farbowanie

1. Data: 2005-01-06 19:20:25

Temat: farbowanie
Od: "retrow" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuje pomocy w sprawie farbowania. Tylko dla odmiany, ze nie jak tu
zwykle bywa wlosow, a ciuchow! ;-)
Chodzi o jakies farbki do barwienia welny. Mam kilka sewterkow, z roznej
grubosci welny, roznego sciegu, wzystkie milutkie i cieple... tylko w
koszmarnych kolorach. Moja Babcia ostatnie lata zycia zajmowala sie glownie
produkcja druciana dla calej rodziny, a ze wszystkie Jej prezenty mialy
byc "niespodziewankami", nigdy nie pytala o wybor koloru... Nigdy jakos nie
moglam sie zebrac, zeby chodzic w tych produkcjach (mimo, ze Babcia naporawde
fenomenalnie robila na drutach, i - nie wiem skad, intuicja jakas... - robila
to wszystko jak najmodniejsze ciuchy z tzw. gornych polek, reczna robota w
krotkich seriach ;-) Tylko w kwestiach kolorystycznych miala dziwny gust.
Szkoda mi tego wyrzucic, bo Babcia naprawde sporo pracy i - przede wszysktim
najwazniejsze - sefca w to wkladala. Ale nosic tez nie bardzo w takich
kolorach...
Tak sobie kombinuje: naturalna welna jest buro-zolta, wniosek: wszystkie te
kolory, kore sa w sklepach, musza pochodzic z jakis farb. Pytanie: jakie to
farby? skad je wziac? Jak ufarbowac gotowy sweterek trwale, zeby po pierwszym
praniu nie zlazlo?
Pomozcie, prosze! Moze ktoras z Was ma podobne akcje kolorowania za soba?
pozdrawiam
torrinka

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2005-01-06 19:35:09

Temat: Re: farbowanie
Od: "Joanna Pawlus" <a...@...stopce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "retrow" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Chodzi o jakies farbki do barwienia welny. Mam kilka sewterkow, z roznej
> grubosci welny, roznego sciegu, wzystkie milutkie i cieple... tylko w

1. spytaj na pl.rec.robotki-reczne
2. poszukaj w swoim mieście farbiarni (np. we Wrocławiu jest na ul.
Krakowskiej), tam farbuja materiały profesjonalnie

--
best regards
Asia/niedzielka/Jona [wroclaw]

1. Data: 2005-01-08 15:14:00

Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Pawlus <a...@...stopce> napisał(a):

> 1. spytaj na pl.rec.robotki-reczne
> 2. poszukaj w swoim mieście farbiarni (np. we Wrocławiu jest na ul.
> Krakowskiej), tam farbuja materiały profesjonalnie

rzeczywiscie, babcine robotki to skarb i szkoda by bylo...

ja mnostwo rzeczy (przede wszystkim bawelna, ale i mieszanki sie trafialy)
farbowalam farbkami ze sklepu chemicznego. Uwaga! tam napisane jest, ze
chwyta od 50stopni do 100 - dla welny to bedzie ta dolna granica, czyli na
maciupkim gazie, sprawdzajac lapka (jesli nie mamy termometru) - coby bylo
przyjemnie cieple, ale nie gorace (50st. to nie jest duzo).
Uwaga2: nie wolno "olac" ;-) zalecenia, by farbke rozpuszczona we wrzatku
przelac przez gaze (czy inna szmatke) - bo moga zostac grudki farbki.

Dawno temu do profesjonalnej farbialni nosilam jeansy i wyszlo nie za
ciekawie, moze teraz sie polepszylo, ale nie wiem...

Powodzenia
hania

Oriflame - luty - PROMOCJE
Prostownica - jaka wybrac?