farmacja- interesujące

21. Data: 2003-01-08 20:49:07

Temat: Re: farmacja- interesujące
Od: "AnusiaK" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ram <m...@m...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:avhs8g$d5m$...@n...tpi.pl...

> Pomylily Ci sie studia , chyba nie jestes po farmacji ,
> typowej anatomii lekarskiej na farmacji nie ma ,
> biochemia jest nauka logiczna oparta na chemii,
> mialem to szczescie miec dobre podstawy z chemii,
> chemia to byl moj konik duuuuzo wczesniej ,
> chromatografia w LO - tez :-)
> + wlasne laboratorium w domu,

a no peeeeeeeeewnie... tylko zauwaz, ze PRZECIETNY licealista nie ma pojecia
bladego, co to chromatografia... nie mowiac juz o tym, ze przecietny
uczen/student laboratorium w domu nie ma...

a probka przecietnego tygodnia (pomijam kwestie wykladow - w koncu sa
nieobowiazkowe...) studenta III-go roku wyglada tak:
pon - cwiczenia z biochemii, zaczynajace sie, jak zawsze, konkretnym
seminarium (schematy przemian, mechanizmy, 100-150 kolejnych stron z harpera
do przyswojenia)
wt - cwiczenia z chemii lekow - seminarium (kilkadziesiat wzorkow do wkucia
+ metody oznaczen + sposob dzialania)
sr - cwiczenia z gnozji (kilkanascie surowcow do wykucia - identyfikacja,
sklad chemiczny, nazwy lacinskie, dzialanie, zastosowanie... - dodatkowo
metody wykrywania i oznaczania danej grupy zwiazkow i ogolne informacje o
grupie - kolejne kilkadziesiat stron z kohlmunzera)
czw - ufff, troche luzu, tylko angielski - jakis speech trzeba bylo
przygotowac i wyglosic na pdst artykulu z prasy fachowej...
pt - chemia lekow na bis - kolokwium (obejmujace material 3-4 seminariow...)

i zeby nie bylo za lekko, to wszystko jest na jakies oceny/punkty...

jak to dobrze, ze juz weekend, bedzie troche czasu, zeby sie pouczyc do
poniedzialkowego kolosa z biochemii...(zbiorczo: material kilku
seminariow...)

a potem poszedles na kierunek technologiczny, co??;)

pozdrawiam
ania
"Nie ma ideałów a to, co się wydaje ideałem,
tylko drogo kosztuje" - prof. W. Gumułka

22. Data: 2003-01-08 21:04:46

Od: "ram" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sorry! W Kraku np. co dwa tygodnie sa tzw. cwiczenia prosektoryjne i
chodzi
> sie delikatnie mowiac, ogladac nieboszczyki. Co prawda nie moge
powiedziec,
> ze rąbałem z Bochenka, ale nie mow, żeś nie mial anatomii!!!
> Sorry, a gdzie się uczyłeś? Białystok?
> Pzdr. Pharmacist.

To w wspolczuje ,
farmacje skonczylem w 1989 roku w Lublinie,
na chemi , fizyce czy innych w miare scislych zarowno ja jak i zona nie
mielismy potzreby nauki ,
a skonczylismy LO w ..... Głucholazach
:-)
serio ,
tylko dwa lata troche zesmy sie szwendali po olimpiadach chemicznych :-)

23. Data: 2003-01-09 09:09:16

Od: "Iluzja" <i...@g...nimfomanka> szukaj wiadomości tego autora

"ram" <m...@m...com.pl>...

: To w wspolczuje ,

No ja nie wiem, kto komu powinien... ;)

: farmacje skonczylem w 1989 roku w Lublinie,

Hmmm... czyżby aż tak się od tamtego czasu zmieniło? Ktoś się orientuje?
;) Ja jestem na trzecim roku farmacji w Lublinie i nie powiedziałabym,
że jest lekko. Jeśli mówisz o fizyce i matmie - wiadomo, że na tych
studiach raczej nikt tego nie będzie wymagał więcej, niż konieczne - bo
i po co? Chemia - to chyba miałeś na myśli nieorganiczną, może jeszcze
fizyczną... zresztą ja myślę, że Ty po prostu sobie żartujesz.

--
Iluzja donikąd.

24. Data: 2003-01-09 12:58:49

Od: "Bartek" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

...... ja bym jeszcze dodala, technologie srodkow leczniczych i rysowanie po
nocach zakreconych wykresow strumieniowych Sankeja oraz TPL i wkuwanie
postaci lekow roslinnych, proszkow, syropow i mieszanek. U mnie (3 rok,
Sosnowiec) dochodzi jeszcze statystyka i robienie kompletnie dziwnych zadan
( moze faktycznie studenci farmacji sa troche uposledzeni matematycznie),
poza tym wszystko co napisalas sie zgadza :))

Pozdrawiam
Nikoosia

25. Data: 2003-01-10 05:16:01

Od: "Dawid" <p...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

>farmacje skonczylem w 1989 roku w Lublinie,

Moze od tego powinienes zaczac. Powiedzmy sobie szczerze to byla inna
epoka - zaczynales prawie 20 lat temu, wiec nie wiem czy jest sens brac
twoja odpowiedz powaznie. Przeciez jezeli ktos chce sie dowiedziec czegos
konkretnego o studiach to nie idzie zapytac dziadka ani ciotki, ktorzy
studiowali dawno dawno temu. Troche sie jednak zmienia z biegiem czasu.
Niech odpowiadaja osoby studiujace, ewentualnie ktore niedawno ukonczyly
uczelnie. Ich odpowiedzi beda wiele bardziej wiarygodne.

26. Data: 2003-01-10 21:19:32

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...... ja bym jeszcze dodala, technologie srodkow leczniczych i rysowanie
po
> nocach zakreconych wykresow strumieniowych Sankeja

Co Wy kurde macie na 3cim roku syntezy??? I biochemie tez??? Toz bym
przeciez odpalil jakbym sie mial tego wszystkiego naraz uczyc. Ja mialem
syntezy na 4tym, a biochemie na 2gim roku...
Pozdrawiam! Pharmacist.

27. Data: 2003-01-10 23:43:07

Od: "Iwona Palińska" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pharmacist" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przeciez odpalil jakbym sie mial tego wszystkiego naraz uczyc. Ja mialem
> syntezy na 4tym, a biochemie na 2gim roku...

co miasto widocznie, to obyczaj :) W Warszawie biochemia na 3 roku, razem z
farmakognozją i chemią lęków, a syntezy to akurat zależy od wyboru
specjalizacji - np. na aptecznym na 4, na technologii na 5
pozdrawiam,
Iwona

28. Data: 2003-01-11 06:28:38

Od: "Bartek" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> farmakognozją i chemią lęków, a syntezy to akurat zależy od wyboru
> specjalizacji - np. na aptecznym na 4, na technologii na 5

A ja mam i biochemie i gnozje i chemie lekow a do tego jeszcze technologie
i synteze, TPL (znaczy receptura) i statystyka jako urozmaicenie :)))
Wiedzialam ze mam najgorzej :PP A podobno mamy program pozmieniany w
stosunku do inych lat, aby go ujednolicic do innych uczelni.... Jako
ciekawostke dodam ze nikt tu nie slyszal o wybieraniu specjalnosci :))
Wszyscy sei ucza tego samego, na 4 roku wybiera sie tylko 2 przedmioty
fakultatywne (apiterapia czy homeopatia albo takie podobne), zdaje sie ze
wzyscy maja specjalizacje aptekarska - albo zadna... w kazdym razie nic
takiego sie nie wybiera....
Pozdrawiam
Nikoosia

29. Data: 2003-01-11 08:34:29

Od: "Iluzja" <i...@g...nimfomanka> szukaj wiadomości tego autora

"Iwona Palińska" <i...@t...pl>...

: co miasto widocznie, to obyczaj :) W Warszawie biochemia na 3 roku,
razem z
: farmakognozją i chemią lęków,
^^^^^^^^^^^^

Wiem, że to tylko przejęzyczenie, ale jest śliczne. :) A jakie trafne...
;)
W Lublinie na trzecim roku mamy leki, gnozję i biochemię - pewnie nie
tak źle, chociaż ja to już momentami nie wiem, po co się nazywam... :/
Pocieszam się, że w przyszłym semestrze zamiast gnozji i biochemii będą
mikroby i farmacja stosowana, więc może wreszcie zacznę sypiać i jeść
jak normalny człowiek. ;P

--
Iluzja donikąd.

30. Data: 2003-01-11 14:16:32

Od: "Iwona Palińska" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iluzja" <i...@g...nimfomanka> napisał w wiadomości
> [...]
> : farmakognozją i chemią lęków,
>
> Wiem, że to tylko przejęzyczenie, ale jest śliczne. :) A jakie trafne...

Bynajmniej, nie jest to przejęzyczenie :) Absolutnie zamierzone. Przed
żadnym egzaminem tam się nie bałam :)
pozdrawiam, Iwona

naftalen
Fw: Czynniki lokalizacyjne aptek