj w superanckiej knajpce (mąż mnie zaprosił ot tak bez okazji) w
menu była sałatka z owocami morza na liściach endywi. jak to coś wygląda i
jak smakuje??

--
Aneta

1. Data: 2003-08-14 14:17:19

Temat: Re: endywia
Od: "Piter" <p...@o...be> szukaj wiadomości tego autora

> byłam wczoraj w superanckiej knajpce (mąż mnie zaprosił ot tak bez okazji)
> menu była sałatka z owocami morza na liściach endywi. jak to coś wygląda i
> jak smakuje??

Odpowiedzi znajdują się w poniższych sznurkach:

http://wiem.onet.pl/wiem/00346e.html

http://www.net.atr.bydgoszcz.pl/~carold/afrodyzjaki/
index.php?menu=afrodyzjaki1&ask=endywia

http://www2.gazeta.pl/czasopisma/1,42454,1389500.htm

http://medycyna.linia.pl/endywia.html

Piter

"Gdy noc zbierała się do odejścia, Puchatek obudził się nagle z uczuciem
dziwnego przygnębienia.
To uczucie dziwnego przygnębienia miewał już nieraz i wiedział, co ono
oznacza. Był głodny."

1. Data: 2003-08-14 14:34:56

Od: "Aneta" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piter" <p...@o...be> napisał w wiadomości

> Odpowiedzi znajdują się w poniższych sznurkach:

> [...]
duuuuuuuuuze dzięki za "sznurki"
aneta (hmmm... roślina miłosna....na następnej randce ją zamówię)

1. Data: 2003-08-14 17:37:13

Od: "JurekA" <j...@o...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta wrote:
> byłam wczoraj w superanckiej knajpce (mąż mnie zaprosił ot tak bez
> okazji) w menu była sałatka z owocami morza na liściach endywi. jak
> to coś wygląda i jak smakuje??

Wyglada..... troche jak salata. Smakuje podle. Holendrzy sie tym
objadaja. Fuj :/

J.

1. Data: 2003-08-14 17:53:53

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>w menu była sałatka z owocami morza na liściach endywi. jak
>
>Wyglada..... troche jak salata. Smakuje podle. Holendrzy sie tym
>objadaja. Fuj :/
>
>J.

Cykoria po polsku?Belgium endive po angielsku? Pycha! Jesli cykoria jest swieza
to jest pyszna.U mnie w domu to po prostu ja jemy do wszystkiego.Jedna na osobe
i sie chrupie na surowo.Soczysta z leciutkim posmakiem goryczki.Swietne rowniez
do dipow obok marchewek,selera,papryki etc.Stary sposob na zakaski to rowniez
nadziac kazdy lisc np.salatka z tunczyka.
Pozdr.Dot

1. Data: 2003-08-14 18:24:25

Od: "JurekA" <j...@o...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilibell555 wrote:

> [...]
> marchewek,selera,papryki etc.Stary sposob na zakaski to rowniez
> nadziac kazdy lisc np.salatka z tunczyka.

Troche sie mylisz.

Ty mowisz o czyms takim:
http://wiem.onet.pl/wiem/00346e.html

...a ja o czyms takim:
http://home2.pi.be/eb349940/product1/algemeen/andijv
iealg.html

Jak widac z obrazkow - troszke sie jedno od drugiego rozni....

J.

1. Data: 2003-08-14 20:37:44

Od: "Sławek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak widac z obrazkow - troszke sie jedno od drugiego rozni....

Mimo wszystko...cykoria jest niezła :)

1. Data: 2003-08-14 22:17:56

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
viealg.html

>Jak widac z obrazkow - troszke sie jedno od drugiego rozni....

Ha! To pewnie chodzi o Escarole.Takie bardzo postrzepione brzegi ma.Tez jest
niezle ale w salacie razem z przeroznym zielskiem.Samo to masz racje,ze bardzo
gorzkie.Ja juz sie nie odzywam w temacie bo bedzie jak z jagodami :-)
Pozdr.Dot

omlet z kurkami zapiekany w parmezanie
parówki- pomysł własny
Szynka po parmensku