fasolka po bretońsku...

1. Data: 2001-11-21 21:07:05

Temat: Re: fasolka po bretońsku...
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Krysiu, o tlumaczeniach "beans" (z angielskiego na ludzki) ludzie sobie
flaki wyrywaje (doslownie) na pl.hum.tlumaczenia !

Eff.

--
Niesz !
Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> a écrit dans le message :
e...@4...com...

> [...]
Slodkie

1. Data: 2001-11-21 21:30:04

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "{Wilma}" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

> Mowie za siebie: To nie to, ze nie ma wielbicieli. Ja np.
> mialam w poniedzialek. Gdzies wyczytalam, ze najlepsza jest
> "Jas". Zawsze robilam z drobniejszej. Teraz zrobilam z
> Jasia. Jak dla mnie to troche za duzo tego "szczescia" ;o))
> Dodajesz do fasolki czosnek i majeranek? ;o)
> pozdr. Wilma

czosnek????????????
majeranek jak najbardziej:)

Mechcia

1. Data: 2001-11-21 23:08:07

Temat: Re: fasolka po bretońsku... (Zowisiu, czuwam !)
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

cytat z ww. grupy :

"Narden" <n...@p...wp.pl> napisa?(a):
> Czy ktos zna moze polskie nazwy (jesli w ogole takowe istnieja) tych
> wszystkich beansow?
> black turtle beans
> Great Northern beans
> kidney beans
> navy beans
> wax beans
> Monika
-----
Wymy?lam sobie w ramach rozrywki w przerwach zakalca
historycznego:
kidney b. = f. zwyk?a (s?ownik)
black t. b. ~~ czarno??iowa ?? (ja)
G.N. b. ~~ wielka p?ocna ?? (ty? ja)
navy b. ~~ granatowa [marynarska] ?? (ditto)
wax b. ~~ woskowa ?? (te? ditto)
Nawet Czekierda wysiad? ...
A w og?e to American Heritage podaje: adzuki b., i broad b.,
ale tych Twoich nie ???
S? tu osoby z dost?em do dobrych s?. botan./biol., uzbr? si?
w cierpliwo??
Uk?oniki,
--
Zowisia < mail to: z...@n...spam.poczta.onet.pl >

--
d...@4...com...

1. Data: 2001-11-22 06:32:10

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. <n...@y...com> wrote:

> cytat z ww. grupy :
>
> "Narden" <n...@p...wp.pl> napisa?(a):

O ile wiem:

black turtle beans -- fasola nerkowata (czarna)

Great Northern beans -- cannelino, odmiana bialej fasoli

kidney beans -- fasola nerkowata (czerwona)

navy beans -- biala fasola (o nieduzych ziarnach)

wax beans -- zolta fasolka szparagowa

adzuki bean -- fasola aduki

broad bean -- bob

1. Data: 2001-11-22 06:53:29

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>O ile wiem:
>

>wax beans -- zolta fasolka szparagowa
>
>adzuki bean -- fasola aduki
>
>broad bean -- bob

Wladyslawie! Skad Ty to wiesz? Masz English-Polish Bean
Dictionary?
I tymi fasolami jest prawie tak zle (a moze i gorzej niz) ze
squash'ami...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-22 10:37:32

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9tgcsi$o1c$...@n...onet.pl...

> Majeranek tak, a czosnku nie... A wczoraj dodałam ciut oregano, bo jakoś
mi
> podleciało pod ręce...
> --
> Joanna
Czaber koniecznie! To ziele stworzone specjalnie do fasolki!

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-11-22 11:10:01

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> mi
> Czaber koniecznie! To ziele stworzone specjalnie do fasolki!

W życiu do niczego tego nie użyłam... Nawet nie kojarzę jak pachnie...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-11-22 13:59:48

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9timep$j1g$...@n...onet.pl...

> W życiu do niczego tego nie użyłam... Nawet nie kojarzę jak pachnie...
> --
> Joanna

No to sprobuj, ja tez od niedawna uzywam, od czasu gdy gdzies wyczytalam ze
to do fasoli. Pachnie jak...jak czaber (cząber, nie uzywam polskich znakow,
wiec moze cząber znasz tylko czabru nie?) i komponuje sie idealnie.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-11-22 14:14:11

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O ile wiem:
>
> black turtle beans -- fasola nerkowata (czarna)
Any of various black-colored beans, especially:
a. A small black bean having cream-colored flesh and a sweet flavor, used
in southern and Latin-American cuisine. Also called turtle bean.
b. A fermented black soybean having a pungent salty flavor, preserved in
salt and used in Asian cuisine.

A z resztą tutaj są fasolki razem z opisem wartości odżywczych:
> Great Northern beans -- cannelino, odmiana bialej fasoli
http://www.usaid.gov/hum_response/crg/fsbeansgreat.h
tm
> kidney beans -- fasola nerkowata (czerwona)
navy beans (Pea Beans)-- biala fasola (o nieduzych ziarnach)
+ Black, Blackeye (Cowepeas), Pink, Pinto, Small Red,

A tu wszystkie można zobaczyć:
http://images.google.com/imgres?imgurl=waltonfeed.
com/self/pic/gnorth.jpg&imgrefurl=http://waltonfee
d.com/self/beans.html&h=150&w=150&prev=/images%3Fq
%3DGreat%2BNorthern%2Bbeans%26num%3D100%26hl%3Dpl%26
sa%3DN
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-11-22 14:18:44

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora