penicyliny pólsyntetyczne i syntetyczne

1. Data: 2003-01-05 09:21:06

Temat: penicyliny pólsyntetyczne i syntetyczne
Od: "Agnieszka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie: które penicyliny są sztuczne?? Mam problem, gdyż sądziłam, że
penicyliny są albo naturalne albo pólsyntetyczne, natomiast SZTUCZNE mogą
być inne b-laktamy, monobaktamy czy karbapenemy...

Niech mnie proszę ktoś oświeci w sprawie "sztuczności penicylin", bo takie
pytanie padło na zaliczeniu...

Dzięki. Pozdrawiam. Agnieszka siedząca właśnie nad b-laktamami...

2. Data: 2003-01-09 00:36:12

Temat: Re: penicyliny pólsyntetyczne i syntetyczne
Od: "Pablo" <p...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czyżby koło z farmy:))))

3. Data: 2003-01-10 11:24:33

Od: "WP" <W...@P...ONET.PL> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> penicyliny są albo naturalne albo pólsyntetyczne, natomiast SZTUCZNE mogą
> być inne b-laktamy, monobaktamy czy karbapenemy...

witam !
A co to znaczy ze cos jest sztuczne :)

penicyliny naturalne produkowane przez okreslone grzyby mogą być otrzymywane
na drodze syntezy chemicznej taka informację znalezlem w sieci - sprawdz
linka i odnosniki jesli bedziesz miala chwile
http://www.google.pl/search?num=100&hl=pl&ie=UTF-8&o
e=UTF-8&q=%22synthesis+o
f+penicillin%22&lr=
Autorem pierwszych syntez był John.Sheehan - w 1957 roku
A to oznacza ze penicylina naturalna moze byc otrzymywana sztucznie a wiec
o tym czy cos jest naturalne czy tez nie decyduje metoda otrzymywania
A poza tym jesli cos zsyntetyzowano chemicznie to pewnie dlatego ze
nieoplacalna jest biosynteza.
Jesli chodzi o podzial to wg Indeksu ATC penicyliny dzielimy na :
1. o szerokim spektrum działania
2. oporne na betalaktamazy
3. wrazliwe na betalaktamazy

pozdrawiam