farbowanie

1. Data: 2005-01-06 19:55:06

Temat: farbowanie
Od: "retrow" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuje pomocy w sprawie farbowania.
Chodzi o jakies farbki do barwienia welny. Mam kilka sewterkow, z roznej
grubosci welny, roznego sciegu, wzystkie milutkie i cieple... tylko w
koszmarnych kolorach. Moja Babcia ostatnie lata zycia zajmowala sie glownie
produkcja druciana dla calej rodziny, a ze wszystkie Jej prezenty mialy
byc "niespodziewankami", nigdy nie pytala o wybor koloru... Nigdy jakos nie
moglam sie zebrac, zeby chodzic w tych produkcjach (mimo, ze Babcia naporawde
fenomenalnie robila na drutach, i - nie wiem skad, intuicja jakas... - robila
to wszystko jak najmodniejsze ciuchy z tzw. gornych polek, reczna robota w
krotkich seriach ;-) Tylko w kwestiach kolorystycznych miala dziwny gust.
Szkoda mi tego wyrzucic, bo Babcia naprawde sporo pracy i - przede wszysktim
najwazniejsze - sefca w to wkladala. Ale nosic tez nie bardzo w takich
kolorach...
Tak sobie kombinuje: naturalna welna jest buro-zolta, wniosek: wszystkie te
kolory, kore sa w sklepach, musza pochodzic z jakis farb. Pytanie: jakie to
farby? skad je wziac? Jak ufarbowac gotowy sweterek trwale, zeby po pierwszym
praniu nie zlazlo?
Pomozcie, prosze! Moze ktoras z Was ma podobne akcje kolorowania za soba?
pozdrawiam
torrinka

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2005-01-06 20:14:29

Temat: Re: farbowanie
Od: "annaweronika" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witaj,
co prawda nigdy nie farbowałąm wełny, ale za to używam farb, któr tez mog abyc
do wełny (a to juz cos). Po prostu trzeba poprosić w sklepie o farby do tkanin
i przeczytać etykietke. Ja kupuję w sklepie malarskim, albo w zielarni. Farby
się nazywają: super kolor, barwnik, a produkowane sa w Zgierzu. Ja bym
spróbowałą farbowac na jakims nielubianym obiekcie i po prostu bym
poeksperymentowała.
farby są w proszku, w małych papierowych torebeczkach i jedna paczka kosztuje
ok 2 zł a kolorów maja mnaóstwo!
pozdr i popwodzenia!
annaweronika

1. Data: 2005-01-06 20:28:05

Od: "retrow" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja kupuję w sklepie malarskim, albo w zielarni. Farby
>
>się nazywają: super kolor, barwnik, a produkowane sa w
> Zgierzu.

Dzieki wielkie!
Jeszcze Cie pomecze: skad jestes? Bede pytac we wszystkich napotkanych
sklepach malarskich i zielarskich (chociaz przyznaje - teraz z pamieci nie
kojarze zadnego...) Moze ktos wie, gdzie to dostane w Warszawie, najlepiej na
pradze?
Goglalam za tymi farbkami, ale firma chyba nie istnieje w necie. Przynajmniej
na podane przez Ciebie hasla nic konstruktywnego nie wyskakuje.

1. Data: 2005-01-06 20:43:35

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

retrow wrote:

> Goglalam za tymi farbkami, ale firma chyba nie istnieje w necie. Przynajmniej
> na podane przez Ciebie hasla nic konstruktywnego nie wyskakuje.
> Pozdrawiam
> torrinka

Na Pradze to powinno się dać kupić w jakimś starożytnym sklepie, gdzie
jest mydło i powidło ;) albo w jakimś chemicznym albo nawet w pralni
(ale też takiej normalnej, nie supermarketowej). Możesz też popytać
lokalnych plastyków w galeriach, ostatnio sporo się ich tam przeniosło.
Pozdrawiam
Julita

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl